Η προστιθέμενη αξία του ΟΛΠ

Η προστιθέμενη αξία του ΟΛΠ

3' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μία μετά την άλλη ολοκληρώνονται οι αναλογιστικές μελέτες αναφορικά με τις θετικές επιπτώσεις που θα έχει στην ελληνική οικονομία η αύξηση των εργασιών στον ΟΛΠ. Η πιο μεγάλη «δουλειά», όμως, πάνω σε αυτό το θέμα έγινε από την Εθνική Τράπεζα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εκτιμήσεις της, η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 4,7 εκατ. TEUs το 2015 από 3 εκατ. TEUs το 2012 μπορεί να προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξης των 900 εκατ. ευρώ, που θα οδηγήσουν σε προστιθέμενη αξία της τάξης του 0,4% του ΑΕΠ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 9.000 νέες θέσεις εργασίας. Για να υπάρξει ένα μέτρο σύγκρισης, αρκεί να αναφερθεί ότι 900 εκατ. ευρώ είναι το άνοιγμα των Ταμείων για το 2016. Η μακροπρόθεσμη επίδραση ενός επιχειρηματικού πλάνου, όπως αυτό που προωθεί τώρα το Πεκίνο, σύμφωνα με την Εθνική Τράπεζα, θα μπορούσε να είναι σημαντικά υψηλότερη και συγκεκριμένα της τάξης των 5,1 δισ. ευρώ ετησίως μέχρι το 2018 και 125.000 νέες θέσεις εργασίας. Το ποσό αυτό προκύπτει από τη δυνητική δημιουργία δικτύου επιχειρήσεων στην περιοχή του λιμανιού του Πειραιά και της Αττικής ευρύτερα, που θα περιλαμβάνει σημαντικές έμμεσες επιδράσεις, λόγω αυξημένης παραγωγής των κλάδων εκτός του συγκεκριμένου δικτύου – κυρίως προμηθευτών με πολλαπλασιαστή 1,6.

Εντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Βόλου

H ανάπτυξη της Ελλάδας ως κόμβου ασιατικών εισαγωγών έχει προσελκύσει σημαντικό ενδιαφέρον για άλλα σημαντικά λιμάνια, πέραν του Πειραιά, όπως αποκάλυψε η κάθοδος οκτώ μεγάλων ξένων και ελληνικών ομίλων στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε.. Τώρα στο προσκήνιο έρχεται ο Βόλος, που μετά την προ δεκαετιών διασύνδεσή του με τη Συρία, εμφανίζεται να βρίσκεται «κοντά» με τη Σμύρνη. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο κι ενώ στην Ελλάδα ο Κινέζος πρωθυπουργός επισκεπτόταν τον ΟΛΠ, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στη Σμύρνη ελληνικών και τουρκικών φορέων και εμπορικών επιμελητηρίων από τον Βόλο και τη Σμύρνη αντίστοιχα, στην οποία συμμετείχε και ο Τούρκος μεγαλοεπιχειρηματίας Εκρεμ Ντεμιτράς. Σύμφωνα με τον Νίκο Βισβίκη, εκ των «πρωταθλητών» της διασύνδεσης και ναυτικό και ταξιδιωτικό πράκτορα του Βόλου, το ενδιαφέρον των Τούρκων ήταν έντονο. Εκτιμάται ότι μια γραμμή μεταξύ των δύο πόλεων μπορεί να ανακατευθύνει στην Ελλάδα σημαντικό μέρος του φορτίου προς την Ευρώπη που τώρα κινείται βορείως της χώρας και οδικώς. Παράλληλα, υπαρκτό είναι και το επιβατηγό ενδιαφέρον. Την ίδια ώρα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε., Ιωάννης Πρίγκος, αποκάλυπτε ότι μεταφορικές εταιρείες από την Ιταλία έχουν ενδιαφερθεί για τη σύνδεση Σμύρνης – Βόλου. Και αυτό διότι η εγγύτητα του Βόλου με τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας και από εκεί προς Ιταλία μπορεί να τον προαγάγει σε επιλέξιμο κόμβο για εμπορεύματα από Κεντρική, Ανατολική και Δυτική Τουρκία, όπως και από Ιράν, Ιορδανία και Σαουδική Αραβία.

Ο πιο διάσημος διαμεσολαβητής

Τυχεροί όσοι βρέθηκαν στη κατάμεστη αίθουσα κεντρικού ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης πριν από μερικές μέρες. Είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τον καθηγητή της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Harvard Ρόμπερτ Μνούκιν. Ο εν λόγω είναι σήμερα, ενδεχομένως, ο πιο διάσημος διαμεσολαβητής. Για να υπάρχει μια «εικόνα» αναφορικά με το έργο του, αρκεί να σημειωθεί ότι ήταν ο διαπραγματευτής στη διένεξη Ισραήλ – Παλαιστίνης. Στην ομιλία του μοιράστηκε με το ακροατήριό του εμπειρίες από την τεράστια επαγγελματική και ακαδημαϊκή του εμπειρία στον χώρο της διαμεσολάβησης και των διαπραγματεύσεων. Πολλά τα χειροκροτήματα στο τέλος της ομιλίας, ενώ κάποιοι κατάφεραν και έλαβαν και ένα υπογεγραμμένο αντίγραφο από το βιβλίο του «Bargaining with the devil, When to negotiate, When to fight».

Οταν κανείς δεν πλησίαζε την Ελλάδα, μόλις πριν από 1,5 – 2 χρόνια, το γεγονός θα αποτελούσε πρωτοσέλιδο θέμα. Τώρα, πέρασε μάλλον στα «ψιλά». Ο λόγος αφορά στο παγκόσμιο συνέδριο που διοργάνωσε σε ξενοδοχείο στο Λαγονήσι η Heineken. Ηρθαν στελέχη της πολυεθνικής από όλο τον κόσμο, καθώς και κορυφαία στελέχη της διοίκησής της, μίλησαν, αντάλλαξαν απόψεις, άκουσαν τον υφυπουργό Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη να τους αναλύει τις επενδυτικές προοπτικές και έφυγαν με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Ωστόσο, κανείς δεν τους αντιλήφθηκε…

Εμπλοκή με την Αργεντινή

Η αμερικανική τράπεζα BNY Mellon δεν πρόκειται να μεταβιβάσει στους κατόχους ομολόγων Αργεντινής το ποσόν των 539 εκατ.δολαρίων, το οποίο κατέθεσε η κυβέρνηση της χώρας για την αποπληρωμή τους τη Δευτέρα 30ή Ιουνίου, σύμφωνα με το Bloomberg. Πρόκειται για εκείνους που δέχθηκαν το «κούρεμα» των ομολόγων τους. Ο Αμερικανός δικαστής, Τόμας Γκριέσα, ο οποίος εκδίκασε την προσφυγή των ομολογιούχων, που δεν συμφώνησαν με το «κούρεμα», απεφάνθη πως αυτή η «επιλεκτική» πληρωμή δεν μπορεί να γίνει, και ζήτησε από την BNY Mellon να συμμορφωθεί. Αρχικά ο κ. Γκριέσα εξέδωσε απόφαση να εξοφλήσει ταυτόχρονα η Αργεντινή όλους τους ομολογιούχους της. Η κυβέρνηση της χώρας δέχθηκε να διαπραγματευθεί με τη δεύτερη ομάδα ομολογιούχων. Ωστόσο, η κατάθεση των οφειλομένων χαρακτηρίστηκε από τον κ. Γκριέσα, «εμπρηστική».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή