ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Παραμένει απαισιόδοξη η εικόνα της αγοράς με ελάχιστες ενδιαφέρουσες ναυλώσεις κυρίως λόγω περιοχής και ημερομηνιών φόρτωσης. H COSCO με παράδοση Κόλπο Αμερικής 1-10 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Απω Ανατολή ναύλωσε το M/V «Pacific Carrier» 70.349 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 1996, στα 7.300 δολ. την ημέρα και 130.000 δολ. αμοιβή ταξιδιού υπό έρμα.

Στην Απω Ανατολή οι ναύλοι διατηρούνται χαμηλά με την Korea Line να ναυλώνει το M/V «Suka» 64.982 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 1989, με παράδοση Κίνα τέλη Νοεμβρίου και επαναπαράδοση Κορέα στα 4.050 δολ. την ημέρα.

Αμετάβλητη και η εικόνα των capers με τον δείκτη τους στις 996 μονάδες διαφοροποιημένος μόνο 1 μονάδα θετικά συγκριτικά με την χθεσινή ημέρα. Στις μεταφορές μεταλλεύματος το M/V «Northgate» για μεταφορά 150.000 τόννων με φόρτωση αρχές Δεκεμβρίου Βραζιλία και εκφόρτωση Κίνα στα 6,10 δολ. τον τόννο με 2 ημέρες φόρτωση και 25.000 τόννους εκφόρτωση.

Πτωτική τάση των ναύλων στα handies από Βαλτική/Β. Ευρώπη.

Στα capers η NYK με παράδοση Κίνα 25-30 Νοεμβρίου μέσω Αυστραλίας και επαναπαράδοση Ιαπωνία ναύλωσε το M/V «Cape Jupiter» 172.425 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 1997, στα 8.250 δολ. την ημέρα.

Στα πάναμαξ στον Ειρηνικό η BUNGE με άμεσες ημερομηνίες παράδοσης Ιαπωνία και για χρονική διάρκεια 3-5 μήνες ναύλωσε το M/V «Great Jade» 73.300 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 1997, στα 6.200 δολ. την ημέρα.

Στον Ατλαντικό η BUNGE με παράδοση Κόλπο Αμερικής 1-8 Δεκεμβρίου και επαναπαράδοση Σαουδ. Αραβία, ναύλωσε το M/V «Umberto D’ Amato» 75.300 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 1997, στα 7.00 δολ. την ημέρα και 100.00 δολ. αμοιβή ταξιδίου υπό έρμα, ενώ το M/V «BergeTrader» 75.933 τόννων DWT, έτους ναυπήγησης 2001, με παράδοση Κόλπο Αμερικής τέλη Νοεμβρίου και επαναπαράδοση Απω Ανατολή ναυλώθηκε στα 7.400 δολ. την ημέρα και 140.000 δολ. αμοιβή ταξιείου υπό έρμα.

Με αρκετές καθυστερήσεις τα λιμάνια σε Μεσόγειο

Χωρίς ουσιαστική μεταβολή η αγορά με απουσία φορτίων Afraxam σε Μεσόγειο και B. Ευρώπη, ενώ οι καθυστερήσεις στα λιμάνια Γαλλίας και Ιταλίας διατηρούν τα επίπεδα των παρόντων ναύλων.

Στη Μεσόγειο συγκεκριμένα τα κυκλικά φορτία μεγέθους 80.000 τόννων ναυλώνονται στα W/S 107,5, ενώ σε B. Ευρώπη στα W/S 120.

Ηρεμη παραμένει και η αγορά της Καραϊβικής σε αυτά τα μεγέθη με τα κυκλικά φορτία μεγέθους 70.000 τόννων να ναυλώνονται στα W/S 132,5.

Κινητικότερη εμφανίζεται η αγορά των Suezmax τόσο από B. Ευρώπη όσο και από Δυτική Αφρική με τάσεις ανόδου σε επίπεδα του W/S 75 στα φορτία μεγέθους 130.000 τόννων, ενώ λέγεται ότι η OMV για φορτίο με προορισμό Ιταλία ναύλωσε στα W/S 80.

Στη Μεσόγειο η ARCADIA για μεταφορά 80.000 τόννων με φόρτωση 25 Νοεμβρίου Συρία και εκφόρτωση B. Ευρώπη / Μεσόγειο ναύλωσε το M/T «Four Bay» στα W/S 117,5, ενώ η TAMOIL για ίδιο φορτίο με φόρτωση 30 Νοεμβρίου και εκφόρτωση Μεσόγειο ναύλωσε το M/T «IraAbadeh» στα W/S 107,5.