Κορυφώνεται η μάχη Alibaba, Amazon επί ευρωπαϊκού εδάφους

Κορυφώνεται η μάχη Alibaba, Amazon επί ευρωπαϊκού εδάφους

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κινεζικός διαδικτυακός κολοσσός λιανικού εμπορίου Alibaba ενισχύει τη βάση του στη Γηραιά Ηπειρο, προσκαλώντας στην ευρωπαϊκή πλατφόρμα του, AliExpress, ευρωπαϊκούς ομίλους. Στο στόχαστρό του τίθεται, όπως πάντα, η αμερικανική Amazon, η μεγάλη ανταγωνίστριά του, απλώς αυτήν τη φορά η μάχη δίνεται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Και για να μπορέσει να κερδίσει η Alibaba πελατεία, χρεώνει λιγότερα από την Amazon στους εμπόρους που φιλοξενεί στην πλατφόρμα της. Σύμφωνα με έξι καλά πληροφορημένες πηγές, η απόπειρά του αυτή έχει ανάμεικτα αποτελέσματα, προσθέτοντας ότι έσπευσαν χιλιάδες μικρομεσαίες εταιρείες να είναι παρούσες στην AliExpress. Ωστόσο, οι πιο μεγάλες εταιρείες δείχνουν επιφυλακτικές. Υπενθυμίζεται πως, ενώ είχε ξεκινήσει η ευρωπαϊκή πλατφόρμα της Alibaba το 2010 με αρχικούς στόχους την Ισπανία, την Ιταλία, τη Ρωσία και την Τουρκία, μόλις πέρυσι αυτή άνοιξε τις πύλες της σε τοπικούς ομίλους. Η αρχή έγινε στην Ισπανία, αγορά εξαιρετικά δυναμική με δικά της εδραιωμένα εμπορικά σήματα, την οποία μεταξύ άλλων χρειάζεται η Alibaba για να εκπληρώσει τον στόχο του υπερδιπλασιασμού της πελατείας του στα 2 δισ. άτομα έως το 2036.

Η AliExpress καταργεί τη μηνιαία χρέωση για τους εμπόρους στην Ισπανία, ενώ οι προμήθειες επί των προϊόντων καθορίζονται σε 5%-8% της αξίας τους, σύμφωνα με έγκυρη πηγή. Αντιστοίχως, η ανταγωνίστρια Αmazon επιβάλλει 39 ευρώ τον μήνα συν ΦΠΑ στους εμπόρους και επιπροσθέτως προμήθεια 7%-15% ανά προϊόν, ενώ ορισμένα είδη, όπως λόγου χάριν τα κοσμήματα και τα αξεσουάρ των συσκευών Amazon, φέρουν υψηλότερη προμήθεια, σύμφωνα με εκπρόσωπο της αμερικανικής εταιρείας. Αξίζει να επισημανθεί ότι η Amazon είναι η ισχυρότερη διαδικτυακή πλατφόρμα στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, δηλαδή τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Ιταλία, σύμφωνα με στοιχεία της Marketplace Pulse, εταιρείας που αναλύει δεδομένα από το πεδίο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η AliExpress έχει προσεγγίσει γνωστά εμπορικά σήματα, όπως το ισπανικό Mango και το ιταλικό Benetton, καθώς και τον επίσης ισπανικό όμιλο μόδας Tendam, πρώην Cortefiel, αλλά η επιτυχία ήταν περιορισμένη. Αυτό ανέφεραν πέντε πηγές που συμμετείχαν στις συζητήσεις και διατήρησαν την ανωνυμία τους για ευνόητους λόγους. Ορισμένα από τα προαναφερθέντα εμπορικά σήματα δεν θεωρούν ότι ταιριάζουν τα προϊόντα τους με τον χαρακτήρα της πλατφόρμας AliExpress. Λόγου χάριν, ανάμεσα στα προσφερόμενα ρούχα εκεί μπορεί κανείς να εντοπίσει μια μίνι φούστα από δερματίνη στην τιμή των σχεδόν 18 δολαρίων και ένα ακρυλικό σουέτερ αντί 14 δολαρίων – και αυτό το πλαίσιο δεν ήταν κατάλληλο για τα δικά τους ενδύματα και αξεσουάρ. Ανώτατο διοικητικό στέλεχος σε μία εκ των προαναφερθεισών μεγάλων εταιρειών ένδυσης, η οποία απέρριψε την πρόταση συνεργασίας της AliExress, δήλωσε ότι το δικό της εμπορικό σήμα χρειάζεται ένα περιβάλλον που να γεννάει προσδοκίες. Ωστόσο, ένα μεγάλο εμπορικό σήμα της Ισπανίας, το πολυκατάστημα El Corte Ingles, έκλεισε συμφωνία με την AliExpress, καθώς και η νεοφυής ισπανική στο πεδίο των καλλυντικών Le Tout.

Ο επικεφαλής της AliExpress, πάντως, Γουάνγκ Μινγκιάνγκ, δήλωσε στο Reuters ότι τα ξένα εμπορικά σήματα –τα μη κινεζικά, δηλαδή– χρειάζονται χρόνο για να αντιληφθούν πώς λειτουργεί αυτή. Και προσέθεσε, τέλος: «Εχοντας χώρο μέσα στην πλατφόρμα να σχεδιάσουν το δικό τους κατάστημα, τα εμπορικά σήματα θα έχουν τη δυνατότητα να κατασκευάσουν τη δική τους ιστοσελίδα με οπτικοακουστικό υλικό και να δημιουργήσουν την αίσθηση που εκείνα επιθυμούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή