ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ευρωπαϊκό πρωταθλητή στους σιδηροδρόμους θέλουν Γερμανία, Γαλλία

20rages

Γαλλία και Γερμανία ασκούν πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μη διατυπώσει ενστάσεις για τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση των Siemens και Alstom. Ειδάλλως, εάν δεν δώσει το «πράσινο φως» για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού πρωταθλητή στα τρένα, όπως οι ίδιες πηγές προειδοποιούν, η Κομισιόν θα έχει υποπέσει σε στρατηγικό λάθος. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Mπρινό Λε Μερ τόνισε ότι τόσο η δική του κυβέρνηση όσο και η γερμανική στηρίζουν ενθέρμως τη συγχώνευση ως απάντηση στην ολοένα και διογκούμενη παρουσία των Κινέζων στον κλάδο. «Η ένσταση ως προς τη συγχώνευση αποτελεί οικονομικό και πολιτικό σφάλμα», τόνισε ο κ. Λε Μερ. «Δεν είναι δυνατόν να λαμβάνουμε αποφάσεις για τη βιομηχανία του 21ου αιώνα με κανόνες ανταγωνισμού του 20ού αιώνα».

Την Παρασκευή σε δημοσίευμά του το Bloomberg ανέφερε ότι η ομάδα της Μαργκρέτε Βεστάγκερ, της αρμοδίας επιτρόπου για τον ανταγωνισμό την Ε.Ε., είναι έτοιμη να απορρίψει τη γαλλογερμανική συμμαχία. Καλά πληροφορημένες πηγές, επίσης, είχαν αναφέρει στο Ρόιτερς ότι το σχέδιο Siemens – Alstom ναυάγησε παρά την πολιτική στήριξη Παρισιού και Βερολίνου. «Χρειαζόμαστε εταιρείες-πρωταθλήτριες να λειτουργούν στον διεθνή στίβο», τόνισε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Πέτερ Αλτμάγιερ, υπαινισσόμενος τον κινεζικό κολοσσό CRRC. Χθες μιλώντας στους δημοσιογράφους, η κ. Βεστάγκερ δήλωσε ανοιχτή σε νέα πρόταση, διότι η προηγούμενη των δύο εταίρων δεν επαρκεί για την περιφρούρηση του θεμιτού ανταγωνισμού. Ωστόσο, όπως προσέθεσε, είναι πια πολύ αργά (η προθεσμία λήγει στις 18/2). Η Siemens είχε προτείνει να πουλήσει δραστηριότητές της και να αδειοδοτήσει άλλες εταιρείες για να ασχοληθούν με δραστηριότητές της στις υπερταχείες, ώστε να κάμψει τις αντιρρήσεις τής Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Το σχέδιο της γαλλογερμανικής σιδηροδρομικής συμμαχίας είναι να δημιουργηθεί ένας ευρωπαϊκός πρωταθλητής με συνολικές πωλήσεις 15 δισ. ευρώ, ώστε να αντεπεξέρχεται στις πιέσεις της Κίνας. Η Μαργκρέτε Βεστάγκερ από το 2014, που ανέλαβε επίτροπος και εντεύθεν, απέρριψε μόνο τρεις συγχωνεύσεις, αλλά οι ενστάσεις της έκαναν άλλες επιχειρήσεις να εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους.