Κατά 19,1% αυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά το 10μηνο

Κατά 19,1% αυξήθηκε η διακίνηση κοντέινερ από τον Πειραιά το 10μηνο

1' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με ρυθμό της τάξεως του 19,1% «έτρεξε» η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια του φετινού 10μήνου (περίοδος Ιανουαρίου – Οκτωβρίου), με το σχετικό μέγεθος να αγγίζει τα 3,64 εκατ. κοντέινερ. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η μητρική Cosco Shipping Ports, τον Οκτώβριο, από το ελληνικό λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 399.000 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που συνιστά αύξηση 13,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2017.

Με βάση τον υφιστάμενο ρυθμό, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το 2018 από τον Πειραιά θα «περάσουν» συνολικά σχεδόν 4,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ξεπερνά τον ελάχιστο στόχο που είχε τεθεί από τη διοίκηση για περίπου 4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Σε κάθε περίπτωση, θα πρόκειται για νέο ιστορικό υψηλό, το οποίο μάλιστα είναι πολύ πιθανό να υπερκεραστεί εκ νέου το 2019, δεδομένου ότι το προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί και η επισκευή και αναβάθμιση των υποδομών και του Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ενισχύοντας έτσι ακόμα περισσότερο την ετήσια δυναμικότητα του λιμανιού. Μάλιστα, εφόσον δεν υπάρξει κάποια απρόοπτη εξέλιξη, είναι σχεδόν βέβαιο ότι με το πέρας του 2019, ο Πειραιάς θα αναδειχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και σε ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια, ξεπερνώντας ενδεχομένως ακόμα και εκείνο του Αμβούργου, το οποίο σήμερα καταλαμβάνει την τρίτη θέση.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΛΠ, η φετινή άνοδος της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων αποδίδεται τόσο στη στρατηγική θέση του ελληνικού λιμανιού (πρόκειται για το πρώτο μεγάλο λιμάνι μετά τη Διώρυγα του Σουέζ) όσο και στο ότι πλέον διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο τροφοδοτικών γραμμών (feeder services) πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για όλα τα κοντινά λιμάνια της Μεσογείου, της Μαύρης Θάλασσας και της Αδριατικής, εξυπηρετώντας τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες και συμμαχίες, μέσω των κατάλληλων υποδομών.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου εξαμήνου, η ελληνική θυγατρική ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά) κατέγραψε αύξηση της καθαρής κερδοφορίας κατά 25,8% σε 11,75 εκατ. ευρώ (13,65 εκατ. δολ.), τόσο λόγω της αυξημένης δραστηριότητας όσο και λόγω της ανατίμησης του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες η Cosco Shipping Ports, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 31% σε ετήσια βάση αγγίζοντας τα 96 εκατ. ευρώ (111,4 εκατ. δολ.). Σε σχετική ανάλυσή του, ο κινεζικός όμιλος αναφέρει ότι ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε ως αποτέλεσμα της αυξημένης ροής εμπορευματοκιβωτίων, λόγω των καταπλεύσεων περισσότερων πλοίων, στο πλαίσιο της συμμαχίας Ocean Alliance.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή