Ενιαία αξιολόγηση για τα «αστέρια» των ξενοδοχείων

Ενιαία αξιολόγηση για τα «αστέρια» των ξενοδοχείων

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, οι τουρίστες αναμένουν άριστη εξυπηρέτηση, καθαριότητα, ενδεχομένως spa και πισίνα, καθώς και επιπλέον ανέσεις. Ωστόσο, δεν ισχύει πάντοτε αυτή η περίπτωση στα ξενοδοχεία της Ευρώπης, όπου η κάθε χώρα και μερικές φορές η κάθε πόλη ακολουθεί διαφορετικά συστήματα αξιολόγησης των καταλυμάτων της.

Εναν κοινό κατάλογο κριτηρίων πιστοποίησης επιχειρεί να ορίσει ο οργανισμός Hotelstars Union για τα ξενοδοχεία των 17 ευρωπαϊκών μελών της, εκ των οποίων και η Ελλάδα, από την 1η Ιανουαρίου 2020. Το νέο σύστημα θα απονέμει αστέρια στα ξενοδοχεία βάσει 250 κριτηρίων, δίνοντας έμφαση στην ψηφιοποίηση, στην εφαρμογή οικολογικών πρακτικών και, βέβαια, στην εξυπηρέτηση πελατών.

Θετικά θα αξιολογούνται, παραδείγματος χάριν, τα καταλύματα που επιτρέπουν στους πελάτες να διαχειριστούν τις κρατήσεις τους διαδικτυακά. Επιπλέον, ευνοϊκή για την αξιολόγηση θα είναι και η διάθεση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εντός της ξενοδοχειακής μονάδας, σύμφωνα με την Deutsche Welle.

Στόχος της Hotelstars Union είναι η θέσπιση ενός «εναρμονισμένου καταλόγου κριτηρίων», ώστε να παρέχει «περισσότερη διαφάνεια και ασφάλεια», όπως ανέφερε στην Deutsche Welle εκπρόσωπος της Ενωσης Γερμανών Ξενοδόχων και Εστιατόρων (Dehoga). Το κάθε ξενοδοχείο που λαμβάνει αστέρι, βάσει αξιολόγησης της συνολικής παρουσίας, θα το διατηρεί για τρία χρόνια.

Στο σύστημα πιστοποίησης της Hotelstars Union, το οποίο βρίσκεται σε πειραματικό ακόμη στάδιο, αξιολογούνται μόνον όσες επιχειρήσεις συμβάλλονται οικειοθελώς. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη Γερμανία, η οποία είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του οργανισμού, έχουν εγγραφεί 8.000 ξενοδοχεία, δηλαδή σχεδόν το 40% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τα ξενοδοχεία που δεν συμβάλλονται με τη Hotelstars Union αξιολογούνται είτε από ιστοσελίδες κρατήσεων δωματίων, όπως για παράδειγμα το Hotels.com, είτε από κρατικά συστήματα πιστοποίησης. Στη Βρετανία και στη Γαλλία τα καταλύματα αξιολογούνται από κρατικούς φορείς. Πολλά ξενοδοχεία βασίζονται αποκλειστικά στις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Το σύστημα αυτό είναι ασφαλές μόνον εφόσον συγκεντρωθεί ένας μεγάλος αριθμός κριτικών. Στις ΗΠΑ, αντιθέτως, είναι συχνότερη η αξιολόγηση από ανεξάρτητες ιδιωτικές εταιρείες, με κυρίαρχες τη Forbes και την αμερικανική ένωση αυτοκινήτων (AAA).

Προκειμένου να λάβει ένα ξενοδοχείο τον ύψιστο βαθμό πιστοποίησης από το Forbes, θα πρέπει να πληροί κριτήρια όπως η υποδοχή των πελατών στην είσοδο του ξενοδοχείου εντός 60 δευτερολέπτων ή να προσφέρει δείγματα όταν ο πελάτης παραγγέλνει ποτήρι κρασιού, σύμφωνα με το CNN. Συνεπώς, οι Αμερικανοί τουρίστες, οι οποίοι είναι συνηθισμένοι στην αξιολόγηση του Forbes Travel Guide, μπορεί να μείνουν έκπληκτοι όταν κάνουν κράτηση δωματίου σε πεντάστερο ξενοδοχείο της Ευρώπης. Στην Ιταλία, για παράδειγμα, το πέμπτο αστέρι δίνεται στις ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες έχουν 24ωρη υποδοχή, μπορούν να εξυπηρετήσουν σε τρεις γλώσσες και προσφέρουν μονά δωμάτια τουλάχιστον 9 τ.μ. ή διπλά τουλάχιστον 16 τ.μ.

Ξεχωριστή είναι η περίπτωση της κλίμακας «διαμαντιών», που έχει δημιουργήσει η αμερικανική ένωση αυτοκινήτων (ΑΑΑ). Σύμφωνα με το σύστημα αυτό, οι επιθεωρητές επισκέπτονται απροειδοποίητα 32.000 ξενοδοχειακές μονάδες στη Βόρεια Αμερική, αξιολογώντας σε κλίμακα πέντε διαμαντιών. Ακόμη και τα ξενοδοχεία με ένα «διαμάντι» πληρούν υψηλές απαιτήσεις. Οσα ξενοδοχεία έχουν πέντε «διαμάντια», προσφέρουν spa, 24ωρη εξυπηρέτηση δωματίου, προσωπικό μπάτλερ, ακόμη και την επιλογή του μαξιλαριού, όπως για παράδειγμα μαξιλαροθήκη από μετάξι ή κασμίρι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή