«Σφήνα» Airbus στη συμφωνία Boeing – IAG

«Σφήνα» Airbus στη συμφωνία Boeing – IAG

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H συμφωνία που έκλεψε την παράσταση στην αεροπορική έκθεση του Μπουρζέ έχει μπει στο στόχαστρο της Airbus, τα στελέχη της οποίας έβλεπαν αποσβολωμένα, την Τρίτη, την Boeing να ανακοινώνει ότι έκλεισε συμφωνία ύψους 24 δισ. δολαρίων με την IAG, μητρική εταιρεία της British Airways, για την προμήθεια 200 αεροσκαφών 737 ΜΑΧ. Χθες η Airbus αποκάλυψε ότι δεν της δόθηκε καν η ευκαιρία να καταθέσει προσφορά προς την IAG λέγοντας ανοιχτά ότι η εταιρεία προχώρησε στην απευθείας ανάθεση της παραγγελίας των καθηλωμένων παγκοσμίως 737 ΜΑΧ στην Boeing, πιθανότατα αποσπώντας σε αντάλλαγμα μια πολύ καλή έκπτωση από την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία.

Μιλώντας χθες στην τελική συνέντευξη Τύπου στο Μπουρζέ, ο επικεφαλής πωλήσεων της Airbus Κριστιάν Σερέρ αποκάλυψε ότι θα αγωνιστεί για να της δοθεί η ευκαιρία να καταθέσει προσφορά για τη μεγαλύτερη παραγγελία που δόθηκε φέτος στη σημαντικότερη αεροπορική έκθεση του κόσμου. «Η θέση μας είναι ότι θα επιθυμούσαμε να καταθέσουμε προσφορά γι’ αυτή την παραγγελία. Η IAG είναι πολύ καλός πελάτης… Πρόθεσή μας είναι να καταθέσουμε προσφορά», είπε ο Σερέρ. Οι μυστικές διαπραγματεύσεις μεταξύ Boeing και IAG οδήγησαν στη μεγαλύτερη έκπληξη της φετινής έκθεσης και αναπτέρωσαν το ηθικό της αμερικανικής εταιρείας, που βλέπει το αεροσκάφος της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις να είναι καθηλωμένο από τον Μάρτιο μετά την πτώση δύο αεροσκαφών σε πέντε μήνες, που οδήγησε σε ακύρωση παραγγελιών, μείωση παραγωγής και το κυριότερο έπληξε την αξιοπιστία της Boeing. Πέρα από την ένδειξη εμπιστοσύνης από μια πολύ γνωστή εταιρεία όπως η British Airways, και η οικονομική πτυχή της συμφωνίας δεν είναι καθόλου αμελητέα. Το σύνολο των παραγγελιών που δέχθηκε η Boeing στην έκθεση ανέρχεται, σύμφωνα με το Reuters, σε 38,1 δισ. δολάρια σε τιμές τιμοκαταλόγου. Η Airbus έκλεισε συμφωνίες συνολικού ύψους 29,4 δισ., οπότε είναι προφανές ότι θα είχε κερδίσει κατά κράτος την Boeing αν δεν υπήρχε η παραγγελία των 24 δισ. της IAG. Σαν να μην έφτανε αυτό, μέχρι τώρα οι θυγατρικές της IAG (British Airways, Iberia, Aer Lingus, Vueling, Level) χρησιμοποιούσαν για κοντινές αποστάσεις αποκλειστικά αεροσκάφη της Airbus.

Ωστόσο, η ευρωπαϊκή εταιρεία δεν καταθέτει τα όπλα, βασιζόμενη στο γεγονός ότι η συμφωνία που έκλεισε η Boeing περιγράφεται σε επιστολή προθέσεων, γεγονός που σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν μήνες διαπραγματεύσεων μέχρι να οριστικοποιηθεί η συμφωνία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί, είπε χθες ότι θέλει να βρει τρόπο να κερδίσει για την εταιρεία την παραγγελία προτού εξελιχθεί σε οριστικό συμβόλαιο η συμφωνία μεταξύ Boeing και IAG. «Θα ήμασταν πολύ ευτυχείς να ανταγωνιστούμε όταν αφορά προσφορά για τόσο μεγάλο αριθμό αεροσκαφών», δήλωσε ο Φορί. «Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι θα έχουμε την ευκαιρία να καταθέσουμε (προσφορά). Και να διασφαλίσουμε ότι στο τέλος θα επικρατήσει η καλύτερη λύση για την IAG, η οποία είναι σημαντικός πελάτης», κατέληξε ο επικεφαλής της Airbus.

H ευρωπαϊκή εταιρεία παρουσίασε στην έκθεση τη νέα εκδοχή του αεροσκάφους Α321, που διαθέτει μεγαλύτερη ακτίνα δράσης, και κατάφερε να αποσπάσει παραγγελίες για 226 αεροσκάφη και συνολικά παραγγελίες για 373 αεροσκάφη. Ωστόσο η μεταπήδηση της IAG στην Boeing και η τεράστια παραγγελία των 200 αεροσκαφών αποτέλεσαν σοβαρό πλήγμα για την Airbus. H παραγγελία των 200 αεροσκαφών εκτιμάται πως αποτελεί εν μέρει προσπάθεια να διατηρηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ Airbus και Boeing προς όφελος των πελατών. Παράλληλα, ο απρόσμενη επιτυχία της Boeing κλόνισε την ασυνήθιστη εκεχειρία που υπήρχε με την Airbus μετά τη συντριβή του 737 MAX της Ethiopian Airlines τον Μάρτιο, με την ευρωπαϊκή εταιρεία να έχει αποφύγει να καταφερθεί δημοσίως κατά της αξιοπιστίας της Boeing. Ομως, 24 δισ. δολάρια είναι πολλά χρήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή