Στη Βουλή η κόντρα Ρουμελιώτη – ΤΑΙΠΕΔ

Στη Βουλή η κόντρα Ρουμελιώτη – ΤΑΙΠΕΔ

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη Βουλή φέρνει το θέμα της ανοιχτής αντιπαράθεσης μεταξύ της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και του κ. Ρουμελιώτη, προέδρου του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ο συντονιστής Οικονομικών Υποθέσεων της Ν.Δ. Χρ. Σταϊκούρας (φωτ.). Στην ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρεται στη δήλωση Ρουμελιώτη, ότι είναι σκάνδαλο η απαίτηση του ΤΑΙΠΕΔ για παράταση της σύμβασης και ερωτά ποια είναι η θέση της κυβέρνησης για το θέμα. Θα έχει ενδιαφέρον η απάντηση, καθώς η αντιπαράθεση σοβεί εδώ και μέρες, έχει κλιμακωθεί με δημόσιες δηλώσεις του κ. Ρουμελιώτη και με βαριές εκφράσεις, αλλά η κυβέρνηση «ποιεί την νήσσαν». Ισως με αφορμή την ερώτηση του κ. Σταϊκούρα μάθουμε ποια είναι η θέση της στο θέμα του αεροδρομίου (αν είναι μία, ενιαία κι αδιαίρετος), κι αν ισχύουν οι δεσμεύσεις που ανέλαβε ως προς τις αποκρατικοποιήσεις, που περιελήφθησαν στο μνημόνιο.

Μία ξεχωριστή κατηγορία αποτελούν στο Χρηματιστήριο οι 30 εισηγμένες που ο δανεισμός τους υπερβαίνει τα ίδια κεφάλαια. Με τον χρόνο να κυλά εις βάρος των εταιρειών και τους βασικούς μετόχους να αρνούνται συστηματικά να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους, είναι ξεκάθαρο ότι σταδιακά θα έχουμε εκκαθαρίσεις αυτών των εταιρειών, που βρίσκονται πλέον μία ανάσα από τη χρεοκοπία. Ηδη η πρώτη εξ αυτών βρίσκεται σε διαδικασία εκκαθάρισης. Ελπίδες διάσωσης θα έχουν μόνον όσες εισηγμένες διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία που μπορούν, όμως, να ρευστοποιηθούν άμεσα. Ο συνολικός δανεισμός των 30 εισηγμένων προσεγγίζει τα 4 δισ., ενώ η αρνητική καθαρή θέση υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Τουρκική «υπεροπλία»

Aνατροπή των συσχετισμών στο Αιγαίο σε σχέση με τα τουριστικά σκάφη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, υπέρ της γειτονικής χώρας, διαπιστώνει ο κ. Γιώργος Βερνίκος, γ.γ. του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο οποίος επανεξελέγη χθες εκπρόσωπος για τον θαλάσσιο τουρισμό στο Ναυτικό Επιμελητήριο. Επικαλούμενος στοιχεία του Διεθνούς Συμβουλίου των Συνδέσμων Ναυτικής Βιομηχανίας, αναφέρει ότι στις ελληνικές θάλασσες υπάρχουν 3.860 ελληνικά ιστιοπλοϊκά σκάφη έναντι 9.945 σκαφών της Τουρκίας και 13.418 ταχύπλοα σκάφη έναντι 31.335 της γειτονικής χώρας. Επίσης, η Ελλάδα διαθέτει 22 μαρίνες με 8.100 θέσεις ελλιμενισμού, ενώ η Τουρκία 67 μαρίνες με 30.000 θέσεις.

Ακύρωση συνεδρίου υπό τον φόβο επεισοδίων

«Η κλιμακούμενα τεταμένη ατμόσφαιρα που επικρατεί και οι διάφορες κινητοποιήσεις» οδήγησαν στην ακύρωση συνεδρίου του Ελληνο-αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου με θέμα το ασφαλιστικό. Στην εκδήλωση που στόχο είχε την ανταλλαγή τεκμηριωμένων θέσεων, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων πάνω στο μείζον ζήτημα του ασφαλιστικού, είχαν προσκληθεί τόσο ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος (φωτ.) όσο και ο γ.γ. Κοινωνικής Ασφάλισης Ν. Φράγκος. Ο φόβος, όμως, για επεισόδια εντός και εκτός του χώρου του συνεδρίου οδήγησε στην αναβολή μέχρις ότου ηρεμήσει το κλίμα…

Επιτυχής αναδιάρθρωση μέσα στην κρίση

Επιτυχημένο παράδειγμα εταιρείας που αναδιαρθρώθηκε, εκσυγχρόνισε τον στόλο της, διεύρυνε τα μεγέθη της και επανέκαμψε σε αυξημένη κερδοφορία στα χρόνια της κρίσης, χαρακτήρισε την Αvis Hellas ο πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας (φωτ.). H εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Αvis Ηellas, που ελέγχεται από τον όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς, πέτυχε το 2015 ρεκόρ σε κέρδη προ φόρων (13,3 εκατ. ευρώ), σε ενεργό στόλο (30.335 αυτοκίνητα) και σε ημέρες ενοικίασης οχημάτων (8,7 εκατ. ημέρες). Παράλληλα, την ίδια χρονιά η εταιρεία επένδυσε περισσότερα από 5 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και υποδομές, καθώς και 90 εκατ. ευρώ για την αγορά νέων αυτοκινήτων και για τον εκσυγχρονισμό του στόλου της. Ο κ. Σάλλας θεωρεί ότι η Avis είδε την κρίση ως ευκαιρία, κινήθηκε σωστά και μετέτρεψε την κρίση σε πλεονέκτημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή