ΔΗΚΤΗΣ

Αναμένοντας τον CEO της Τράπεζας Πειραιώς

anamenontas-ton-ceo-tis-trapezas-peiraios-2165443

Το διοικητικό συμβούλιο της Τράπεζας Πειραιώς θα συνεδριάσει τις επόμενες ημέρες για να επιλέξει μεταξύ των δύο προτεινόμενων από την Επιτροπή Αξιολόγησης για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, δηλαδή του κ. Ανθιμου Θωμόπουλου και του κ. Χρήστου Παπαδόπουλου. Ωστόσο, όποιον από τους δύο κι αν επιλέξει το διοικητικό συμβούλιο, πολλοί στην τραπεζική αγορά είναι έτοιμοι να στοιχηματίσουν ότι, τελικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς θα είναι ένα τρίτο πρόσωπο. Οι τολμηροί, που έχουν διάθεση για στοιχήματα, υποστηρίζουν ότι όποιον από τους δύο κι αν επιλέξει το διοικητικό συμβούλιο θα τον «κόψει» ο SSM, ο Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Γιατί και για τους δύο προτεινόμενους έχει ήδη διατυπώσει ενστάσεις. Συνεπώς, σύντομα η τράπεζα θα ψάχνει και πάλι να βρει διευθύνοντα σύμβουλο, και μάλιστα με εξπρές διαδικασίες.

Νέο θέμα έχει προκύψει από τη συμπεριφορά ορισμένων βασικών μετόχων σε εισηγμένες εταιρείες, με αποτέλεσμα η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να βρίσκεται σε αναζήτηση λύσης στο επόμενο νομοσχέδιο για τις δημόσιες προτάσεις, το οποίο πρόκειται να έρθει στη Βουλή στις αρχές του 2017. Αρκετοί βασικοί μέτοχοι αυξάνουν το ποσοστό τους στις εταιρείες τους και ενώ θα έπρεπε, με βάση τη νομοθεσία, να καταθέσουν δημόσια πρόταση, επιλέγουν να χρησιμοποιούν τις ΚΕΜ (Κοινές Επενδυτικές Μερίδες), όπου έχουν εισαγάγει τους τίτλους τους με μέλη της οικογένειάς τους και δεν υποχρεώνονται να καταθέσουν δημόσια πρόταση. Αυτήν ακριβώς τη στρέβλωση θέλει να ξεπεράσει η Ε.Κ., με ειδική ρύθμιση που θα φέρει σύντομα προς ψήφιση.

Η υπόθεση ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Προχωράει, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Την περασμένη Παρασκευή το θέμα συζητήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αναμένεται να αποφασίσει επί της εγκυρότητας ή μη της σύμβασης πώλησης του 100% στους Ιταλούς επενδυτές της Ferrovie dello Stato Italiane. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εισήγηση είναι θετική και δεν αναμένεται να καθυστερήσει η λήψη της οριστικής απόφασης. H έγκριση της πώλησης του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντί 45 εκατ. ευρώ, έχει καθυστερήσει πάρα πολύ – περισσότερο από τρεις μήνες. Πάντως, παράγοντες της αγοράς εξαρτούν την τελική έκβαση από το αν υπάρχει θέμα εκλογών ή όχι στον ορίζοντα.

Κοστίζει στις τράπεζες η ελάφρυνση του χρέους

Γκρίνια προκαλούν σε πολλούς μετόχους τραπεζών τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για τη μείωση του χρέους. Ο λόγος; Οτι εκ νέου οι τράπεζες είναι αυτές που θα επωμιστούν το κόστος της ελάφρυνσης του χρέους. Αυτήν τη φορά «χάνοντας» μελλοντικά κέρδη άνω των 500 εκατ., λόγω της αντικατάστασης των ομολόγων EFSF που κατέχουν με άλλους τίτλους που θα έχουν χαμηλότερα επιτόκια και θα είναι μεγαλύτερης διάρκειας. Από την άλλη πλευρά, κοιτώντας τη μεγάλη εικόνα, η μείωση του χρέους μπορεί να θέσει τις βάσεις για ισχυρή οικονομική ανάκαμψη, εξέλιξη που θα έχει πολύ θετική επίδραση στις τράπεζες.

Ερευνα για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης

Σε δείγμα 1.500 ελληνικών νοικοκυριών βασίστηκε η έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης για τις οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις που είχε η κρίση στη χώρα μας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται σήμερα, και το ενδιαφέρον εστιάζεται στο γεγονός ότι η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά στη σχετική έρευνα που πραγματοποιεί ο διεθνής οργανισμός, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες παρόμοιες έρευνες, καθώς φέτος καλύπτει 34 χώρες και συνολικά 51.000 νοικοκυριά. Εκτός από την Ελλάδα, φέτος έχουν συμπεριληφθεί για πρώτη φορά η Κύπρος, η Γερμανία και η Ιταλία. Στη σχετική έρευνα οι Ελληνες απαντούν, επίσης, σε σχέση με τις πολιτικές τους προτιμήσεις, τους υπαίτιους της κρίσης, το δημοψήφισμα του 2015 και τους όρους διάσωσης που έχουν θέσει η Ε.Ε., η ΕΚΤ και το ΔΝΤ.