Το μπαϊράμι έφερε χιλιάδες τουρίστες στη Β. Ελλάδα

Το μπαϊράμι έφερε χιλιάδες τουρίστες στη Β. Ελλάδα

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι μαγαζάτορες προσάρμοσαν την κουζίνα και τη μουσική. Οι τιμοκατάλογοι, εκτός από τα ελληνικά και τα αγγλικά, γράφτηκαν και στα τουρκικά και με εντολή του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης κ. Παυλίδη, άνοιξε και τέταρτη λωρίδα κυκλοφορίας στον μεθοριακό σταθμό των Κήπων. Ο λόγος; Στο διάστημα μεταξύ 1 έως 4 Ιουλίου, με αφορμή το μπαϊράμι, πέρασαν στην Ελλάδα περισσότερα από 26.000 αυτοκίνητα! Κυρίως Τούρκοι, αλλά και όχι μόνο. Μάλιστα, κάποιοι από αυτούς, για να αποφύγουν τον συνωστισμό στους Κήπους, αποφάσισαν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, για μια μικρή απόδραση κάπου στη Θράκη ή στη Μακεδονία.

Κινεζική συμμετοχή και σε έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου, μέσω του οποίου μεταφέρονται τα φορτία από τον Πειραιά προς την Ευρώπη, αναμένεται προσεχώς. Για το έργο αυτό του ΟΣΕ υφίσταται ενδιαφέρον από την China National Development & Reform Commission. Επιπλέον, κινεζικά συμφέροντα αναμένεται να συμμετέχουν και στον διαγωνισμό κατασκευής και εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου. Σε αυτόν, όταν τελικά προκηρυχθεί, αναμένεται να συμμετάσχει η China State Construction Engineering Corporation.

Μπορεί να δικαιώθηκε ο αγώνας των καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο απολαμβάνει των υπηρεσιών τους στον τομέα του καθαρισμού. Και αυτό καθώς οι περισσότερες από τις αγωνιζόμενες καθαρίστριες κατάφεραν όχι μόνο να επαναπροσληφθούν αλλά και να αναβαθμισθούν. Αποτέλεσμα της όλης διαδικασίας είναι να παρέχουν πλέον διοικητικές υπηρεσίες, αφού έχουν μεταταχθεί και όχι εκείνες για τις οποίες έδωσαν έναν μεγάλο αγώνα έξω από τα δύο κτίρια του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν κονδύλια για την πρόσληψη κάποιου συνεργείου καθαρισμού.

Δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να προσληφθούν νέες καθαρίστριες, αντί για ελεγκτές που χρειάζεται το υπουργείο Οικονομικών.

Αν η ιστορία είχε γραφτεί «αλλιώς»

Το καλοκαίρι του 2014 η τότε διευθύνουσα σύμβουλος του ΤΧΣ, Αναστασία Σακελλαρίου, είχε εισηγηθεί την πώληση σε ξένους επενδυτές μέρους των δικαιωμάτων (warrants) που είχε το Ταμείο. Επρόκειτο για μια κίνηση που θα οδηγούσε στην ανάκτηση σημαντικού μέρους από τα 25 δισ. ευρώ που είχε τοποθετήσει στις τράπεζες στο πλαίσιο της πρώτης ανακεφαλαιοποίησης. Ωστόσο, η πρόταση απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση Σαμαρά, καθώς η χώρα, μετά τις ευρωεκλογές του Ιουνίου ’14, εισήλθε σε περίοδο πολιτικής αβεβαιότητας. Και κάπως έτσι χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία. Πώς το θυμηθήκαμε; Τον Μάρτιο του 2014 η τότε αξιωματική αντιπολίτευση, ο ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσε πρόταση δυσπιστίας για την ιδιωτικοποίηση της Eurobank στην τιμή των 0,31 ευρώ ανά μετοχή, κάνοντας λόγο «για χάρισμα των τραπεζών στα ξένα κερδοσκοπικά funds». Για την ιστορία, τον Νοέμβριο του 2015 οι μετοχές της Eurobank διατέθηκαν σε ξένους επενδυτές, στο πλαίσιο της τρίτης ανακεφαλαιοποίησης, στην τιμή του 0,01 ευρώ!

H ΤΡΑΙΝΟΣΕ απεργεί, τα container της Cosco πάνε στη Σλοβενία

Με τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τον Πειραιά στο λιμάνι Κόπερ της Σλοβενίας και την από εκεί σιδηροδρομική προώθησή τους «έλυσε» η Cosco το πρόβλημα της απεργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με τους ναύλους για τα μικρά πλοία που απαιτούνται για τέτοια δρομολόγια (feeder) σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, η κινεζική εταιρεία παρακάμπτει τον κεντρικό ελληνικό σιδηροδρομικό άξονα χωρίς ιδιαίτερες απώλειες ανταγωνιστικότητας. Η εναλλακτική αυτή όδευση αποτελεί μέρος του σχεδιασμού της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα ΣΕΠ Α.Ε. για την αντιμετώπιση απειλών στην ομαλή λειτουργία της και εντάσσεται στο ευρύτερο «business continuity planning», το οποίο έχει εκπονήσει και τώρα υλοποιεί. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την διά του κάθετου οδικού άξονα που συνδέει τον Πειραιά με τα ελληνοσκοπιανά σύνορα μεταφορά των υπολοίπων εμπορευματοκιβωτίων που προορίζονται για την κεντρική Ευρώπη και τη φόρτωση τους σε συρμούς που ελέγχονται από τα Σκόπια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή