ΔΗΚΤΗΣ

Ο ΔΗΚΤΗΣ (30/07/19)

fitchratings

Οι αγορές περιμένουν την αξιολόγηση της Fitch

Το βλέμμα της αγοράς είναι στραμμένο στην αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας από τη Fitch, η οποία αναμένεται αργά το βράδυ της Παρασκευής. Η Fitch εδώ και περίπου ένα χρόνο (10 Αυγούστου 2018) δεν έχει αλλάξει την αξιολόγησή της για την Ελλάδα, με αρκετούς αναλυτές πλέον να αναμένουν την αναβάθμιση (τουλάχιστον) των προοπτικών της χώρας σε θετικές από σταθερές, ενώ δεν αποκλείουν την αναβάθμιση και της πιστοληπτικής ικανότητας από το «ΒΒ-» και ένα σκαλοπάτι πιο κοντά στην επενδυτική βαθμίδα. Μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου η Fitch είχε τονίσει πως περιμένει λεπτομέρειες γύρω από τη φορολογική πολιτική της νέας κυβέρνησης για να τις εντάξει στην αξιολόγησή της, ενώ νωρίτερα είχε επισημάνει πως θετική για την αξιολόγηση της Ελλάδας θεωρεί τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη ότι η οικονομική ανάκαμψη θα διατηρηθεί, τη συνέχιση της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής με μια ομαλή σχέση με τους πιστωτές, ένα σταθερό πολιτικό περιβάλλον, καθώς και τον χαμηλότερο κίνδυνο από τον τραπεζικό κλάδο. Αν λάβουμε υπόψη τα παραπάνω, πάντως, η αναβάθμιση θα ήταν «δικαιολογημένη»…

«Προβάδισμα» της Deca Investments για τη Μινέρβα

Προς την πλευρά της Deca Investments φαίνεται να «γέρνει» ο διαγωνισμός για την πώληση της «Μινέρβα Ελαιουργική». Αν και μέχρι χθες το βράδυ δεν είχαν γίνει επίσημες ανακοινώσεις, οι οποίες εκτιμάται πως θα γίνουν στα μέσα της εβδομάδας, συγκλίνουσες πληροφορίες από στελέχη της αγοράς που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση αναφέρουν ότι μάλλον θα είναι το fund ο προτιμητέος επενδυτής και όχι η βιομηχανία ζυμαρικών «Μέλισσα – Κίκιζας». Η κατάληξη που θα έχει το εν λόγω deal, πάντως, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεδομένου μάλιστα του γεγονότος ότι αντικείμενο είναι μια υγιής εταιρεία και όχι μια υπερχρεωμένη.

Οι ΣΤΑΣΥ ζητούν άδεια να φθάσουν μέχρι το Κιάτο

Τρένα δεν έχουμε, αλλά διεκδικούμε άδειες. Η κρατική εταιρεία, ενώ δεν διαθέτει πλέον τροχαίο υλικό για να καλύψει τις ανάγκες των Αθηναίων στις μετακινήσεις τους, θέλει να καλύψει τις ανάγκες εκείνων που βρίσκονται εκτός Αθηνών. Οι ΣΤΑΣΥ φέρονται να έχουν υποβάλει αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για την επέκταση του έργου τους μέχρι το Κιάτο. Με άλλα λόγια, ενώ οι συρμοί της εταιρείας δεν φθάνουν να καλύψουν τις ανάγκες Αιγάλεω – Δουκ. Πλακεντίας, θέλει τα τρένα της να φθάνουν μέχρι το Κιάτο.

Πληρώνουν για να… δανείσουν

Οι επενδυτές πλέον πληρώνουν για να… δανείσουν ορισμένες εταιρείες. Το ποσοστό των εταιρικών ομολόγων επενδυτικής βαθμίδας που έχουν σήμερα αρνητικές αποδόσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Tradeweb, είναι το υψηλότερο από τις αρχές του 2017, ενώ πάνω από το 50% των τίτλων που απαρτίζουν τον δείκτη εταιρικών ομολόγων της JPMorgan έχει αρνητικές αποδόσεις. Αυτό φέρνει τη συνολική αξία των εταιρικών ομολόγων με αρνητικές αποδόσεις διεθνώς στο 1,2 τρισ. ευρώ. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το ότι ο… ιός των αρνητικών αποδόσεων έχει μεταδοθεί ακόμα και στα junk ομόλογα: Ο δείκτης εταιρικών ομολόγων υψηλών αποδόσεων της JPMorgan έχει 10 ομόλογα αξίας 4,8 δισ. ευρώ με απόδοση κάτω από το μηδέν.

Το «στοίχημα» της διπλής ανάπλασης

Τη μεγαλύτερη επένδυση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αθηναίων επιχειρεί να ξεμπλοκάρει η νέα δημοτική αρχή. Ο λόγος για τη διπλή ανάπλαση Βοτανικού – Λ. Αλεξάνδρας. Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος δήμαρχος Κ. Μπακογιάννης (φωτ.), σε συνεργασία με τον κ. Δημήτρη Γιαννακόπουλο, φαίνεται πως έχουν καταλήξει στο βέλτιστο σχέδιο, το οποίο θα είναι ταυτόχρονα και εύκολα υλοποιήσιμο. Αυτό προβλέπει να αναπτυχθεί το νέο γήπεδο του μπασκετικού Παναθηναϊκού εντός των ορίων της έκτασης που διέπεται από το προεδρικό διάταγμα για τη διπλή ανάπλαση και όχι σε όμορο οικόπεδο του Δήμου Αθηναίων. Η επιλογή αυτή έγινε για να αποφευχθούν πολύμηνες καθυστερήσεις με τυχόν νέες προσφυγές. Για να εξασφαλιστεί όμως ο απαιτούμενος χώρος και να μην αλλοιωθεί το ισοζύγιο δόμησης – πρασίνου, ο δήμος συναίνεσε στο να παραχωρήσει στον Παναθηναϊκό το τμήμα της έκτασης που του αναλογούσε και να μειωθεί η χωρητικότητα του ποδοσφαιρικού γηπέδου από τις 40.000 στις 32.000 θέσεις. Πάνω στο πλάνο αυτό θα συνταχθεί προμελέτη, η οποία θα κατατεθεί στο ΣτΕ για να λάβει το πράσινο φως.