Αύξηση 36% αναμένεται στον τζίρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2018

Αύξηση 36% αναμένεται στον τζίρο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2018

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα 26,5 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα ανέλθει το 2018 ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση περίπου 36% σε σχέση με το 2017, όταν οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε σε 19,5 εκατ. ευρώ. Το 2016 οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είχαν διαμορφωθεί σε 15 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από το ειδικό εργαλείο υπολογισμού μεριδίων σε πραγματικό χρόνο, που έχει αναπτύξει η εταιρεία Convert Group, και παρουσιάστηκαν στο 8ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Λιανεμπορίου και Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη υπό τον τίτλο «Shopper Anatomy 2020».

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι τα στοιχεία αφορούν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος», yoda.gr, caremarket.gr, «Θανόπουλος» και welovesupermarket.gr.

Το μέσο «καλάθι» όταν οι καταναλωτές επιλέγουν το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ έχει αξία 87 ευρώ, αρκετά υψηλότερη από το μέσο «καλάθι» στις αγορές από το φυσικό κατάστημα και αποτελείται κατά 60% από είδη διατροφής και κατά 40% από άλλα είδη. Αξίζει να σημειωθεί ότι στα πρώτα χρόνια λειτουργίας των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ τα τρόφιμα αποτελούσαν μάλλον τη μειονότητα των προϊόντων που αγόραζαν. Πλέον, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ έχουν εμπλουτιστεί με πληθώρα κωδικών τυποποιημένων τροφίμων αλλά και νωπών ειδών διατροφής.

Οι καταναλωτές οδηγούνται στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κυρίως μέσω της απευθείας σύνδεσής τους με αυτά, κάτι που σημαίνει ότι τα γνωρίζουν ήδη και είναι πιστοί σε αυτά (το συγκεκριμένο κανάλι προώθησης συγκεντρώνει ποσοστό 31%), ενώ αντίστοιχο ποσοστό συγκεντρώνει και η αναζήτηση μέσω Google. Τα ενημερωτικά φυλλάδια (newsletters) κατευθύνουν σε ποσοστό 10% τους καταναλωτές στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, οι μηχανές σύγκρισης τιμών σε ποσοστό 3%, ενώ πολύ χαμηλό, μόλις 2%, είναι το ποσοστό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ως τρόπος προώθησης των διαδικτυακών σούπερ μάρκετ.

Οι περισσότερες αγορές σε ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το 63%, γίνονται από υπολογιστή, το 28% από κινητό τηλέφωνο και το 9% από tablet. Οταν οι αγορές γίνονται από υπολογιστή, συνήθως είναι μεγαλύτερης αξίας σε σύγκριση με αυτές που πραγματοποιούνται από κινητό.

Οι αγορές κάτω από 40 ευρώ γίνονται κυρίως από το κινητό (19%) και λιγότερο από υπολογιστή (9%), ενώ οι αγορές πάνω από 100 ευρώ γίνονται λιγότερο από κινητό (19%) και πολύ περισσότερο από tablet (31%) και υπολογιστή (29%).

H Convert Group είναι συμβουλευτική εταιρεία για το ηλεκτρονικό επιχειρείν, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή