Ρωσική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ επεκτείνεται στη Γερμανία

Ρωσική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ επεκτείνεται στη Γερμανία

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ρωσική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Torgservis φιλοδοξεί να κατακτήσει τη γερμανική αγορά ξεκινώντας από τη Λειψία με την επωνυμία «Mere». Στόχος να επεκταθεί και σε άλλες ανατολικογερμανικές πόλεις.

Oπως επισημαίνει σχετικό ρεπορτάζ της Deutsche Welle, το «Mere» θυμίζει τα αντίστοιχα πρώτα βήματα των γερμανικών ανταγωνιστών του: νέον φώτα, χάρτινα κιβώτια με τρόφιμα, μεταλλικά ράφια με στοιβαγμένες κονσέρβες και γυάλινα δοχεία. Χθες, Τρίτη, έγιναν τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος της ρωσικής αλυσίδας discounter Torgservis στη Λειψία. Σε μια συνοικία στο βόρειο τμήμα της πόλης, εκεί όπου παλιά στεγαζόταν ένα Aldi.

Το μότο του πρώτου καταστήματος «Μere» είναι: «Κάθε μέρα οι χαμηλότερες τιμές». Η γκάμα των προϊόντων δεν είναι τεράστια. Κατά 70% πουλά τρόφιμα, ενώ το υπόλοιπο 30% μοιράζεται σε οικιακές συσκευές, προϊόντα περιποίησης, καθαριστικά και είδη ρουχισμού. Ο όμιλος

Torgservis ιδρύθηκε το 2009 και μέχρι σήμερα έχει 928 υποκαταστήματα στην Ανατολική Ευρώπη και στην Ασία. Η διοίκηση του ομίλου είναι πολύ προσεκτική στις δημόσιες δηλώσεις, δεν αποκαλύπτει τα στρατηγικά πλάνα της και δεν επενδύει στη διαφήμιση. Τα ρωσικά ΜΜΕ από την πλευρά τους αναζητούν εναγωνίως μια νέα ιστορία επιτυχίας. Πολλοί εκτιμούν ότι η επέκταση της Torgservis στη Γερμανία θα μπορούσε να αποτελέσει κάτι τέτοιο.

Προδιαγραφές

«Σε αντίθεση με τη Ρωσία, στη Γερμανία μια αντίστοιχη επιχείρηση πρέπει να τηρεί όσα ορίζει η αυστηρή νομοθεσία για τα τρόφιμα, να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας και παράλληλα να μπορεί να πουλά τα προϊόντα της σε χαμηλές τιμές», αναφέρουν δημοσιεύματα στον ρωσικό Tύπο. Στη Ρωσία η αλυσίδα Torgservis είναι ισχυρή και πολλοί θεωρούν ότι έχει τη δυνατότητα να σταθεί στον διεθνή ανταγωνισμό.

Η ιντερνετική σελίδα της γερμανικής θυγατρικής της Τοrgservis, που ονομάζεται TS-Μarkt, γράφει ότι αναζητούνται ήδη και άλλοι χώροι κυρίως στην ανατολική Γερμανία, κοντά σε βιομηχανικές ζώνες με καλή σύνδεση με το κέντρο πόλεων. Σύμφωνα με τον ειδικό σε θέματα μάρκετινγκ Μάρτον Φάσναχτ από την οικονομική σχολή WHU του Ντίσελντορφ, δεν είναι τυχαία η επιλογή της ανατολικής Γερμανίας. Εκεί υπάρχουν αρκετοί διαθέσιμοι χώροι σε χαμηλή τιμή, ενώ και το καταναλωτικό κοινό θα μπορούσε να υποδεχθεί ένα τέτοιο σούπερ μάρκετ πιο εύκολα. Ο λόγος είναι ότι η αγοραστική του δύναμη είναι χαμηλότερη σε σχέση με τη δυτική Γερμανία. Εκτιμά, όμως, ότι η επενδυτική απόπειρα της Torgservis δεν θα έχει επιτυχία στον χώρο των discounter, που είναι πολύ ανταγωνιστικός. Θεωρεί ότι ένα εκπτωτικό σούπερ μάρκετ για να πετύχει πρέπει να έχει πολλά υποκαταστήματα. «Ακόμη και 100 υποκαταστήματα δεν αρκούν σε αυτόν τον χώρο», εκτιμά ο Γερμανός ειδικός.

Στο παρελθόν αντίστοιχες προσπάθειες της αμερικανικής αλυσίδας Walmart και της γαλλικής Intermarché – Gruppe να εισέλθουν στη γερμανική αγορά δεν στέφθηκαν με επιτυχία. Η προσφορά είναι ήδη τεράστια και η γκάμα των επιλογών μεγάλη, ενώ τα τελευταία χρόνια η τάση είναι τα γερμανικά εκπτωτικά σούπερ μάρκετ να βελτιώνουν συνεχώς την ποιότητα των προϊόντων τους. Ετσι, το αν θα πετύχει το μεγαλεπήβολο ρωσικό εγχείρημα μένει να φανεί στην πράξη. «Είμαι σίγουρος ότι το Aldi και το Lidl παρακολουθούν την πορεία του», αναφέρει ο ειδικός της Retailytics, Ματίας Κουέκ. Oι ανταγωνιστές θα μπορούσαν να δεχθούν τον νέο «παίκτη» μόνο εάν προσέφερε σε χαμηλότερη τιμή προϊόντα χαμηλότερης ποιότητας. Αν όμως προσέφερε προϊόντα συγκρίσιμης ποιότητας σε χαμηλότερες τιμές, αυτό θα προκαλούσε προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή