ΔΗΚΤΗΣ

Ο ΔΗΚΤΗΣ (03/04/19)

Ο ΔΗΚΤΗΣ (03/04/19)

«Νεκροταφείο» ανεπιθύμητων οχημάτων

Τον πλέον γηρασμένο στόλο βαρέων οχημάτων –φορτηγών και λεωφορείων– κατέχει η Ελλάδα μεταξύ των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Eνωσης, γεγονός που επιβαρύνει το περιβάλλον, αλλά παράλληλα θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια. Μάλιστα, η Ελλάδα έχει καταστεί «νεκροταφείο» όλων των ανεπιθύμητων οχημάτων από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των βαρέων οχημάτων στην Ελλάδα είναι τα 18,8 έτη, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ευρώπη είναι τα 12 έτη. Ενδεικτικά, στη Ρουμανία ο μέσος όρος ηλικίας αυτής της κατηγορίας οχημάτων είναι 15 έτη, στη Σλοβενία 12 έτη, στη Γαλλία 7 έτη και στη Δανία 7,7 έτη. Σύμφωνα δε με τους δείκτες επικινδυνότητας που έχει καταρτίσει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τα βαρέος τύπου οχήματα ηλικίας 16-20 ετών εμπλέκονται 33,5 περισσότερες φορές σε ατυχήματα σε σχέση με αντίστοιχα οχήματα ηλικίας 0-5 ετών. Επιπλέον, ο αριθμός θυμάτων είναι 12,5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν στα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται οχήματα ηλικίας 0-5 ετών.

Ονόματα δεν είπε, αλλά όλοι κατάλαβαν

Στο Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών Ελλάδας απηύθυνε ομιλία προχθές, μετά τη γενική συνέλευση της Τράπεζας της Ελλάδος, ο διοικητής της Γιάννης Στουρνάρας και δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα: «Δυστυχώς», είπε, «παρατηρήθηκαν μεμονωμένα περιστατικά όπου η εταιρική διακυβέρνηση και ο εσωτερικός έλεγχος τραπεζών και επιχειρήσεων δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες και απέτυχαν στην αποστολή τους». Ονόματα δεν είπε ο διοικητής, αλλά μπορούμε όλοι μας να υποθέσουμε ποιες περιπτώσεις εννοούσε…

Οι πιστώτριες τράπεζες δεν δέχθηκαν το «κούρεμα»

Την άρνηση των πιστωτριών τραπεζών του ΘΕΣγάλα φαίνεται να εισέπραξε το επιχειρηματικό σχέδιο για την εξυγίανση του συνεταιρισμού, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες προέβλεπε «κούρεμα» των οφειλών προς αυτές σε ποσοστό 30%. Οι διαπραγματεύσεις, πάντως, για την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης για τη σωτηρία του ΘΕΣγάλα συνεχίζονται και, όπως πληροφορείται η στήλη, δεν αποκλείεται να γίνουν κάποιες προσπάθειες με τη Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας, αλλά και με επενδυτές που είχαν δείξει παλαιότερα ενδιαφέρον.

Κατεβαίνουν στην Αθήνα

Κάθοδο στην Αθήνα έχουν προγραμματίσει για σήμερα φορείς της Φλώρινας, προκειμένου να αποτρέψουν το κλείσιμο του Ορυχείου Αχλάδας που υπολειτουργεί από την περασμένη Δευτέρα, ως αποτέλεσμα της διαμάχης μεταξύ Ορυχείου και ΔΕΗ για τους όρους της σύμβασης τροφοδοσίας του ΑΗΣ Μελίτη. Τους φορείς της Φλώρινας θα υποδεχθεί μαζί με τον ιδιοκτήτη της «Ορυχεία Αχλάδας» κ. Χρήστο Παυλίδη ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος θα κληθεί να βγάλει και τα κάστανα από τη φωτιά που άναψε η ΔΕΗ εν μέσω του διαγωνισμού πώλησης της Μελίτης 3, προκειμένου να περιορίσει το λειτουργικό κόστος της μονάδας και να μεγιστοποιήσει κατά το δυνατόν το τίμημα.

Οι τραπεζικές μετοχές μετά το «ράλι»

Το πρόσφατο «ράλι» έχει κάνει αρκετές μετοχές στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο μη ελκυστικές, σύμφωνα με την Alpha Finance. Οπως αναφέρουν, οι Eurobank, Πειραιώς, Εθνική και Alpha Bank διαπραγματεύονται πλέον με δείκτες τιμής/λογιστική αξία στο 0,34, 0,12, 0,32 και 0,27 αντίστοιχα, ενώ ο δείκτης για τη Eurobank ενισχύεται στο 0,46 μετά τη συγχώνευση με την Grivalia και στο 0,60 μετά την τιτλοποίηση. Για να δικαιολογήσει το επίπεδο του 0,60 η Eurobank θα πρέπει να εμφανίσει απόδοση ιδίων κεφαλαίων 8,5% και κάτι τέτοιο αναμένεται μετά το 2020-2021, υποδηλώνοντας ότι η αγορά ήδη αποτιμά αυτή τη βελτίωση, έτσι το προφίλ ρίσκου/απόδοσης στα τρέχοντα επίπεδα δεν είναι ελκυστικό. Η Εθνική ωστόσο, στο 0,32, προσφέρει πιο ελκυστική σχέση ρίσκου/απόδοσης. Η Πειραιώς έχει σημειώσει εντυπωσιακό «ράλι», αλλά με τον δείκτη CET 1 FL στο 10,7% και τον δείκτη NPEs στο 53%, η σχέση ρίσκου/απόδοσης δεν είναι ελκυστική. Ετσι, η Alpha Finance διατηρεί ουδέτερη σύσταση για τον κλάδο, με τιμή-στόχο τα 0,72 ευρώ για τη Eurobank, τα 1,62 ευρώ για την Εθνική και τα 0,89 ευρώ για την Πειραιώς.