Κόβει ταχύτητα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Κόβει ταχύτητα η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών είναι αντιμέτωπη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με εκτενές δημοσίευμα της Global Handelsblatt, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας θα πρέπει να ξεπεράσουν μια σειρά εμποδίων στην παγκόσμια οικονομία. Η επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης, η πολιτική προστατευτισμού που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ εις βάρος των εμπορικών εταίρων τους, το Brexit και ο σκληρός ανταγωνισμός για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι κάποιοι από τους παράγοντες που δημιουργούν ένα εξαιρετικά σύνθετο περιβάλλον για τον κλάδο αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Οικονομικοί αναλυτές προβληματίζονται για τις επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας από την αποδυνάμωση κάποιων εκ των δυναμικότερων «παικτών» της.

Πτώση πωλήσεων

Οι συνθήκες άρχισαν να επιδεινώνονται το β΄ εξάμηνο του 2018 λόγω της αισθητής πτώσης των πωλήσεων. Η Daimler ανήγγειλε μείωση των μερισμάτων, η BMW αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις κερδοφορίας για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, η Audi μειώνει την παραγωγή της και δρομολογεί την απόλυση του 10% από το διοικητικό προσωπικό της, παρατηρεί η Global Handlesblatt.

Ο προστατευτισμός στο παγκόσμιο εμπόριο αντιπροσωπεύει τον μεγαλύτερο κίνδυνο. Τις προηγούμενες δεκαετίες, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανέπτυξαν ένα διεθνές δίκτυο παραγωγής και πωλήσεων. Η BMW διαθέτει πάνω από 30 εργοστάσια σε τέσσερις ηπείρους, διπλασιάζοντας τα έσοδά της μέσα στην τελευταία δεκαετία. Μετά την άφιξη του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο προκλήθηκαν ανατροπές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Ο κ. Τραμπ δεν ματαίωσε μόνο διαπραγματεύσεις για νέες συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου. Κήρυξε εμπορικό πόλεμο εναντίον της Κίνας και της Ευρώπης. Μόνο η απόφαση της Κίνας να φορολογήσει με συντελεστή 40% τις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ –ως αντίποινα σε δασμούς της κυβέρνησης Τραμπ– έχει κοστίσει 300 εκατ. ευρώ στην BMW. Επιπροσθέτως, ο κ. Τραμπ έχει προθεσμία 90 ημερών για να αποφασίσει εάν θα αυξήσει τους δασμούς στις αμερικανικές εισαγωγές αυτοκινήτων, από το υπάρχον 2,5% στο 25%. Οι οικονομικές επιπτώσεις στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να φθάσουν τα δισεκατομμύρια δολάρια εάν ο Λευκός Οίκος υλοποιήσει τις απειλές του, σύμφωνα με την Global Handlesblatt.

Ακόμη ένα επίφοβο σενάριο είναι το σκληρό Brexit. Η Βρετανία, που είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, κινδυνεύει να βρεθεί εκτός τελωνειακής ένωσης και κοινής ευρωπαϊκής αγοράς από τη μια στιγμή στην άλλη. Εκτός της αύξησης του κόστους αυτοκινήτων, θα τεθεί υπό αμφισβήτηση το μέλλον επενδύσεων στη χώρα. Η BMW, παραδείγματος χάριν, κατέχει τις μάρκες αυτοκινήτων Mini και Rolls Royce.

Αισθητό είναι ήδη το πλήγμα από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου μειώθηκαν πέρυσι κατά 2,8%. Ο διευθύνων σύμβουλος της VW Χέρμπερτ Ντίες δεν ήταν υπερβολικός όταν δήλωσε πρόσφατα πως «η τύχη της Volkswagen Group εξαρτάται από την Κίνα», αναφέρει η Global Handelsblatt. Γι’ αυτό και η VW περιορίζει την έκθεσή της στην Κίνα.

Τέλος, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων και αυτόνομων αυτοκινήτων. Ειδήμονες της αγοράς υποστηρίζουν πως η Tesla προηγείται δύο με τρία χρόνια από τις ανταγωνίστριές της στη Γερμανία σε ό,τι αφορά τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Mercedes δεν αναμένεται να κυκλοφορήσει νωρίτερα από τα τέλη του 2021. Το ηλεκτροκίνητο i4 sedan της BMW δεν θα μπει στην παραγωγή νωρίτερα από το 2021. Μάλιστα, ο κ. Ντίες εκτιμά πως η ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων και αυτόνομων αυτοκινήτων από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απαιτεί επενδύσεις της τάξεως των 100 δισ. δολαρίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή