ΔΗΚΤΗΣ

Ισχυρά αποτελέσματα αναμένει η Mytilineos

ischyra-apotelesmata-anamenei-i-mytilineos-561669298

Η Mytilineos ανοίγει και πάλι πρώτη την αυλαία των οικονομικών αποτελεσμάτων στις 27 Ιανουαρίου. Μια κίνηση πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα, που εάν υιοθετηθεί και από άλλες εταιρείες θα ανεβάσει κατά πολύ το επίπεδο της εγχώριας αγοράς. Η εταιρεία αναμένεται να έχει ισχυρά αποτελέσματα και ήδη οι αναλυτές αντανακλούν την πολύ καλή πορεία της στις εκθέσεις τους. Η Pantelakis δίνει νέα τιμή-στόχο τα 22 ευρώ (από 17,4 προηγουμένως) και ισχυρό BUY, με το upside να ξεπερνάει το 45%. Η αύξηση αυτή προκύπτει τόσο από την έγκαιρη στροφή της εταιρείας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την «πράσινη μετάβαση», όσο και από τη δυναμική που έχει αναπτύξει στην αγορά του αλουμινίου με αιχμή το «πράσινο αλουμίνιο». Συνυπολογίζεται, επίσης, η συνεισφορά του νέου εργοστασίου ηλεκτροπαραγωγής στην κερδοφορία της εταιρείας, αλλά και οι προοπτικές των βιώσιμων έργων ανάπτυξης, όπου ειδικεύεται η Mytilineos, στο ευρωπαϊκό πακέτο ανάκαμψης.

Σε άμεση προτεραιότητα οι επενδύσεις σε οπτικές ίνες

Για τη μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων δεκαετιών στις ελληνικές τηλεπικοινωνίες κάνει λόγο σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό Πρακτορείο η Dominique Leroy, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Deutsche Telekom AG, υπεύθυνη για την Ευρώπη. Η Leroy δεν αναφέρεται παρά στην επένδυση, ύψους 3 δισ. ευρώ, που ανακοίνωσε πρόσφατα ο ΟΤΕ, με βασικό μέτοχο την Deutsche Telekom και με στόχο το δίκτυο οπτικών ινών (FTTH) να είναι διαθέσιμο σε 3 εκατ. σπίτια και επιχειρήσεις έως το 2027. Σήμερα ο όμιλος διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οπτικών ινών, με περισσότερες από 560.000 γραμμές.

20 Ιανουαρίου ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό

Το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου και συγκριμένα στις 20 του μηνός θα δημοσιευθεί, εκτός απροόπτου, η προκήρυξη του διαγωνισμού για τη νέα εικοσιπενταετή παραχώρηση της Αττικής Οδού. Αυτό αποφασίστηκε την Πέμπτη από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Τώρα το ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση του τιμήματος κάτι που συναξιολογώντας και το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον, που αναμένεται να εκδηλωθεί, είναι εφικτό και ήδη διατυπώνονται εκτιμήσεις για έσοδα άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Τέταρτη παράταση για τα νέα λεωφορεία

Παράταση για τις 25 Φεβρουαρίου έλαβε ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, ο οποίος ήταν προγραμματισμένος για τις 18 Ιανουαρίου. Πρόκειται για την τέταρτη παράταση, που αυτή φορά οφείλεται στο γεγονός πως εκκρεμούν οι αποφάσεις της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) επί των ενστάσεων που έχουν υποβάλει Mercedes και  Solaris. O διαγωνισμός, προϋπολογισμού 384 εκατ. ευρώ, έχει επιμέρους  κατηγορίες και αφορά 350 ηλεκτρικά, 300 CNG (συμπιεσμένου φυσικού αερίου) και 120 υβριδικά οχήματα. Στον διαγωνισμό αναμένεται να λάβουν μέρος και η σουηδική Volvo, η γαλλική θυγατρική της IVECO, Heuliez Bus, και οι κινεζικές Yutong Bus και BYD.

Μεγάλη κινητικότητα στη Ρεβυθούσα

Συνωστισμός καραβιών LNG αναμένεται μέσα στον Ιανουάριο στη Ρεβυθούσα, κινητικότητα που θυμίζει τις καλές εποχές προ ενεργειακής κρίσης και δημιουργεί προσδοκίες για ομαλοποίηση της αγοράς έπειτα από πολλούς μήνες αγωνίας για την επάρκεια του καυσίμου, λόγω υψηλών τιμών. Το πρώτο καράβι θα δέσει στο λιμάνι της Ρεβυθούσας στις 15 του μηνός, το δεύτερο στις 22 και το τρίτο περί τα τέλη Ιανουαρίου, πέραν των δύο προγραμματισμένων φορτίων της ΔΕΠΑ. Οι εκφορτώσεις στη Ρεβυθούσα είχαν περιοριστεί σημαντικά από το καλοκαίρι και μετά, ενώ από τον Δεκέμβριο η κατάσταση άρχισε να αντιστρέφεται, καθώς οι  αποθηκευτικοί χώροι στις αγορές της Ασίας γέμισαν και τα φορτία που μέχρι τότε κατευθύνονταν προς τα εκεί διασφαλίζοντας υψηλά περιθώρια κέρδους, άρχισαν να αλλάζουν πορεία προς την Ευρώπη, όπου η ζήτηση λόγω χειμώνα είναι αυξημένη. Πρόκειται κατά βάσιν για αμερικανικό LNG, το οποίο σημείωσε ρεκόρ εισαγωγών τον Δεκέμβριο στη Γηραιά Ηπειρο.