Ξεπέρασαν τα 10 δισ. δολ. οι αγορές πλοίων από Ελληνες εφοπλιστές

Ξεπέρασαν τα 10 δισ. δολ. οι αγορές πλοίων από Ελληνες εφοπλιστές

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επενδύσεις άνω των 10,4 δισ. δολαρίων σε νέες ναυπηγήσεις και μεταχειρισμένα πλοία έχουν πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές, με βάση τα στοιχεία δύο ναυλομεσιτικών οίκων. Η αξία των μεταχειρισμένων πλοίων που αγόρασαν ανέρχεται, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, στα 4,368 δισ. δολάρια, ενώ η αξία των νεότευκτων πλοίων που παραγγέλθηκαν μέχρι και τον Οκτώβριο ανέρχεται στα 6,07 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Golden Destiny. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι οι πλέον δραστήριοι στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων αλλά και στις παραγγελίες νεότευκτων αγοράζοντας συνολικά 396 ποντοπόρα, πλήθος που αντιστοιχεί σε περίπου 10% του συνολικού ελληνόκτητου στόλου.

Οι μαζικές αυτές επενδύσεις, εφόσον συνεχιστούν με ανάλογους ρυθμούς κατά τον τρέχοντα και τον επόμενο μήνα, ενδέχεται να οδηγήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2018 σε επενδυτικές δαπάνες άνω των 11,5 δισ. δολαρίων, εκτιμούν κύκλοι της αγοράς. Τα μεγέθη αυτά είναι συνεπή με την ιστορική συμπεριφορά αγοραπωλησιών της ελληνικής ναυτιλίας και σηματοδοτούν τόσο τη διαρκή ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου όσο και την επικερδή διαχείριση των στοιχείων του ενεργητικού των ναυτιλιακών. Ελληνικά συμφέροντα αγόρασαν φέτος 275 μεταχειρισμένα πλοία εκ των οποίων τα 166 είναι φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, τα 69 είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και πετρελαιοειδών, τα 30 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και άλλα 5, δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένων αερίων. Εκτός από αγοραστές, βέβαια, οι Ελληνες εφοπλιστές ήταν και πωλητές, εκποιώντας στη δευτερογενή αγορά 164 ποντοπόρα έναντι 3,01 δισ. δολαρίων συνολικά, σύμφωνα με την Allied Shipbroking.

Οι συμβάσεις με ναυπηγεία έως και τον Οκτώβριο έφτασαν σε αξία τα 6,07 δισ. και αφορούν 121 πλοία. Με βάση τα δεδομένα της Golden Destiny τα περισσότερα κεφάλαια επενδύθηκαν σε 54 δεξαμενόπλοια και 27 τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (2 δισ. και 2,5 δισ. αντίστοιχα), ενώ σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά λιγότερες ήταν οι παραγγελίες για φορτηγά (29). Η ανάκαμψη των αξιών στα φορτηγά που οδήγησε σε άνοδο των τιμών τους και στα ναυπηγεία και τα χαμηλά της αγοράς στα δεξαμενόπλοια, εξηγούν αυτή την εικόνα. Παραγγέλθηκαν επίσης 4 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου (LPG) και 7 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το προηγούμενο έτος είχαν παραγγελθεί 82 πλοία και η αξία των φετινών παραγγελιών εμφανίζεται κατά 30% αυξημένη σε σχέση με το 2017.

Επισημαίνονται πάντως οι πολύ μεγάλες επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ένα εξαιρετικά εξειδικευμένο και αναπτυσσόμενο τμήμα του παγκόσμιου στόλου που απαιτεί πολύ μεγάλες κεφαλαιουχικές δαπάνες. Είναι, λοιπόν, αξιοσημείωτο πως ο ελληνικών συμφερόντων στόλος αυτού του τύπου έχει κατακτήσει κυρίαρχο μερίδιο διεθνώς μεταξύ των ανεξάρτητων ιδιωτών πλοιοκτητών και οι ελληνικές παραγγελίες φέτος αντιστοιχούν σε περισσότερο από 50% του συνόλου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή