Η Boeing διακόπτει μέχρι νεωτέρας την παραγωγή του MAX 737

Η Boeing διακόπτει μέχρι νεωτέρας την παραγωγή του MAX 737

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο αμερικανικός κολοσσός αεροναυπηγικής Boeing αποφάσισε να διακόψει επ’ αόριστον και από τον Ιανουάριο την παραγωγή του μέχρι πρότινος δημοφιλέστατου 737 ΜΑΧ ύστερα από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019. Μετά τα συμβάντα αυτά άπαντα τα 737 ΜΑΧ σε όλο τον κόσμο καθηλώθηκαν. Το πρώτο τραγικό δυστύχημα συνέβη 29 Οκτωβρίου 2018 στην Ινδονησία και το άλλο στις 10 Μαρτίου 2019 στην Αιθιοπία, με αποτέλεσμα να χάσουν 346 άνθρωποι τη ζωή τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου, δεν πρόκειται να απολυθεί ούτε ένας από τους σχεδόν 12.000  εργαζομένους στις εγκαταστάσεις παραγωγής. Πιθανόν, όμως, η απόφαση αυτή να έχει επιπτώσεις στην προμηθευτική της αλυσίδα διεθνώς αλλά και ειδικά στην οικονομία των ΗΠΑ. Εάν επικαλεστούμε τον ερευνητή της μονάδας Bloomberg Economics, Αντριου Χάσμπι, αυτός εκτιμά ότι το πρώτο τρίμηνο του 2020 (Ιανουαρίου – Μαρτίου) το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι μία περιστολή έως και μία ποσοστιαία μονάδα από το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των ΗΠΑ. Ο δε Μάικλ Φέρολι, ανώτατος οικονομολόγος για τις ΗΠΑ στην JPMorgan Chase, προέβλεψε σε χθεσινή του αναφορά ότι μία επ’ αόριστον διακοπή παραγωγής θα αφαιρέσει από το ΑΕΠ πρώτου τριμήνου σχεδόν μισή ποσοστιαία μονάδα, ενώ όταν τα πράγματα αποκατασταθούν, θα ενισχυθεί και η οικονομία. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διακοπή παραγωγής της Boeing και για την πρώτη μέσα στα τελευταία είκοσι χρόνια, η οποία αφορά το τεράστιο εργοστάσιό της στα νότια του Σιάτλ.

Κατά τον Ρικ Λάρσεν, μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, η απόφαση του ομίλου της Boeing συνιστά σοβαρό πλήγμα για τους εργαζομένους της και την οικονομία της περιφέρειας, όπου λειτουργεί το εργοστάσιο των 737 ΜΑΧ – αν και της αναγνώρισε το ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία απόλυση.

Αρνηση

Η απόφαση της διοίκησης της αεροναυπηγικής εταιρείας έρχεται μετά την άρνηση των αρμοδίων ρυθμιστικών αρχών των ΗΠΑ να επιτρέψουν την επιστροφή του Boeing 737 MAX σε λειτουργία προ της έναρξης του νέου έτους. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας διεμήνυσε πως η εταιρεία βιάζεται υπερβολικά για να επανέλθει στους αιθέρες το αεροσκάφος και αυτό συνέτριψε τις ελπίδες της δεύτερης να κινηθούν οι διαδικασίες ταχύτερα, ώστε να πιστοποιηθούν η επισκευή και η αναβάθμιση του επίμαχου λογισμικού. Υπενθυμίζεται ότι το 737 ΜΑΧ έχει καθηλωθεί από φέτος τον Μάρτιο, αλλά η χθεσινή απόφαση της αεροναυπηγικής εταιρείας να παύσει προσωρινά την παραγωγή θα έχει περιορισμένο αντίκτυπο στις πελάτισσές της αεροπορικές, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Ηδη, οι παραγγελίες τους «πάγωσαν», υποχρεώθηκαν να ακυρώσουν πτήσεις ή σε αντικατάσταση του καθηλωμένου 737 ΜΑΧ να εκμισθώσουν άλλα αεροσκάφη. Ωστόσο, δείχνει πολύ ξεκάθαρα την κρίση στην ίδια την Boeing, η οποία εκτραχύνεται. Οι προδιαγραφές ασφαλείας των αεροσκαφών της εξετάζονται ενδελεχώς, οι πελάτες ασκούν πιέσεις και ζητούν αποζημίωση, ενώ η θεμελιώδης σχέση της με την αρμόδια Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας έχει κλονιστεί. 

Μέχρι σήμερα η Boeing εξακολουθούσε μεν να κατασκευάζει το τζετ 737 ΜΑΧ, αλλά σε μικρότερους αριθμούς από ό,τι πριν συμβούν τα δυστυχήματα. Κάθε μήνα ολοκληρώνει την κατασκευή 42 αεροσκαφών και αγοράζει εξαρτήματα και ανταλλακτικά από τους προμηθευτές της για έως και 52 αεροσκάφη τον μήνα. Και αυτό συμβαίνει, ανεξαρτήτως του ότι οι παραδόσεις αεροσκαφών σε πελάτες αναστέλλονται μέχρις ότου δώσει το πράσινο φως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία. Στους χώρους αποθήκευσης της Boeing, τέλος, αυτή τη στιγμή βρίσκονται σχεδόν 400 τζετ 737 ΜΑΧ έτοιμα για τους αντίστοιχους παραγγελιοδότες αερομεταφορείς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή