Ο ΔΗΚΤΗΣ (08/05/19)

2' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ΔΕΗ απειλεί όλη την αγορά ενέργειας

«Είναι συστημικός ο κίνδυνος των όσων συμβαίνουν με τη ΔΕΗ. Δεν είναι όμως θέμα κατά πόσον θα σβήσουν τα φώτα ή όχι. Εάν θέλει κάποιος να λειτουργήσει σωστά στην αγορά αυτό το πρόβλημα πρέπει να λυθεί. Πρέπει αυτή την αιμορραγία να τη σταματήσουμε». Το σχόλιο αυτό του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΠΕ κ. Ανδρέα Σιάμισιη στο συνέδριο της ΗΑΕΑ αντανακλά τη διάχυτη ανησυχία της ενεργειακής αγοράς για την οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ. Ο κ. Σιάμισιης αναφέρθηκε ειδικά και στο πρόβλημα εισπραξιμότητας της ΔΕΗ, επισημαίνοντας ότι δημιουργεί πρόβλημα στη βάση της αγοράς και πρέπει να επιλυθεί. Αναφερόμενος στα του ομίλου των ΕΛΠΕ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα φιλόδοξα σχέδια για ισχύ 300-400 MW  από ΑΠΕ μέσα στα επόμενα χρόνια από τα 200 MW σήμερα, ενώ επιβεβαίωσε εμμέσως το ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ για αύξηση της συμμετοχής του στη ΔΕΠΑ Εμπορίας. «Αναμένουμε τις επόμενες εβδομάδες να ξεκινήσει να ιδιωτικοποιείται το εμπορικό κομμάτι της ΔΕΠΑ. Το φυσικό αέριο ως επιχειρηματικός τομέας είναι κάτι που μας ενδιαφέρει» είπε.

Πάλι πιο προσεκτικός ο Ευκλ. Τσακαλώτος

Υπήρχε μια ουσιαστική διαφορά στο ύφος και στις λέξεις που χρησιμοποίησαν ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Οικονομικών κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών μέτρων για τη διετία 2019-2020. Ο μεν πρωθυπουργός τα εμφάνισε ως δεδομένα, ότι όλα είναι έτοιμα και το μόνο που απομένει είναι να ανοίξει τις κάνουλες τη σωστή στιγμή για να τρέξει το χρήμα. Ο κ. Τσακαλώτος ήταν λίγο πιο προσεκτικός, αναφέροντας ότι ουσιαστικά οι παροχές του 2020, που προϋποθέτουν μείωση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα, θα πρέπει να συμφωνηθούν με τους θεσμούς.

Ερχεται το νομοσχέδιο για το πενταετές ΠΔΕ

Την κατάθεση εντός των επόμενων ημερών του νομοσχεδίου που θα θεσπίζει την κατάρτιση πενταετούς Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, σε ό,τι αφορά το εθνικό σκέλος, προανήγγειλε χθες από το Ζάππειο Μέγαρο ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης. Ο ίδιος επίσης ανέφερε ότι το προσεχές διάστημα θα εκδοθεί η πρώτη εγκύκλιος για την έναρξη της διαδικασίας της επόμενης προγραμματικής περιόδου, του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Πιέσεις στις τιμές ψαριών λόγω Τουρκίας

Εντονο προβληματισμό εξακολουθούν να προκαλούν στις ελληνικές εταιρείες ιχθυοκαλλιέργειας οι εξελίξεις στην Τουρκία. Σύμφωνα με στελέχη της «Νηρεύς», οι διεθνείς τιμές στο λαβράκι είναι φέτος μειωμένες κατά 25%, περίπου, εξαιτίας της υποτίμησης της τουρκικής λίρας, γεγονός που καθιστά τις εξαγωγές ψαριών από τη γείτονα εξαιρετικά ανταγωνιστικές. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί το ότι η Τουρκία επιδοτεί με 0,60 ευρώ/κιλό τη μεταφορά των ψαριών αεροπορικώς στις ΗΠΑ. Το σχετικά παρήγορο είναι ότι εμφανίζει σημάδια ανάκαμψης η εγχώρια αγορά. Ο όγκος της εσωτερικής αγοράς ανέρχεται σε 21.000 τόνους, μακριά ακόμη από τους 25.000 τόνους τής προ κρίσης εποχής.

Ελληνογαλλική συμμαχία για τα έργα

«Στρατηγικού χαρακτήρα» είναι η συνεργασία ανάμεσα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη VINCI αναφορικά με την κοινή διεκδίκηση έργων στην Eλλάδα. Τα παραπάνω επισήμαιναν χθες πηγές της αγοράς, διαψεύδοντας μετ’ επιτάσεως τη φημολογία που είχε αρχίσει να αναπτύσσεται και ήθελε την εμφάνιση προβλημάτων μεταξύ του ελληνικού και του γαλλικού ομίλου. Αφορμή για τις φήμες περί «ρήγματος» στάθηκε η μη κατάθεση προσφοράς στους διαγωνισμούς για τη γραμμή 4 του μετρό και για τα ηλεκτρονικά διόδια της Εγνατίας Οδού, όπου είχαν συστήσει κοινά σχήματα. Ωστόσο, στη μεν πρώτη περίπτωση συνυπολογίστηκε σειρά παραγόντων, όπως οι δικαστικές εκκρεμότητες που είναι πιθανόν να εκτροχιάσουν τον διαγωνισμό και κρίθηκε συμφερότερη η μη συμμετοχή. Αντίστοιχα, στη δεύτερη περίπτωση, εκτιμήθηκε ότι απαιτούνταν περισσότερος χρόνος για την κατάθεση ανταγωνιστικής προσφοράς και με δεδομένο ότι δεν δόθηκε η αιτούμενη παράταση, ήταν προτιμότερη η μη συμμετοχή. Σημειωτέον δε ότι πριν από λίγους μήνες, η VINCI επέλεξε τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Βελιγράδι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή