Ψηφιακή υποδομή για δίκτυο φορτιστών

Ψηφιακή υποδομή για δίκτυο φορτιστών

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διαγωνισμό για τη δημιουργία ψηφιακής υποδομής μέσω της οποίας θα διαχειρίζεται το δίκτυο φορτιστών της για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και θα παρέχει υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης, έχει προκηρύξει η ΔΕΗ. Ο διαγωνισμός έχει προϋπολογισμό 309.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ενώ η προθεσμία υποβολής ολοκληρώνεται στις 9 Νοεμβρίου, έπειτα από σχετική παράταση. Μέσω της πλατφόρμας, στόχος της ΔΕΗ είναι να διαχειρίζεται το δίκτυο των φορτιστών της ως φορέας εκμετάλλευσης υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (ΦΕΥΦΗΟ), αλλά και να λειτουργήσει ως πάροχος υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης (ΠΥΗ), σε τελικούς χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και εμπορικούς συνεργάτες. Η ΔΕΗ έχει ήδη προχωρήσει σε διαγωνισμό για 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα αναπτυχθούν κατά τη χρονική περίοδο 2020-21. Μάλιστα, το πρώτο κύμα εγκαταστάσεων των 100 αρχικών φορτιστών εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2020, ενώ προγραμματίζεται οι επόμενες εγκαταστάσεις των υπολοίπων 900 σημείων φόρτισης να ολοκληρωθούν εντός του 2021.

Δημιουργούνται τρεις ζώνες απολιγνιτοποίησης

Στη θεσμοθέτηση τριών ζωνών απολιγνιτοποίησης (ΖΑΠ) προχωράει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται να καταθέσει μέσα στις επόμενες ημέρες στη Βουλή. Ως τέτοιες χαρακτηρίζονται οι περιφερειακές ενότητες Κοζάνης και Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, «Ζ.ΑΠ. Κοζάνης» και «Ζ.ΑΠ. Φλώρινας» αντίστοιχα, καθώς και ο Δήμος Μεγαλόπολης της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την ονομασία «Ζ.ΑΠ. Μεγαλόπολης». Η ίδια ρύθμιση προβλέπει και την επιτάχυνση των διαδικασιών εκπόνησης των ειδικών πολεοδομικών σχεδίων (ΕΠΣ) στις εν λόγω περιοχές.

Νέες μονάδες αφαλάτωσης στην Ιο

Παρά τις κακές φετινές επιδόσεις του τουρισμού, οι επενδύσεις, ιδίως από περιοχές που στηρίζονται στις υπηρεσίες φιλοξενίας, συνεχίζονται. Με το σκεπτικό αυτό, ο Δήμος Ιου πρόκειται να προμηθευθεί τρεις νέες μονάδες αφαλάτωσης, έχοντας υπογράψει σχετική σύμβαση με την εταιρεία Watera Hellas. Οι μονάδες αφαλάτωσης θαλασσινού νερού με την τεχνολογία της αντίστροφης ώσμωσης έχουν συνολική δυναμικότητα 1.080 κυβικών μέτρων πόσιμου νερού ημερησίως και θα επιτρέψουν την κάλυψη των αυξημένων αναγκών υδροδότησης του νησιού.

Πιθανή η αναθεώρηση προβλέψεων επί τα χείρω 

Σε 2,5%-3% του ΑΕΠ επανέλαβε χθες ο Χρήστος Σταϊκούρας ότι εκτιμάται το κόστος ενός καθολικού lockdown. Ομως, είπε σε συνέντευξή του στο thepresident.gr, η σημερινή κατάσταση δεν είναι τέτοια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι νέοι περιορισμοί δεν επιβαρύνουν σημαντικά την πραγματική οικονομία και τα δημόσια οικονομικά. Με άλλα λόγια, ο υπουργός Οικονομικών μάς προϊδέασε για αλλαγές επί το δυσμενέστερο στα μεγέθη της προβλεπόμενης ύφεσης –και ανάκαμψης του 2021– και του ελλείμματος του προϋπολογισμού, ενόψει της κατάθεσής του στο τέλος του μήνα. Πάντως, σημείωσε ότι ο οικονομικός αντίκτυπος των μέτρων θα μειωθεί σημαντικά με τις κυβερνητικές παρεμβάσεις 2,7 δισ. ευρώ.

O SSM προτείνει συγχωνεύσεις τραπεζών

Τη δημιουργία ευρωπαϊκού δικτύου bad banks πρότεινε ξανά ο επικεφαλής του SSM, Αντρέα Ενρία (φωτ.) μιλώντας στο τραπεζικό συνέδριο που διοργάνωσε η Handelsblatt. Παράλληλα τάχθηκε υπέρ των τραπεζικών συγχωνεύσεων, ως ένα σημαντικό μέσο αντιμετώπισης των δομικών αδυναμιών που προκαλεί στον κλάδο η κρίση της πανδημίας. Οσον αφορά το πρώτο, ο Ενρία επανέλαβε πως η εμπειρία δείχνει ότι οι εταιρείες διαχείρισης ενεργητικού επιτρέπουν την πολύ ταχύτερη κάθαρση των ισολογισμών των τραπεζών και είναι πολύ αποτελεσματικές στην αποκατάσταση της ικανότητας των τραπεζών να δανείζουν. Ενα πανευρωπαϊκό δίκτυο bad banks, εάν έχει σχεδιαστεί κατάλληλα, θα μπορούσε να επιταχύνει τη διαδικασία αποκατάστασης της ποιότητας του ενεργητικού του κλάδου, τόνισε. Επίσης, επισήμανε πως η επίμονα χαμηλή κερδοφορία, λόγω και του μεγάλου αριθμού τραπεζών και της χαμηλής απόδοσης κόστους, οδήγησε τις αποτιμήσεις των τραπεζών σε ιστορικά χαμηλά. Η ανάγκη αντιμετώπισης αυτών των διαρθρωτικών ζητημάτων είναι πιο επείγουσα από ποτέ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή