Τα warrants της Attica Bank

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκινάει τη Δευτέρα 21 και θα διαρκέσει έως τις 28 Νοεμβρίου η διαπραγμάτευση των 271.448.946 παραστατικών τίτλων (warrants) που εκδόθηκαν υπέρ του Δημοσίου στο πλαίσιο ενεργοποίησης του νόμου για την αναβαλλόμενη φορολογία για την Attica Bank. Από την 1η Δεκεμβρίου οι τίτλοι μετατρέπονται αυτοδικαίως σε κοινές ονομαστικές μετοχές της τράπεζας, με αναλογία ενός τίτλου για μία κοινή μετοχή, και με βάση το ενημερωτικό που εγκρίθηκε χθες μετά τη μετατροπή το ποσοστό του ΤΧΣ στην Attica Bank αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω από το σημερινό 62,93% σε 69,51%. Αντίστοιχα, το ποσοστό του ΤΜΕΔΕ θα μειωθεί από 14,7% σε 12,03%, του ΕΦΚΑ από 10,26% σε 8,40% και του Ellington από 9,87% σε 8,08%. Σύμφωνα με πηγές της τράπεζας, επόμενος στόχος είναι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των 490 εκατ. ευρώ με στόχο να ολοκληρωθεί έως το α΄ τρίμηνο του 2023.

Ενισχύεται το δυναμικό στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

«Κλεισμένη» θα πρέπει να θεωρείται η μετακίνηση του κ. Πέτρου Σουρέτη, μέχρι πρότινος διευθύνοντος συμβούλου της Intrakat, στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ο κ. Σουρέτης είναι ένα στέλεχος με σημαντική εμπειρία τόσο στον κατασκευαστικό κλάδο όσο και στην αγορά ακινήτων. Παράλληλα, συζητήσεις διεξάγονται και με τον μέχρι πρότινος διευθύνοντα σύμβουλο της Ακτωρ και μέτοχο μειοψηφίας στην REDS, κ. Χρ. Παναγιωτόπουλο. Το σίγουρο είναι ότι το χαρτοφυλάκιο των επενδύσεων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι τέτοιου μεγέθους, ώστε να απαιτείται ενίσχυση και σε επίπεδο στελεχών.

Στοίχημα, η υλοποίηση των ψηφιακών έργων

Με τη φετινή χρονιά να μετράει αντίστροφα, σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά έργα, το προαπαιτούμενο της δημοπράτησης συμβάσεων της τάξεως του 1,4 δισ. έχει σχεδόν εκπληρωθεί. Ωστόσο, το δύσκολο στοίχημα θα είναι οι ανάδοχοι που θα επιλεγούν για τα συγκεκριμένα έργα με αντικείμενο την ψηφιοποίηση του συνόλου των δομών της κρατικής μηχανής να τα φέρουν εις πέρας εγκαίρως. Εκτός από τα πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα, η σημαντική δυσκολία εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά εμπόδια.

«Κινητικότητα» στους αιθέρες

Πληθαίνουν τα αεροσκάφη ελληνικών συμφερόντων που διατίθενται προς μίσθωση για ιδιωτικές πτήσεις. Μετά την ενδονησιωτική αεροπορική εταιρεία Cycladic, συμφερόντων Νικόλα Λυκιαρδόπουλου, η οποία κατέχει στόλο τριών Cessna Grand Caravan –ένα εκ των οποίων είναι δεσμευμένο για την εκτέλεση τέτοιων πτήσεων και ξεκίνησε τακτικές πτήσεις προ ενάμιση μήνα–, τον στόλο της διευρύνει και η Panellenic Airlines, συμφερόντων Αντώνη Καράτζη. Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόκτηση του δεύτερου αεροσκάφους της, ενός Cessna Citation XLS SX. Βάση θα έχει το Παρίσι και θα πραγματοποιεί δρομολόγια σε όλη την Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή συνδέοντας, σύμφωνα με την εταιρεία, προορισμούς σαν και αυτούς με το Ηράκλειο και την Κρήτη.

Η «μάχη» της μπαταρίας

Σημαντικές ελλείψεις προσφοράς στα μέταλλα που προορίζονται για την κατασκευή μπαταριών προβλέπει ο οίκος αξιολόγησης S&P ότι θα σημειωθούν το επόμενο διάστημα, γεγονός που θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τη στιγμή που οι κυβερνήσεις διεθνώς ενθαρρύνουν τη χρήση αυτής της κατηγορίας οχημάτων. Οι εμπορικές τριβές, οι προκλήσεις στον τομέα των logistics και οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα επηρεάζουν τις αλυσίδες εφοδιασμού πρώτων υλών, αυξάνοντας τις τιμές των κρίσιμων μετάλλων των μπαταριών και, κατά συνέπεια, τις τιμές εξαρτημάτων και ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τη S&P. «Με άλλα λόγια, σύντομα η προσφορά θα δυσκολευθεί να αντιμετωπίσει τη ζήτηση», όπως τονίζει ο οίκος. «Η μπαταρία θα είναι το καθοριστικό πεδίο “μάχης” της τεχνολογίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας για τη βιομηχανία την επόμενη δεκαετία και η πρόσβαση στις πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή της θα είναι κρίσιμης σημασίας», τονίζει ο οίκος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή