Ο ΔΗΚΤΗΣ (08/03/20)

3' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 25% της ρουμανικής Animawings απέκτησε η Aegean

Σε μια αρκετά ταραγμένη περίοδο, κατά την οποία, παγκοσμίως, το ενδιαφέρον μονοπωλούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την επιδημία του κορωνοϊού στις αερομεταφορές και ισχυρές εταιρείες του κλάδου προβαίνουν σε περικοπές, η Aegean κινείται επιθετικά προχωρώντας σε επενδύσεις. Ετσι, η εταιρεία απέκτησε το 25% της Animawings. Πρόκειται για ρουμανική αεροπορική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2019 και θα ξεκινήσει να πραγματοποιεί πτήσεις τσάρτερ εντός του Μαΐου. Θα πρέπει να τονιστεί πως ο νεοσύστατος αερομεταφορέας θα εκτελεί πτήσεις από τα δέκα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ρουμανίας (Βουκουρεστίου, Τιμισοάρας κ.λπ.) προς την Κέρκυρα, την Πρέβεζα και τη Ζάκυνθο, την Αττάλεια και την Αλικαρνασσό της Τουρκίας, τη Χουργκάντα της Αιγύπτου και την Τενερίφη της Ισπανίας. Να σημειωθεί πως ο στόλος της Animawings περιλαμβάνει δύο Airbus 320-200. Η κίνηση της Aegean θα έχει, μεταξύ άλλων, θετική επίδραση στα μεγέθη της, κάτι που βέβαια αναμένεται να φανεί από το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Δυναμικά ξεκίνησαν τα workshops και οι δράσεις του Corporate Governance Hub (CGHub) για το 2020, με στόχο τον δημιουργικό διάλογο σε θέματα εταιρικής διακυβέρνησης, την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και την ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών – leaders στα διοικητικά συμβούλια. Την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020, τα μέλη και οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας CGHub συναντήθηκαν στην εκδήλωση με κεντρικό ομιλητή τον Στίλπωνα Νέστωρ – ιδρυτή και managing partner της Nestor Advisors Ltd., διεθνώς αναγνωρισμένο και έμπειρο στα θέματα της εταιρικής διακυβέρνησης. Η ομιλία του επικεντρώθηκε στις βέλτιστες πρακτικές που επηρεάζουν και καθορίζουν την αποτελεσματικότητα ενός διοικητικού συμβουλίου, με αναφορές και σχολιασμό σε διεθνείς πρακτικές και στοιχεία. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε και η πρώτη συνέλευση των μελών, του CGHub.

Με 48,15 εκατ.επιδοτείται φέτος ο ΟΑΣΘ

Mε 48,15 εκατ. ευρώ επιχορηγεί τη λειτουργία του ΟΑΣΘ κατά το 2020 το υπουργείο Μεταφορών. Το ποσό επιμερίζεται και θα καταβάλλεται μηνιαίως στη διάρκεια του έτους, με την κάθε μηνιαία καταβολή να ανέρχεται σε 4,01 εκατ. ευρώ. Η απόφαση αυτή πλέον ξεκαθαρίζει το σκηνικό με τον ΟΑΣΘ, τον οποίο ήθελε να οδηγήσει σε εκκαθάριση η προηγούμενη κυβέρνηση. Η κεφαλαιακή ένεση σίγουρα ενισχύει τον ρόλο του, ενώ αντίθετα μπορεί να οδηγήσει τον ΟΣΕΘ σε εκκαθάριση, αν η νέα κυβέρνηση δεν βρει νέο ρόλο για την επιχείρηση στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της

συμπρωτεύουσας.

Κόντρα GD Infrastrutture – υπ. Υποδομών

Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η κόντρα ανάμεσα στο υπ. Υποδομών και στην ιταλική κατασκευαστική εταιρεία GD Infrastrutture, καθώς μετά το μέτωπο στο έργο Πάτρας – Πύργου, όπου η τελευταία αντιδρά στην επιχειρούμενη από το υπουργείο ακύρωση των υπογεγραμμένων συμβάσεων και την επιστροφή του έργου (ως ενιαίου αυτή τη φορά) στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού, σειρά έχει ο άξονας Ακτιο – Αμβρακία. Στην περίπτωση αυτή, το υπ. Υποδομών επιθυμεί την ακύρωση και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού, επικαλούμενο σειρά ζητημάτων, όπως η αλλαγή του τεχνικού αντικειμένου, μελλοντικές δικαστικές εμπλοκές, αλλά και κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Ωστόσο, έπειτα από προσφυγή της GD Infrastrutture, η απόφαση ακύρωσης του διαγωνισμού δεν έγινε δεκτή από την Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Παρ’ όλα αυτά, οι δύο πλευρές δεν φαίνεται να συμφωνούν ούτε στην ερμηνεία της απόφασης της ΑΕΠΠ. Για παράδειγμα, το υπουργείο ισχυρίζεται ότι δικαιώνεται, καθώς κρίνεται ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς της εταιρείας (που ήταν και ο λόγος που προέταξε το υπουργείο για να ακυρώσει τον διαγωνισμό). Από την πλευρά της, η ιταλική εταιρεία σημειώνει ότι «πουθενά δεν αναφέρει η απόφαση της αρχής ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς μας. Αντιθέτως, όπως επισημαίνει η ΑΕΠΠ, ο διαγωνισμός είναι ενεργός και οφείλει να συνεχιστεί, εφόσον το υπουργείο δεν απέδειξε ότι συντρέχει νόμιμος λόγος ματαίωσής του».

Αναμένονται ελλείψεις σε κινητά και υπολογιστές  από την Κίνα

Aπό τώρα και στο εξής θα αρχίσουν να παρατηρούνται στην εγχώρια αγορά ελλείψεις στα ηλεκτρονικά προϊόντα τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα (Apple, Huawei, Lenovo κ.ο.κ.). Οι μεγάλοι εισαγωγείς της χώρας μέχρι τώρα δεν αντιμετώπισαν προβλήματα διαθέτοντας τα αποθέματά τους και  οι όποιες ελλείψεις σε συσκευές ή/και σε ανταλλακτικά τους θα παρουσιαστούν από εδώ και στο εξής. Το ενθαρρυντικό είναι ότι τα κινεζικά εργοστάσια σιγά σιγά επαναλειτουργούν, αλλά θα χρειαστούν κάποιο χρόνο μέχρι να καλύψουν τις ανάγκες της διεθνούς αγοράς. Ετσι οι διοικήσεις των αλυσίδων λιανικής ενόψει και των εορτών του Πάσχα, «προσεύχονται» για την όσο το δυνατόν ταχεία «ανάρρωση» της παραγωγής στην Κίνα. Σε άλλη περίπτωση, αν δηλαδή η ανάρρωση αυτή δεν είναι ταχεία, οι ελλείψεις μπορεί να συνεχιστούν μέχρι το καλοκαίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή