Στο 30% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία το 2018

Στο 30% οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία το 2018

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To 2018 είναι μια χρονιά με σημαντική νίκη για τη μη ρυπογόνο αυτοκίνηση, μιας και στη Νορβηγία, μια ιδιαίτερα πρωτοπόρο αγορά στο θέμα αυτό, το σχεδόν 30% των πωλήσεων αυτοκινήτων πέρυσι αφορούσε ηλεκτρικά οχήματα – πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτήν τη σκανδιναβική χώρα παρουσίασαν αύξηση στο 31,2% επί των συνολικών, όταν το 2017 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν της τάξεως του 20,8%.

Προθεσμία

Είναι σημαντικό να επισημανθεί στο σημείο αυτό ότι η Νορβηγία έχει θέσει στόχο να διακόψει εντελώς τις πωλήσεις αυτοκινήτων με βενζίνη και πετρέλαιο έως το 2025. Οπότε με την προοπτική αυτή, η στροφή των καταναλωτών στη μη ρυπογόνο αυτοκίνηση εδραιώνεται κάθε χρόνο και περισσότερο. Σε αυτό, φυσικά, βοηθά ιδιαίτερα και η οικονομική πολιτική της νορβηγικής κυβέρνησης. Στοχεύοντας στο να περιορίσει και σταδιακά να εξαλείψει τις εκπομπές ρύπων, αλλά και την ατμοσφαιρική ρύπανση, η Νορβηγία εξαιρεί τα αυτοκίνητα που κινούνται με μπαταρίες από τους περισσότερους φόρους. Παράλληλα, παρέχει και ορισμένα προνόμια τα οποία λειτουργούν ως κίνητρα για να αλλάξουν γρήγορα οι οδηγοί τα αυτοκίνητά τους. Τέτοια προνόμια είναι η ελεύθερη στάθμευση και η δημιουργία σταθμών φόρτισης οχημάτων.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ομοσπονδίας Οδικού Δικτύου Νορβηγίας, οι πωλήσεις συμβατικών οχημάτων ελαττώθηκαν δραστικά και αυξήθηκαν των ηλεκτρικών. Το 2013 τα ηλεκτρικά έφθαναν μόλις στο 5,5% των συνολικών έναντι του 31,2% το 2018. «Κάναμε ακόμη ένα μικρό βήμα προς την επίτευξη του στόχου του 2025, οπότε η κυβέρνηση θέλει όλα τα νέα οχήματα να εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους», παρατηρεί ο Ουεβίντ Σόλμπεργκ Τόρσεν, πρόεδρος της ομοσπονδίας. Βέβαια, όπως επισήμανε, πέραν του αρχικού ενθουσιασμού, ο κ. Σόλμπεργκ Τόρσεν ακόμη ο δρόμος είναι μακρύς. Από τις 148.000 οχήματα που συνολικά πουλήθηκαν στη νορβηγική αγορά τα δύο τρίτα εξακολουθούν να κινούνται με ορυκτά καύσιμα ή είναι υβριδικά, οπότε συνδυάζουν και τη συμβατική και την ηλεκτρική κίνηση.

Παρά ταύτα, η Νορβηγία παραμένει πρωτοπόρος σε διεθνή κλίμακα στις κατά κεφαλήν πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αμαξιών, έχοντας εντάξει αυτήν της την πολιτική σε έναν ευρύτερο και πιο οικολογικό μετασχηματισμό. Αν και η μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα στη Γηραιά Ηπειρο, η Νορβηγία θέλει να αλλάξει προσανατολισμό και να στηρίξει την πράσινη ενέργεια. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ), η οποία χρησιμοποιεί ένα σχετικά διαφορετικό κριτήριο, αποτυπώνει μια ακόμα καλύτερη εικόνα για τη σκανδιναβική χώρα. Η ΙΕΑ συγκαταλέγει στην κατηγορία των ηλεκτρικών και τα υβριδικά οπότε με αυτόν τον τρόπο το 39% των πωλήσεων αφορά «πράσινα» αυτοκίνητα στη Νορβηγία. Στη δεύτερη θέση πόρρω απέχει η Ισλανδία με 12% και με 6% στην τρίτη η Σουηδία. Πάλι, βάσει των στοιχείων της ΙΕΑ, στην Κίνα επί των συνολικών πωλήσεων τα ηλεκτρικά και υβριδικά καταλαμβάνουν ένα ελάχιστο ποσοστό, του 2,2%, και του 1,7% στις ΗΠΑ. Τέλος, αναφέρεται πως το μοντέλο με τις καλύτερες πωλήσεις στη Νορβηγία ήταν το ηλεκτρικό Leaf της Nissan.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή