Nέος γίγαντας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Nέος γίγαντας στην αυτοκινητοβιομηχανία

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι διοικήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών Peugeot – Citroen (PSA) και Fiat – Chrysler Automobiles (FCA) έδωσαν το πράσινο φως για τη συγχώνευσή τους των περίπου 50 δισ. δολαρίων, η οποία θα οδηγήσει στην ανάδειξη του τέταρτου ισχυρότερου ομίλου στον κλάδο διεθνώς. Κατά τις δηλώσεις της ιταλοαμερικανικής FCA, ο συνδυασμός των δύο ομίλων –με συνολική χρηματιστηριακή αξία περίπου 47 δισ. δολαρίων– αναμένεται να αποδώσει σε συνέργειες περί τα 3,7 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση και χωρίς κλείσιμο εργοστασίων. Τα νέα αυτά είναι καλοδεχούμενα από τα συνδικάτα των εργαζομένων τόσο στην ιταλοαμερικανική εταιρεία όσο και στη γαλλική PSA, δεδομένου ότι καμία από τις δύο κυβερνήσεις, αντιστοίχως, δεν θα ήθελε να επωμισθεί το κόστος μαζικών απολύσεων. Και αυτό ισχύει ειδικά για την Peugeot – Citroen, όπου το γαλλικό δημόσιο διατηρεί μερίδιο.

Η γαλλο-ιταλο-αμερικανική συμμαχία έρχεται να επισφραγίσει τη μεγάλη μεταμόρφωση του κλάδου, ο οποίος οδεύει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και έχει ανάγκη να μοιραστεί τις επενδύσεις που απαιτούνται για τη μετάβαση, καθώς και τη συναφή τεχνολογία – αμφότερες είναι ιδιαίτερα κοστοβόρες. Οπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το Bloomberg, οι δύο εταιρείες θα κατασκευάζουν τα περισσότερα από τα μοντέλα τους, εκμεταλλευόμενες δύο πλατφόρμες από κοινού. Ο εν λόγω συνδυασμός αποτελεί και τη μεγαλύτερη συγχώνευση μετά την αποτυχημένη εξαγορά της Chrysler από τη γερμανική Daimler το 1998 – τότε οι εφημερίδες έκαναν λόγο για έναν γάμο μεταξύ ίσων. Σήμερα, η PSA θα κατέχει το ήμισυ του νέου ομίλου, όπως αντίστοιχα και η FCA, ενώ οι ετήσιες πωλήσεις της υπολογίζονται σε περίπου 8,7 εκατ. οχήματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Κάρλος Ταβάρες, θα έχει τον ίδιο ρόλο στη νέα εταιρεία και ο Τζον Ελκαν, απόγονος της οικογένειας Ανιέλι (της ιδρυτικής για τη Fiat), θα διαδραματίσει τον ρόλο του προέδρου του Δ.Σ., όπως και στην FCA. Η δε ιδρυτική οικογένεια της Peugeot είναι εκείνη των Πεζό στη Γαλλία, οπότε η συγχώνευση δεν έφερε κοντά μόνο δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και δύο δυναστείες – και υπό το πρίσμα αυτό πιθανώς να γεννιέται και μία τρόπον τινά ευρωπαϊκή πρωταθλήτρια. Και τέτοιες πρωταθλήτριες έχουν το εκτόπισμα να ανταγωνιστούν αποτελεσματικότερα στον διεθνή στίβο, αν και στην περίπτωση της FCA υπάρχει και ένας αμερικανικός βραχίονας, αυτός της Chrysler. Ο βραχίονας αυτός εξασφαλίζει στον νέο κολοσσό απρόσκοπτη διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ και του Καναδά.

Η επιχειρηματική συμφωνία είναι εκπεφρασμένη στο σύνολό της σε μετοχές και θα χρειαστεί, όπως εκτιμάται, 15 μήνες για να ολοκληρωθεί, εν αναμονή της έγκρισης των μετόχων FCA και PSA, καθώς και των ρυθμιστικών αρχών. Απευθυνόμενος χθες στους δημοσιογράφους ο Ταβάρες δήλωσε ότι «η αυτοκινητοβιομηχανία έχει να αντιμετωπίσει μείζονα θέματα, όπως τη Νέα Πράσινη Συμφωνία της Ε.Ε., τα αυτόνομα οχήματα, την ηλεκτροκίνηση και τις δικτυωμένες πόλεις, θέματα που απαιτούν πόρους, ισχύ, τεχνογνωσία και ικανότητες».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή