ΔΗΚΤΗΣ

Τι περιμένουν οι Γερμανοί από τα αεροδρόμια

ti-perimenoyn-oi-germanoi-apo-ta-aerodromia-2056596

Συγκεκριμένα μεγέθη στην αξία της λειτουργικής δραστηριότητας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βάζει η ανακοίνωση της Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide προς τη γερμανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς μετά την ανάδειξή της σε προτιμητέο επενδυτή από το ΤΑΙΠΕΔ. Και τα νούμερα αυτά είναι εξόχως ενδιαφέροντα. Η εταιρική οντότητα που θα συσταθεί για να αναλάβει τη διαχείρισή τους αναμένεται το 2016 να έχει κύκλο εργασιών υψηλότερο των 160 εκατ. και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων που θα υπερβαίνουν τα 90 εκατ. ευρώ. Ομως για να τρέξουν οι αποσβέσεις και τα χρηματοοικονομικά έξοδα η εταιρεία αναμένεται να έχει ζημιογόνο καθαρό αποτέλεσμα τα πρώτα τρία χρόνια, ύψους 100 εκατ. ευρώ ετησίως, που θα επιβαρύνει ευθέως ανάλογα τα αποτελέσματα της Fraport Group. Τα 1,2 δισ. ευρώ εκτιμά ότι θα τα καταβάλλει όχι νωρίτερα από το φθινόπωρο του 2015. Ο εισηγμένος γερμανικός όμιλος έχει κεφαλαιοποίηση της τάξης των 4,5 δισ. ευρώ και ανήκει σε ποσοστό 31,35% στο γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης, άλλο 20,02% έχει η Stadtwerke Frankfurt am Main Holding GmbH, 8,45% η Deutsche Lufthansa AG, 5,27% η RARE Infrastructure Limited και το υπόλοιπο 34,91% βρίσκεται στην ελεύθερη διασπορά.

«Μαύρος χρυσός»

Σε περισσότερες από 5.000 υπολογίζονται οι θέσεις εργασίας που χάθηκαν ή αναμένεται να χαθούν, σε αυτή την πρώτη φάση, διεθνώς, στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η αρνητική αυτή εξέλιξη εντάσσεται στο πλαίσιο των περικοπών που φέρνει η ραγδαία πτώση των τιμών του αργού παγκοσμίως.

Οπως προκύπτει από την αλληλουχία των αποφάσεων των μεγάλων ομίλων, την αρχή έκαναν ήδη εδώ και λίγο καιρό εταιρείες – κολοσσοί, όπως η Chevron και η Shell, οι οποίες προχώρησαν συνολικά σε περίπου 500 απολύσεις η κάθε μία.

Δεν ήταν όμως οι μοναδικές. Τη σκυτάλη, για παράδειγμα, αναμένεται πολύ σύντομα να πάρει η δε νορβηγική και υπό κρατικό έλεγχο Statoil, η οποία ανακοίνωσε ζημίες για το τρίτο τρίμηνο και προανήγγειλε προ ημερών ότι θα περικόψει μεταξύ 1.600 και 1.900 θέσεων εργασίας, προσεχώς.

Ομως και λιγότερο γνωστές εταιρείες (σ.σ. τουλάχιστον στην Ελλάδα) που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού (Hercules) ή στην Αυστραλία (Entec) έχουν γνωστοποιήσει ότι θα μειώσουν έως και κατά 15% το προσωπικό τους. Και αναμένεται συνέχεια…

Με ελάχιστες μετοχές διαπραγματεύεται σήμερα το 90% των εισηγμένων. Η βασική αιτία του φαινομένου έχει να κάνει με το γεγονός ότι απέχουν από το ταμπλό λόγω έλλειψης ρευστότητας οι εγχώριοι θεσμικοί επενδυτές αλλά και το επενδυτικό κοινό. Αντίθετα την αγορά καθορίζουν τα περίπου 400 hedge funds που ελέγχουν τα 2/3 της κεφαλαιοποίησης, προκαλώντας ενίοτε συνθήκες υποτιμητικής ή ανατιμητικής κερδοσκοπίας. Κάτι που κατά καιρούς μπορεί κανείς να το διαπιστώσει, ρίχνοντας μια απλή ματιά στη διαπραγμάτευση.

Αντιδράσεις για τον TAP

Ο αγωγός Tap είναι ένα μεγάλο έργο, οπότε λογικό είναι ότι έχει να αντιμετωπίσει και φωνές αντίθετες με την κατασκευή του. Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι ο Αγροτικός Σύλλογος Καβάλας που αντιδρά στη χάραξη του αγωγού από την κοιλάδα των Τεναγών. Οπως ενημερώνει την «Κ» με επιστολή του ο πρόεδρος του Συλλόγου, Θέμης Καλπακίδης, οι αγρότες της περιοχής δεν έχουν κάνει αποδεκτή ούτε την εναλλακτική χάραξη του αγωγού που πρότεινε η κοινοπραξία του Tap έπειτα από το αίτημά τους για παράκαμψη της κοιλάδας των Τεναγών. «Δεν είμαστε κατά του αγωγού» δηλώνει ο κ. Καλπακίδης. Η αλήθεια, πάντως, είναι ότι το αντίθετο αντιλαμβάνεται κανείς εάν δει την εκστρατεία στην οποία πρωτοστατεί και ο ίδιος με τίτλους όπως «Ο ΤΑP και η επικινδυνότητα των αγωγών Φυσικού Αερίου υψηλής πίεσης»…