Συμφωνία σε όλα… και τροπολογίες παντού

Συμφωνία σε όλα… και τροπολογίες παντού

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέχρι και χθες το βράδυ κατέθετε η κυβέρνηση τροπολογίες στο πολυνομοσχέδιο που περιελάμβανε τη συμφωνία με τους δανειστές που έκλεισε τα χαράματα της Τρίτης. Υστερα από εκείνη τη συνάντηση, ο κ. Τσακαλώτος (φωτ.) είχε δηλώσει ότι υπάρχει συμφωνία για όλα τα προαπαιτούμενα μέτρα, ενώ την επομένη ο κ. Σταθάκης και ο κ. Τσακαλώτος είχαν παρουσιάσει τα σημεία της συμφωνίας. Το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε την Τρίτη λίγο πριν από τα μεσάνυχτα και έκτοτε έχουμε αφαίρεση άρθρων, κατάθεση «νομοτεχνικών» αλλαγών στις διατάξεις για τους πλειστηριασμούς και αλλαγές στο μέτρο φορολόγησης του κρασιού, που αποτελούσε μέρος των ισοδύναμων μέτρων για τη μη επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Με εξαίρεση το τελευταίο, που ήταν θέμα εσωτερικής πολιτικής διαχείρισης, οι άλλες αλλαγές έγιναν με παρέμβαση των δανειστών. Το ερώτημα είναι απλό: Τι θα γινόταν αν δεν υπήρχε συμφωνία τα χαράματα της Τρίτης μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών;

Καμία ένδειξη για το πότε θα αρθούν τα capital controls από τις χρηματιστηριακές συναλλαγές δεν έδωσε ο Ράσμους Ρέφερ, επικεφαλής του κλιμακίου της ΕΚΤ στην ολιγόωρη συνάντηση που είχε χθες με τη διοίκηση του Συνδέσμου Μελών Χρηματιστηρίου Αθηνών (ΣΜΕΧΑ). Οπως εξήγησε, παρά την εμπλοκή της ΕΚΤ στο ζήτημα των capital contols, αυτός που αποφασίζει είναι η κυβέρνηση, και συγκεκριμένα το υπουργείο Οικονομικών. Από την πλευρά τους, οι χρηματιστές παρουσίασαν τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν επιφέρει στο Χρηματιστήριο τα capital controls, εστιάζοντας στη μείωση του όγκου των συναλλαγών κατά 70% και στη μείωση της επενδυτικής δραστηριότητας κατά 50%.

Νέοι μπελάδες

Νέα τροπή φαίνεται πως παίρνει το σκάνδαλο της Volkswagen, διότι οι αμερικανικές αρχές άρχισαν να ερευνούν τον ρόλο που διαδραμάτισε στην υπόθεση η εταιρεία Βosch, η οποία προμηθεύει τη VW με βασικά εξαρτήματα για κινητήρες. Το Reuters μεταδίδει ότι οι αμερικανικές αρχές δεν διαθέτουν ενδείξεις ότι η Bosch παραβίασε τον νόμο. Ωστόσο, η εμπλοκή της Bosch, του μεγαλύτερου προμηθευτή εξαρτημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, θα μπορούσε να εντείνει την ανησυχία των επενδυτών για πιθανή ανάμειξη και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στο σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων. Η VW παραδέχτηκε τον Σεπτέμβριο ότι τοποθέτησε παράνομο λογισμικό σε περισσότερα από 11 εκατ. οχήματά της.

Εντονη κινητικότητα στον κλάδο ξενοδοχείων

Αρκετές ζυμώσεις γίνονται τελευταία μεταξύ εκπροσώπων διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων και ιδιοκτητών ξενοδοχείων στην Αττική, με αντικείμενο το κλείσιμο συμφωνιών franchise ή εκχώρησης της διαχείρισης των μονάδων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κοντά στο κλείσιμο συμφωνίας βρίσκεται διεθνής αλυσίδα με παραλιακό ξενοδοχείο στην Αττική. Σε ό,τι αφορά συζητήσεις που έγιναν πρόσφατα για franchise σε μονάδες στο κέντρο της Αθήνας, αυτές, όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, απέβησαν άκαρπες, και αναμένεται να ξεκινήσει νέος κύκλος διαπραγματεύσεων με ενδιαφερόμενους.

«Εμπόδιο» το πόθεν έσχες για τους κατασκευαστές

Την κατάργηση του πόθεν έσχες για τους κατασκευαστές κατοικιών ζητούν οι θεσμικοί εκπρόσωποι του κλάδου, καθώς προ ημερών η Ομοσπονδία Κατασκευαστών και Οικοδομικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΟΜΚΟΕΕ), που εκπροσωπεί πάνω από 8.000 οικοδομικές επιχειρήσεις πανελλαδικά, διατύπωσε, μεταξύ άλλων, το σχετικό αίτημα. Συγκεκριμένα, ζήτησε από τους αρμοδίους την κατάργηση του πόθεν έσχες για όσους κατασκευαστές σπεύσουν να ενισχύσουν κεφαλαιακά τις επιχειρήσεις τους με ίδια κεφάλαια, γεγονός που, αν μη τι άλλο, συνιστά έμμεση ομολογία φοροδιαφυγής. Επί της ουσίας, η ΟΜΚΟΕΕ ζητεί «άφεση αμαρτιών» για τους επιχειρηματίες του κλάδου, η πλειονότητα των οποίων αποκόμισε τεράστια κέρδη τα προηγούμενα χρόνια, από τα οποία, όπως φαίνεται, μικρό μόνο μέρος φορολογήθηκε. Είναι χαρακτηριστικό ότι, κατά την προηγούμενη δεκαετία, το περιθώριο καθαρού κέρδους στον κλάδο ξεπερνούσε το 30%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή