Ο ΔΗΚΤΗΣ

Στη διάσκεψη για το κλίμα

sti-diaskepsi-gia-to-klima-561317509

Στην παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα «Net Zero Summit», με θέμα μηδενικές εκπομπές ρύπων, που διοργάνωσαν από κοινού ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ) και η 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP 26) συμμετείχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας (φωτ.). Η διάσκεψη εστίασε στην υλοποίηση της μετάβασης προς την κλιματική ουδετερότητα και την ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας, ενόψει της COP 26 που θα διεξαχθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκώβη. Ο κ. Σκρέκας συμμετείχε στο υπουργικό πάνελ με θέμα «Οικοδομώντας εμπιστοσύνη για την υλοποίηση των δεσμεύσεων», μαζί με τη Γερμανία, την Ιρλανδία, τη Φινλανδία και τη Σλοβακία, την ισπανική πολυεθνική Iberdrola, καθώς και μη κυβερνητικές οργανώσεις κλιματικής δράσης. Στη διάσκεψη συμμετείχαν ηγέτες της ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου, διεθνείς φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και εταιρείες του κλάδου ενέργειας. Εκπροσωπήθηκαν πάνω από 40 κράτη.

«Βλέπει» ανάκαμψη της αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο

Από το δεύτερο εξάμηνο κι έπειτα τοποθετεί την ανάκαμψη η Μοτοδυναμική, η οποία εμφάνισε μειωμένο κατά 17% κύκλο εργασιών, στα 78,3 εκατ. ευρώ και καθαρές ζημίες 2,6 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι του 2019.  Σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση της εισηγμένης, οι αγορές δικύκλων και αυτοκινήτων παρουσιάζουν μεικτή εικόνα, που αναμένεται να ομαλοποιηθεί με την πλήρη άρση του απαγορευτικού. Στον τομέα των μισθώσεων αυτοκινήτων, οι πωλήσεις, που εξαρτώνται από την κίνηση του τουρισμού, συνδέονται άμεσα με την πορεία των εμβολιασμών.

Η ΓΕΝΟΠ ζητεί διερεύνηση συνθηκών και ευθυνών

Την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος στο Γυμνό Ευβοίας, όταν κατά τη διάρκεια εργασιών εργολάβου στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ τρεις εργαζόμενοι έχασαν τη ζωή τους και ένας ακόμη τραυματίστηκε, αλλά και τη διερεύνηση ευθυνών, ζητάει με ανακοίνωσή της η ΓΕΝΟΠ, εκφράζοντας παράλληλα τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων. Τη βαθιά θλίψη του για τον θάνατο των τριών εργαζομένων εξέφρασε χθες και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.

Οι καθυστερήσεις στο ταχυδρομείο

Την περασμένη χρονιά δεν αυξήθηκε μόνον η καθυστέρηση στις ταχυμεταφορές, αλλά και στο παραδοσιακό ταχυδρομείο. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το 2020, συγκριτικά με το 2019, το ποσοστό της αλληλογραφίας εσωτερικού που παραδόθηκε μέσα σε μία ημέρα υποχώρησε στο 59,8% από το 76,3%, ενώ η μέση διάρκεια επίδοσης αυξήθηκε σε 1,71 από 1,28 ημέρες. Στην αλληλογραφία εξωτερικού, το ποσοστό επίδοσης εντός τριών εργάσιμων ημερών υποχώρησε για αποστολές προς τη Γαλλία σε 49,3% από 79,5%. Για την ίδια χώρα ο μέσος όρος για να φτάσει στον παραλήπτη η επιστολή αυξήθηκε σε σχεδόν 6 από 3 ημέρες.

Xωρίς καμία ρήτρα η αποχώρηση Roadis

Πολλή μελάνη χύθηκε εντός της εβδομάδας για τον αποκλεισμό της «Ακτωρ Παραχωρήσεις» από τον διαγωνισμό για την ανάληψη της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού. Η αιφνίδια αποχώρηση της Roadis από το κοινό σχήμα με την ελληνική εταιρεία, και μάλιστα σε χρονικό σημείο τέτοιο που να αποκλείει κάθε περιθώριο αλλαγής, σήμανε την αναγκαστική αποχώρηση και της «Ακτωρ» από την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από την παρούσα διοίκηση. Το χειρότερο δε είναι ότι η αποχώρηση της Roadis έγινε και ανέξοδα, καθώς δεν προβλεπόταν καμία ρήτρα αποζημίωσης, ενώ όπως διαμήνυσαν πηγές της διοίκησης της «Ελλάκτωρ» δεν υπήρχε ούτε καν επίσημη σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών. Να σημειωθεί ότι η σύμπραξη των δύο εταιρειών έγινε επί εποχής Λ. Μπόμπολα. Λίγους μήνες αργότερα ο κ. Μπόμπολας έχασε τη θέση στη διοίκηση τόσο της «Ελλάκτωρ» όσο και της «Ακτωρ Παραχωρήσεις», όπου ήταν διευθύνων σύμβουλος, ωστόσο επέστρεψε μόλις πριν από δύο μήνες, ως μέλος της διοίκησης σε αμφότερες τις εταιρείες.