Sony: Μείωση πάνω από 30% στις εκπομπές της σε CO2

Sony: Μείωση πάνω από 30% στις εκπομπές της σε CO2

8' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Sony: Μείωση πάνω από 30% στις εκπομπές της σε CO2
Sony: Μείωση πάνω από 30% στις εκπομπές της σε CO2-1

Η Sony Corporation (“Sony» ή η «εταιρεία”) ανακοίνωσε ότι πέτυχε

-και σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε- τους περισσότερους από τους

στόχους που είχε θέσει στο πλαίσιο του μεσοπρόθεσμου

περιβαλλοντικού της σχεδιασμού, με το όνομα «Green Management 2010»

(“GM2010”). Σε αυτούς τους στόχους περιλαμβανόταν και η μείωση πάνω

από 30% στις εκλύσεις διοξειδίου του άνθρακα στις εγκαταστάσεις και

υποδομές της εταιρείας σε όλο τον κόσμο, σε σύγκριση με τα επίπεδα

εκλύσεων κατά το οικονομικό έτος 2000. Το περιβαλλοντικό σχέδιο

GM2010 της Sony ξεκίνησε το 2006, με στόχο τη μείωση των

περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις δραστηριότητες της εταιρείας σε

μια πενταετία, μεταξύ των οικονομικών ετών 2006 – 2010. Τα

αποτελέσματα αυτών των πρωτοβουλιών πιστοποιήθηκαν και

επαληθεύθηκαν από ανεξάρτητη αρχή.

Μείωση των αερίων του θερμοκηπίου

Στο πλαίσιο του GM2010, τέθηκε μια σειρά από στόχους για τη

μείωση έκλυσης των λεγόμενων αερίων του θερμοκηπίου, αυτών δηλαδή

των αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και στην

υπερθέρμανση του πλανήτη. Μέσα από την εφαρμογή διαφόρων καινοτόμων

πρωτοβουλιών, οι οποίες είχαν σχεδιαστεί για να επιτευχθούν αυτοί

οι στόχοι, η Sony πέτυχε να μειώσει τις εκπομπές CO2 από τις

εγκαταστάσεις και τις υποδομές της, στους 1,53 εκατομμύρια τόνους

μέσα στο οικονομικό έτος 2010. Αυτό αντιπροσωπεύει μείωση της τάξης

του 31%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του οικονομικού έτους 2000, και

υπερκαλύπτει τον αρχικό στόχο του 7% που είχε τεθεί στην αρχή του

σχεδίου GM2010. Στις πρωτοβουλίες της Sony περιλαμβάνεται η χρήση

εναλλακτικών υλικών για την αντικατάσταση κάποιων που η βιομηχανική

κατεργασία τους επιβαρύνει την ατμόσφαιρα με αέρια του θερμοκηπίου,

και η μείωση των εκλύσεων CO2 που έχουν σχέση με την κατανάλωση

ενέργειας. Το τελευταίο επιτυγχάνεται μέσω της εγκατάστασης

εξελιγμένων ενεργειακών συστημάτων στα γραφεία και τις βιομηχανικές

εγκαταστάσεις της Sony σε όλο τον κόσμο, τα οποία έχουν

βελτιστοποιηθεί από τους ειδικούς στην εξοικονόμηση ενέργειας της

Sony ώστε να είναι ενεργειακά αποδοτικά στο μέγιστο. Η Sony έπαιξε

επίσης αποφασιστικό ρόλο στην καθιέρωση του συστήματος πιστοποίησης

χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (Green Power Certification

System) στην Ιαπωνία, παραμένοντας ένας από τους κύριους χρήστες

του.

1.Συνολικό άθροισμα από άμεσες και έμμεσες εκλύσεις

– Άμεσες εκλύσεις: Εκλύσεις από λέβητες καύσης, φούρνους,

οχήματα, κ.λπ., τα οποία η Sony κατέχει ή λειτουργεί.

– Έμμεσες εκλύσεις: Εκλύσεις εκτός των εγκαταστάσεων και

υποδομών της Sony, οι οποίες όμως χρεώνονται στην εταιρεία, όπως

για παράδειγμα αυτές που αντιστοιχούν στο ηλεκτρικό ρεύμα που

καταναλώνει η εταιρεία.

Επίτευξη άλλων στόχων (σε σύγκριση με το οικονομικό έτος

2000):

Παραγωγή αποβλήτων/απορριμμάτων στις εγκαταστάσεις – μείωση 54%

(στόχος 40%)

Χρήση νερού στις εγκαταστάσεις – μείωση 41% (στόχος 20%)

Εκλύσεις από Πτητικές Οργανικές Ενώσεις (VOC) στις εγκαταστάσεις

– μείωση 35% (στόχος 40%)

ΆΟι ημιαγωγοί είναι ο κύριος τομέας της παραγωγής στον οποίο

χρησιμοποιούνται ακόμη VOC. Με την παραγωγή ημιαγωγών να αυξάνεται

συνεχώς, είναι δύσκολο να αντικατασταθούν κάποιες VOC, ενώ άλλες

εκλύουν τόσο χαμηλά επίπεδα αερίων, και αποδείχθηκε ότι η

αντικατάστασή τους με εναλλακτικές ουσίες είναι δύσκολη, τόσο από

τεχνική, όσο και από οικονομική άποψη. Η Sony θα συνεχίσει προς την

κατεύθυνση της μείωσης των εκλύσεων από VOC, λαμβάνοντας και

επιπρόσθετα μέτρα, όπως η εγκατάσταση συστημάτων επεξεργασίας

VOC.

Ετήσια κατανάλωση ενέργειας των προϊόντων – επιτεύχθηκε το 100%

των στόχων σε κάθε κατηγορία προϊόντων

ΆΓια παράδειγμα, η ετήσια κατανάλωση ενέργειας για τα βασικά

μοντέλα LCD τηλεοράσεων «BRAVIA™» μειώθηκε κατά 30% περίπου μεταξύ

του 2008 και του 2010, ενώ η αντίστοιχη ετήσια κατανάλωση των

βασικών μοντέλων «Blu-ray Disc™» recorder της Sony, μειώθηκε κατά

50% περίπου την ίδια περίοδο.

2. Σύγκριση μεταξύ μοντέλων σειρών «BRAVIA» V1 (2008) και EX700

(2010) (και τα δύο μοντέλα των 40» και 46» ιντσών). Οι υπολογισμοί

έγιναν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί ορθολογικής χρήσης

ενέργειας, στην Ιαπωνία, κατά τη στιγμή της πώλησης.

3. Σύγκριση μεταξύ των μοντέλων BDZ-T55 (2008) και BDZ-AT300S

(2010). Οι υπολογισμοί έγιναν σύμφωνα με τα πρότυπα που έχουν

καθοριστεί από την Japan Electronics and Information Technology

Industries.

Επίτευξη περιφερειακών στόχων

Ευρώπη

Η Sony Europe έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο τροφοδοτώντας όλες

τις πιστοποιημένες κατά GEMS εγκαταστάσεις της στην Ευρώπη με

ηλεκτρική ενέργεια από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ήδη από το

οικονομικό έτος 2008. Στον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων,

το ποσοστό ανακύκλωσης από 73% το οικονομικό έτος 2000, σκαρφάλωσε

στο 99% το οικονομικό έτος 2009, γεγονός που σημαίνει ότι σήμερα,

το 99% των απορριμμάτων που παράγονται από τις βιομηχανικές

εγκαταστάσεις της Sony Europe, είτε επαναχρησιμοποιείται, είτε

ανακυκλώνεται.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των μέτρων που έχει λάβει η εταιρεία για

να αυξήσει περαιτέρω την ευθύνη του παραγωγού, η Sony Europe είναι

ένα από τα ιδρυτικά μέλη της πρωτοβουλίας European Recycling

Platform (ERP). Η ERP δραστηριοποιείται πλήρως σε 12 ευρωπαϊκές

χώρες και διαχειρίζεται αποτελεσματικά την τελική συλλογή και την

ανακύκλωση όλων των ηλεκτρονικών καταναλωτικών συσκευών σε αυτές

τις χώρες.

Βόρεια Αμερική

Στις ΗΠΑ, η Sony Corporation of America, η Sony DADC, η Sony

Electronics και η Sony Pictures Entertainment αγόρασαν από κοινού

πάνω από 143 εκατομμύρια κιλοβατώρες (kWh) «πράσινης» ενέργειας για

το έτος 2011, οι οποίες υπολογίζεται ότι θα ικανοποιήσουν το 49%

των συνολικών ενεργειακών τους αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα.

Επιπλέον, εκτός από αυτή τη μαζική αγορά «πράσινης» ενέργειας, η

Sony χρησιμοποιεί κατά τόπους φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις ως μέρος

της προσπάθειάς της να ανεξαρτητοποιηθεί από τις συμβατικές πηγές

παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και να στραφεί σε καθαρότερες,

ανανεώσιμες εναλλακτικές ενεργειακές λύσεις.

Εκτός αυτών, το 2010, η Sony Pictures Entertainment και η Sony

Electronics βραβεύτηκαν με το χρυσό πιστοποιητικό για την

πρωτοπορία στον ενεργειακό και περιβαλλοντικό σχεδιασμό (Leadership

in Energy and Environmental Design, LEED®) από το Συμβούλιο

«Πράσινων» Κτιρίων των ΗΠΑ (U.S. Green Buildings Council) για

κατασκευαστικά έργα που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα. Η Sony Pictures

Entertainment κέρδισε το δικό της πιστοποιητικό για το έργο ‘Lot

and Office Transformation’ (LOT), το οποίο περιελάμβανε και την

κατασκευή δύο νέων κτιρίων 10.000 τετραγωνικών μέτρων για γραφεία

και ένα παρκινγκ στην ιστορική καρδιά των στούντιο της εταιρείας,

στο Κάλβερ Σίτυ της Καλιφόρνια. Η Sony Electronics κέρδισε το δικό

της χρυσό πιστοποιητικό για το κτίριο που στεγάζει τα νέα κεντρικά

της γραφεία στις ΗΠΑ, στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια.

Ασία

Η Sony EMCS (Μαλαισία) Sdn. Bhd. – Kuala Lumpur TEC συνεργάζεται

με τους προμηθευτές της σε είδη συσκευασίας για την ανακύκλωση των

χρησιμοποιημένων συσκευασιών από χαρτόνι. Περίπου 4.014 τόνοι

τέτοιων αποβλήτων τίθενται ξανά σε επεξεργασία κάθε χρόνο για την

κατασκευή νέων χαρτοκιβωτίων για LCD τηλεοράσεις «BRAVIA™» και

περίπου άλλοι 817 τόνοι ανακυκλώνονται σε υλικά συσκευασίας για DVD

Player και Blu-ray Disc™ Player.

Η Sony EMCS (Μαλαισία) Sdn. Bhd. – Kuala Lumpur TEC και η Sony

Technology (Ταϊλάνδη) Co., Ltd., έχουν εγκαταστήσει στις πόλεις

Αγιουτάγια και Τσόνμπουρι συστήματα μετατροπής οργανικών

υπολειμμάτων από το φαγητό σε βιοαέριο. Έτσι, όχι μόνο μειώνονται

οι ποσότητες υπολειμμάτων φαγητού που καταλήγουν στις χωματερές,

αλλά μειώνεται επίσης και το αποτύπωμα άνθρακα από αυτές τις

εγκαταστάσεις αφού μειώνεται η ποσότητα υγρού προπανίου (LPG) που

χρησιμοποιούνταν για το μαγείρεμα. Συνολικά, ετησίως, υπάρχει

μείωση των υπολειμμάτων τροφίμων περίπου κατά 115 τόνους και των

εκλύσεων CO2 κατά 19 τόνους.

Οι εταιρείες του ομίλου Sony Group στην Κίνα έχουν υλοποιήσει

διάφορες πρωτοβουλίες που αφορούν τον καθαρισμό, τη μείωση της

κατανάλωσης και την ανακύκλωση του νερού, με σκοπό την προστασία

των υδατικών αποθεμάτων. Για παράδειγμα, το 2009 η Sony Digital

Products – Wuxi, (“SDPW”) εγκατέστησε ένα σύστημα επεξεργασίας των

λυμάτων για την επαναχρησιμοποίησή τους στις τουαλέτες των

εγκαταστάσεών της. Το 2010, η SDPW έθεσε επίσης σε λειτουργία ένα

σύστημα ανακύκλωσης, το οποίο καθαρίζει βιομηχανικά υγρά απόβλητα

σε σημείο ώστε να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν στην παραγωγική

διαδικασία της βιομηχανίας. Ενώ η παραγωγή στην Κίνα αυξάνεται

σημαντικά, οι εταιρείες του ομίλου Sony Group στην Κίνα μειώνουν τη

χρήση νερού περίπου κατά 800.000 τόνους σε μια περίοδο πέντε ετών,

ποσότητα που αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 42% μέσα σε αυτή τη

χρονική περίοδο.

Η Sony Korea Corporation ξεκίνησε μια καμπάνια για την

ανακύκλωση ηλεκτρονικών συσκευών με την ονομασία Zero Electronic

Waste Program, σε συνεργασία με την κυβέρνηση της Κορέας και

εταιρείες ανακύκλωσης, υπογράφοντας ένα μνημόνιο κατανόησης (MOU)

με το Εθνικό Συμβούλιο του Δικτύου «Πράσινων» Καταναλωτών της

Κορέας. Για την προώθηση αυτής της καμπάνιας, η Sony Korea οργάνωσε

επίσης επιμορφωτικά προγράμματα για μαθητές και δασκάλους,

στρατολογώντας μαθητές από 100 σχολεία για την περισυλλογή

ηλεκτρονικών αποβλήτων με σκοπό την ανακύκλωση, και για να

διαδώσουν τη μεγάλη σημασία της ανακύκλωσης στους φίλους τους και

στον κοινωνικό τους περίγυρο.

Ιαπωνία

Στην Ιαπωνία η Sony επικεντρώθηκε στην παρουσίαση φιλικών προς

το περιβάλλον προϊόντων και την εξέλιξη ανάλογων τεχνολογιών. Το

2009, η Sony παρουσίασε την «BRAVIA™» V5 series, την πρώτη της LCD

TV για καταναλωτές η οποία διέθετε έναν αισθητήρα παρουσίας, και

από τότε έχει ενσωματώσει αυτό το χαρακτηριστικό σε πολλά από τα

επόμενα μοντέλα. Το 2011, η Sony παρουσίασε την «BRAVIA™» EX52H,

χρησιμοποιώντας «SoRPlas» για το πλαίσιο της οθόνης, ένα πλαστικό

ανακυκλωμένο υλικό που ανέπτυξε η Sony, το οποίο περιείχε σε

ποσοστό πάνω από 99% ανακυκλωμένα υλικά. Ενώ η Sony συνέχιζε να

προσφέρει στους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο μια μεγάλη ποικιλία

προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον, παράλληλα σαν εταιρεία

δεσμεύτηκε να αναπτύξει ενεργειακές τεχνολογίες επόμενης γενιάς,

όπως φωτοευαισθητοποιημένα ηλιακά κύτταρα με χρωστική ουσία και

βιο-μπαταρίες. Το 2009, η Sony ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή

αλκαλικών μπαταριών τύπου «button» χωρίς υδράργυρο και τον Απρίλιο

του 2011 ανακοίνωσε την κυκλοφορία μονάδων αποθήκευσης ενέργειας με

τη χρήση επαναφορτιζόμενων μπαταριών ιόντων λιθίου κατασκευασμένων

από φωσφορικά άλατα τύπου ολιβίνη (olivine-type phosphate).

Από τον Απρίλιο του 2011, η Sony δουλεύει επάνω σε μια

καινούργια δέσμη πρωτοβουλιών για να πετύχει τους στόχους που έχουν

τεθεί στo πλαίσιο του προγράμματος «Πράσινη Διαχείριση 2015»

(“Green Management 2015» – GM2015”), το οποίο θα διαδεχθεί το

σχέδιο GM2010. Οι στόχοι του GM2015 αντιστοιχούν με αυτούς του

Παγκόσμιου Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού «Road to Zero» της Sony -ο

οποίος περιλαμβάνει και το μακροπρόθεσμο όραμα να επιτευχθεί

μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέχρι το 2050- και έχει

υπολογιστεί αντίστροφα από το 2050, για τον καθορισμό συγκεκριμένων

μεσοπρόθεσμων περιβαλλοντικών στόχων για τα επόμενα πέντε χρόνια με

απώτερο σκοπό την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, έχουν τεθεί

συγκεκριμένοι στόχοι για κάθε στάδιο του κύκλου ζωής του προϊόντος,

από την έρευνα και το σχεδιασμό του μέχρι την ανακύκλωση του, για

να διασφαλιστεί η επίτευξη της επόμενης δέσμης μεσοπρόθεσμων

περιβαλλοντικών στόχων της Sony.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή