ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Λίφτινγκ» για τα ιστορικά πολυκαταστήματα του Παρισιού

liftingk-gia-ta-istorika-polykatastimata-toy-parisioy-2303736

Οι αλλαγές που φέρνουν στο διεθνές λιανεμπόριο οι νέες καταναλωτικές συνήθειες και η επιρροή της τεχνολογίας επιβάλλουν ριζικό μετασχηματισμό του κλάδου. Ακόμα και τα πασίγνωστα και ιστορικά πολυκαταστήματα του Παρισιού, όπως οι Galeries Lafayette και η La Samaritaine, χρειάζονται αναμόρφωση για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, προσφέροντας όχι μόνον τα συνήθη προϊόντα τους, αλλά και υπηρεσίες ψυχαγωγίας, εστίασης καθώς και εμπειρίες ψηφιακών αγορών.

Οπως γράφουν σε σχετικό τους ρεπορτάζ οι The New York Times (NYT), τα εν λόγω πολυκαταστήματα μεταμόρφωσαν το λιανεμπόριο πριν από 160 χρόνια και πλέον, δηλαδή πολύ πιο πριν από την όποια Amazon. Ποτέ άλλοτε τα καταστήματα δεν ήταν τόσο μεγάλα ούτε προσέφεραν τέτοια ποικιλία. Σήμερα παραμένουν ελκυστικά, αλλά τείνουν να θυμίζουν τις χήρες στα πορτρέτα των μουσείων, δηλαδή είναι αξιοσέβαστες, έχουν κάτι επιτηδευμένο και παλιομοδίτικο. Εξ ου και (τα πολυκαταστήματα) χρειάζονται ανανέωση.

Μεταμόρφωση

Στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα ένα τέτοιο παράδειγμα δίνει το πολυκατάστημα Le Βοn Marche, που προσφέρει στους πελάτες του την ψηφιακή εμπειρία αγορών. Φιλοξενεί μία έκθεση που έχει από σόλες παπουτσιών τυπωμένες σε τρισδιάστατο εκτυπωτή μέχρι επιλογή αρώματος με χρήση αλγόριθμου. Το 2018 έκανε μία εγκατάσταση με ράμπα σκέιτμπορντ στο πλαίσιο διαφημιστικής εκστρατείας με έμπνευση από το Λος Αντζελες. Το Le BHV Marais έκλεισε αποκλειστική συμφωνία με την Eataly, τη μεγάλη ιταλική πλατφόρμα προώθησης της ιταλικής γαστρονομίας, όπου συμμετέχουν εστιατόρια, μικρά μπακάλικα, αρτοποιεία και μία σχολή μαγειρικής. Το πολυκατάστημα Printemps προετοιμάζει διεθνή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ στην ταράτσα του άνοιξε εστιατόριο.

Οσο για τον όμιλο των Galeries Lafayette, αυτός αποφασίζει να πειραματιστεί με νέο τύπο πολυκαταστήματος, το οποίο εγκαινιάζεται στις 28 Μαρτίου. Εχει πολύ μικρότερο μέγεθος από το κεντρικό στη λεωφόρο Χαουσμέν, που δέχεται 37 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, αλλά με πολύ πιο μοντέρνα στοιχεία. «Αλλάζουμε τους κανόνες του παιχνιδιού στο Παρίσι», αναφέρει στους ΝΥΤ, η διευθύντρια των Galeries Lafayette, Ναντιά Ντουίμπ. «Το τι συμβαίνει στο διαδικτυακό περιβάλλον είναι για εμάς πρόκληση, όπως και το γεγονός πως οι καταναλωτές τα θέλουν όλα σήμερα. Εμείς απευθυνόμαστε σε αυτούς τους καταναλωτές, που ενδιαφέρονται να ανακαλύπτουν νέα πράγματα». Στο νέο πολυκατάστημα των Galeries Lafayette ο διαχωρισμός ανά φύλο και εμπορικό σήμα δεν θα ισχύει, όπως στο κεντρικό: τα ανδρικά και γυναικεία αθλητικά παπούτσια θα παρουσιάζονται μαζί, ενώ οι δημοφιλέστερες μάρκες θα συνυπάρχουν με τις πιο ακριβές. Στις κρεμάστρες των ρούχων του πρώτου ορόφου ενσωματώνονται οθόνες αφής, ώστε να μπορούν οι πελάτες να ελέγχουν τη διαθεσιμότητα του ρούχου και τα μεγέθη του. Οι πωλητές και οι πωλήτριες εκπαιδεύθηκαν ως προσωπικοί στυλίστες με γνώση όλων των ειδών στο κατάστημα και όχι κάποιας συγκεκριμένης μάρκας. «Κάτι τέτοιο δεν το παρέχει η Amazon», λέει η κ. Ντουίμπ. Τέλος, η La Samaritaine ιδιοκτησίας LVMH θα ακολουθήσει το ρεύμα, και όταν ξανανοίξει το 2020 θα φιλοξενεί και χώρους γραφείων, αλλά και ένα ξενοδοχείο στις εγκαταστάσεις της.