Ισορροπία δυνάμεων στην Air France-KLM μετά την… καταιγίδα

Ισορροπία δυνάμεων στην Air France-KLM μετά την… καταιγίδα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας και της Ολλανδίας αποπειράθηκαν να καθησυχάσουν τους επενδυτές, οι οποίοι φοβήθηκαν έναν αγώνα ισχύος στο διοικητικό συμβούλιο του αεροπορικού ομίλου συμμετοχών Air France-KLM. Επειτα από συνάντηση που πραγματοποίησε με τον Ολλανδό ομόλογό του, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μπρινό λε Μερ δήλωσε σε κοινή συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι πως «στόχος μας είναι να εξελιχθεί η Air France-KLM στην καλύτερη αεροπορική εταιρεία του κόσμου». Πρόσθεσε, δε, πως «ανοίγουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του ομίλου». Οι τόνοι μεταξύ των δύο κυβερνήσεων ανέβηκαν μέσα στην εβδομάδα, καθώς η Ολλανδία ανακοίνωσε αιφνιδίως πως απέκτησε σταδιακά μερίδιο 14% στο μετοχικό κεφάλαιο του αεροπορικού ομίλου συμμετοχών. «Συνειδητοποιούμε ότι η αγορά αυτή των μετοχών ήταν ανορθόδοξη», δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας, Βόπκε Χούκστρα, από το Παρίσι. Πρόσθεσε πως η Ολλανδία προτίθεται να συνεργαστεί στενότερα με τους Γάλλους για να γίνει πιο «μάχιμη» η εταιρεία. Ανάμεσα στα θέματα που θα εξεταστούν από κοινού στο μέλλον είναι η εταιρική διακυβέρνηση, αλλά και οι δραστηριότητές τους στα αεροδρόμια του Παρισιού και του Αμστερνταμ.

Μέσα στην εβδομάδα, η μετοχή της Air France-KLM σημείωσε πτώση 15%, διότι η αγορά μεριδίου από την Ολλανδία έγινε χωρίς να το αντιληφθούν οι Γάλλοι.

Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει εδώ και καιρό 14% στο μετοχικό κεφάλαιο της Air France-KLM. Σκοπός της Ολλανδίας ήταν να ενισχύσει το μερίδιό της σε ανάλογο ποσοστό για να προστατευθούν τα συμφέροντα και οι θέσεις εργασίας των Ολλανδών, ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ. Πληροφορίες του BBC αναφέρουν πως και άλλα πολιτικά κόμματα ήταν σύμφωνα με την κίνηση αυτή. Αξίζει να σημειωθεί πως το Σίπχολ είναι το τρίτο αεροδρόμιο με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση στην Ευρώπη, μετά το Χίθροου στο Λονδίνο και το «Σαρλ ντε Γκωλ» στο Παρίσι.

Οι διαφωνίες Παρισιού – Αμστερνταμ αφορούσαν μια σειρά ζητημάτων που επηρέαζαν την KLM. Μεγάλη δυσαρέσκεια είχε προκληθεί πέρυσι στους κύκλους της ολλανδικής κυβέρνησης από τις ζημίες που υπέστη ο αεροπορικός όμιλος από τις απεργίες στη Γαλλία, σύμφωνα με το BBC. Συν τοις άλλοις, οι Ολλανδοί δυσανασχετούσαν διότι ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM Μπεν Σμιθ ήταν ιδιαίτερα παρεμβατικός σε θέματα της θυγατρικής KLM. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, μάλιστα, κυκλοφόρησαν δημοσιεύματα που ήθελαν τον επικεφαλής της KLM, Πιέτερ Ελμπερς, να αποχωρεί επειδή υποστηρίζει πως οι δύο οντότητες θα πρέπει να λειτουργούν ξεχωριστά. Αν και ο Ελμπερς παρέμεινε στη θέση του, ο κ. Μπεν Σμιθ, απέκτησε μία θέση στο εποπτικό συμβούλιο της KLM. Μέσα στην εβδομάδα, αναλυτές της Bernstein Research δήλωσαν στο Bloomberg πως«ανησυχούμε μήπως τα συγκρουόμενα συμφέροντα μεταξύ των δύο χωρών αναχαιτίσουν την αναδιάρθρωση του ομίλου, που είναι αναγκαία».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή