Νομοθετική ρύθμιση ανοίγει «παράθυρο» στο λαθρεμπόριο καυσίμων

Νομοθετική ρύθμιση ανοίγει «παράθυρο» στο λαθρεμπόριο καυσίμων

1' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην αγορά καυσίμων η προωθούμενη από την κυβέρνηση νομοθετική ρύθμιση, που δίνει τη δυνατότητα στα πλωτά εφοδιαστικά (μπάριζες) να χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες, χρήση που είχε επιτραπεί στο παρελθόν και καταργήθηκε με υπουργική απόφαση τον Αύγουστο του 2002, με στόχο να παρεμποδιστούν πρακτικές λαθρεμπορίου. Οι φορολογικές αποθήκες ελέγχονται στο τέλος κάθε μήνα από το τελωνείο και αυτό που είχε διαπιστωθεί και οδήγησε στην τροποποίηση της διάταξης ήταν ότι στο μεταξύ διάστημα ανθούσε το λαθρεμπόριο. Με την καθιέρωση της χρήσης των σλεπιών μόνο για τη μεταφορά και παράδοση φορτίων που επιβλήθηκε το 2002, μπήκε τέλος στις αθέμιτες πρακτικές, πλην όμως οι επαγγελματίες του κλάδου πρόβαλαν αίτημα προς το αρμόδιο υπουργείο για σημαντικές επιβαρύνσεις λόγο αποκλίσεων κατά τη φόρτωση-παράδοση του καυσίμου, αφού οι μετρητές των πλοίων δεν είναι μεγάλης ακριβείας.

Το υπουργείο Οικονομικών προωθεί την επαναφορά της ρύθμισης που κατήργησε το 2002, με την αγορά να αναρωτιέται τι άλλαξε και ποια είναι η σκοπιμότητα. «Είναι βέβαιο ότι η μη αυστηρή και άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας εισροών-εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία τους ως φορολογικών αποθηκών, αναμφισβήτητα θα συμβάλει στην άνθηση του λαθρεμπορίου, για την οποία οι υψηλές τιμές των καυσίμων της εγχώριας αγοράς (λόγω του υψηλού ΕΦΚ και ΦΠΑ 24%) δίνουν προφανές κίνητρο», τονίζουν παράγοντες της αγοράς. Σημειώνουν επίσης ότι δεν έχουν περάσει παρά 13 μήνες από τότε που η χώρα μας βίωσε μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές καταστροφές με τη βύθιση του εφοδιαστικού μέσου «Αγία Ζώνη» εντός του Σαρωνικού, από το οποίο υπήρξε σημαντική διαρροή ναυτιλιακού καυσίμου. Στο ενδεχόμενο που θα επιτραπεί στα πλωτά μέσα να λειτουργήσουν ως φορολογικές αποθήκες, αναπόφευκτα θα αγκυροβολούν, παρατεταμένα, στον Σαρωνικό ή/και σε άλλες περιοχές της χώρας, αναμένοντας τις παραγγελίες προς διάθεση του προϊόντος. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η πλειονότητα των πλωτών μέσων είναι μεγάλης ηλικίας, ο κίνδυνος να βιώσουμε εντός σύντομου χρονικού διαστήματος μια νέα περιβαλλοντική καταστροφή δεν απέχει πολύ.

Πηγές του υπουργείου Οικονομικών δεν αρνούνται την προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, την αναγκαιότητα της οποίας αποδίδουν στη διευκόλυνση της αγοράς, τονίζουν ωστόσο ότι δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες και ότι θα συνδυαστεί με συγκεκριμένα μέτρα και προϋποθέσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή