Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η συμφωνία της ΔΕΗ και της Motor Oil για τη σύσταση της κοινής εταιρείας Hellenic Hydrogen, με σκοπό την από κοινού ανάπτυξη έργων υδρογόνου. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε με ομόφωνη απόφασή της τη σύσταση της κοινής εταιρείας, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστό 51% η Motor Oil και 49% η ΔΕΗ. Η επιτροπή έκρινε ότι η αγορά της παραγωγής υδρογόνου στην Ελλάδα είναι υπό διαμόρφωση και οποιεσδήποτε συγκεκριμένες προβλέψεις για τη μελλοντική δομή και λειτουργία της, συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστικών συνθηκών, θα ήταν, επί του παρόντος, επισφαλείς, καθώς και οι ανταγωνιστές της νέας εταιρείας κατά πάσα πιθανότητα θα δραστηριοποιηθούν σε αυτή στο μέλλον και άρα η υπό κρίση συγκέντρωση δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίπτωση σε οριζόντιο επίπεδο στο άμεσο μέλλον.
Η Ευρώπη είναι ο «μεγάλος ασθενής»
Οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας έχουν επιδεινωθεί σημαντικά, με την Ευρώπη να αναμένεται να είναι «ο μεγάλος ασθενής», εκτιμά η Moody’s Analytics. Οπως επισημαίνει, οι πιθανότητες παγκόσμιας ύφεσης τους επόμενους 12 μήνες έχουν αυξηθεί στο 55%-60%, λόγω των επίμονων πληθωριστικών πιέσεων και της επιθετικής νομισματικής σύσφιξης. Αν και στο βασικό της σενάριο εκτιμά πως η παγκόσμια οικονομία θα καταφέρει να ξεφύγει οριακά από την ύφεση, το μεγαλύτερο μέρος των κινδύνων συγκεντρώνεται στην Ευρώπη, δεδομένης της μεγάλης έκθεσης σε Ρωσία και Ουκρανία.
Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το «καλάθι»
Το πράσινο φως στην τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει δώσει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Ωστόσο, όπως έχει διαμηνύσει η ανεξάρτητη αρχή θα παρακολουθεί στενά την εφαρμογή της εν λόγω δράσης, ενώ έχει ενημερώσει σχετικά και τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σήμερα, πάντως, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένεται να δημοσιοποιήσει τη γνωμοδότησή της για το «καλάθι του νοικοκυριού».
Οδεύει προς τη Βουλή η σύμβαση για Θριάσιο
Προς κύρωση στη Βουλή φαίνεται πως οδεύει τις επόμενες ημέρες η σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, σηματοδοτώντας και την έναρξη υλοποίησης ενός έργου που έχει περάσει από πολλές περιπέτειες τα προηγούμενα έτη. Χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής παρουσίασε 3 νομοσχέδια στο υπουργικό συμβούλιο, εκ των οποίων το τρίτο αφορούσε την κύρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης. Αυτή έχει ήδη αποσταλεί στη Γ.Γ. της κυβέρνησης για να κατατεθεί στη Βουλή άμεσα. Σημειώνεται πως η κύρωση της σύμβασης θα δώσει το πράσινο φως για τη δημιουργία του πρώτου logistics park στην Ελλάδα, έκτασης 240.000 τ.μ., με ανάδοχο την κοινοπραξία Goldair – ETBA BIΠΕ.
Πέντε «μνηστήρες» για δικαστικά μέγαρα
Ενας ακόμη διαγωνισμός κτιριακού έργου ΣΔΙΤ εισέρχεται στη δεύτερη φάση του, καθώς ολοκληρώθηκε η προεπιλογή των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον. Ο λόγος για το έργο της κατασκευής νέων δικαστικών μεγάρων σε Σέρρες, Κιλκίς και Εδεσσα, αλλά και την ανακατασκευή του υφιστάμενου κτιρίου των δικαστηρίων της Θεσσαλονίκης. Στην επόμενη φάση προκρίθηκαν πέντε σχήματα και συγκεκριμένα οι εταιρείες «Αβαξ», ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, «Ακτωρ Παραχωρήσεις» και οι κοινοπραξίες των Intrakat – Redex (όμιλος Κοπελούζου) και «Μυτιληναίος» – ΑΤΕΣΕ. Αντιθέτως, εκτός της συνέχειας του διαγωνισμού έμειναν η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ – Al Jihad Commerce (JCC) και η «Μηχανική». Σημειωτέον ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συμβασιοποιηθεί κανένα από τα κτιριακά έργα ΣΔΙΤ, συμπεριλαμβανομένων των έργων ανάπτυξης φοιτητικών εστιών σε Κρήτη, Θεσσαλία και Κομοτηνή, που ήταν κι από τα πρώτα που προκηρύχθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020.