Η LVMH αλλάζει την αγορά κοσμημάτων

Η LVMH αλλάζει την αγορά κοσμημάτων

2' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμπρακτο ενδιαφέρον για άνοιγμα στην αγορά κοσμημάτων έδειξε ο οίκος ειδών πολυτελείας LVMH, αγοράζοντας το Sewelo, ή στα ελληνικά «σπάνιο εύρημα», το άκοπο διαμάντι 1.758 καρατίων, το οποίο εξορύχθηκε πέρυσι στη Νότιο Αφρική. Η εκ πρώτης όψεως μαύρη πέτρα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο διαμάντι που έχει βρεθεί τον τελευταίο αιώνα.

Προς έκπληξη πολλών και παρότι δεν έχει ακόμη βρει την κατάλληλη μέθοδο επεξεργασίας του, ο LVMH προχώρησε στην αγορά του διαμαντιού, ενώ αναμένεται πως θα το παρουσιάσει για πρώτη φορά σε δείπνο 80 εκλεκτών καλεσμένων την επόμενη εβδομάδα στο Παρίσι. Πρόκειται για μία επιβεβαίωση, μετά την εξαγορά του αμερικανικού οίκου κοσμημάτων Tiffany, ότι ο LVMH προσβλέπει σε άνοιγμα στην αγορά κοσμημάτων, η οποία έχει τζίρο 270 δισ. δολάρια.

Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων που συνιστούν την εν λόγω αγορά, ήτοι το 77%-80%, είναι μεσαίες επιχειρήσεις ή συνοικιακά καταστήματα, σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times. Παρ’ όλα αυτά, ο LVMH έχει όλα τα εχέγγυα ώστε να γίνει «ένας από τους πέντε μεγαλύτερους παίκτες» του κλάδου, όπως έχει δηλώσει ο Μάικλ Μπερκ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οίκου πολυτελείας. Ο LVMH θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την αναγνωρισιμότητά του, ευρεία διαφήμιση, τα εκατοντάδες καταστήματά του και τους αμέτρητους προμηθευτές του, ώστε να αναπτυχθεί στον μέχρι τώρα ανεξερεύνητο κλάδο κοσμημάτων. Σύμφωνα με τον Μπερκ, ο LVMH θα γίνει ένα από τους σημαντικότερους παίκτες της αγοράς «νωρίτερα απ’ ό,τι νομίζουν οι περισσότεροι».

Η αγορά του ακατέργαστου Sewelo σηματοδοτεί μια μεγάλη μεταβολή στον κλάδο των κοσμημάτων. Παλαιότερα, η βιομηχανία κοσμημάτων είχε πλήρη εξάρτηση από εταιρείες εξόρυξης διαμαντιών, όπως για παράδειγμα τον κολοσσό De Beers, διότι αυτές ήλεγχαν τις τιμές και προμήθευαν την πλειονότητα των διαμαντιών, καθώς και άλλων πολύτιμων λίθων. Προτού τα διαμάντια φτάσουν στα χέρια των σχεδιαστών κοσμημάτων, οι εταιρείες εξόρυξης φρόντιζαν την κοπή και το γυάλισμά τους. Τα καταστήματα παραλάμβαναν τους πολύτιμους λίθους μόνο στην τελική μορφή τους, όταν ήταν έτοιμοι προς πώληση.

Πλέον, όμως, φαίνεται πως οι καταναλωτές δεν ενδιαφέρονται τόσο για την προέλευση των πολύτιμων λίθων, αλλά δίνουν σημασία στη μάρκα που φέρουν. Εξ ου και ηχηρά ονόματα της μόδας έχουν ήδη παρεισφρήσει στην αγορά κοσμημάτων, μεταξύ αυτών η Giorgio Armani και η Dolce&Gabbana, οι οποίες κυκλοφόρησαν πέρυσι τις δικές τους συλλογές.

Ταυτόχρονα, η Louis Vuitton έχει προσπεράσει όσα βήματα θεωρούνταν παλαιότερα απαραίτητα αγοράζοντας ένα άκοπο διαμάντι, το οποίο δεν έχει υποστεί καμία διαδικασία. «Το μέγεθος δεν είναι το παν. Η πρωτοτυπία εδώ είναι ότι θα δείξουμε το ακατέργαστο διαμάντι. Κανένα κοσμηματοπωλείο δεν έχει κάνει κάτι αντίστοιχο, δεν λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο ο κλάδος πολυτελών κοσμημάτων. Είμαστε απολύτως διαφανείς σχετικά με το ορυχείο από το οποίο προήλθε, και θα το γνωστοποιήσουμε στον πελάτη του διαμαντιού», όπως σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος του LVMH.

Ο οίκος προχωράει σε αγορές άκοπων διαμαντιών εδώ και περίπου 5 χρόνια, από τότε που αυξήθηκε η ζήτηση για μοναδικά κομμάτια. Πλέον έχει αναπτυχθεί ειδική μονάδα, η οποία δημιουργεί αυτό ακριβώς που έχει παραγγείλει ο κάθε πελάτης. «Είναι αλήθεια ότι έχουμε αναλάβει μεγαλύτερο ρίσκο απ’ ό,τι συνήθως», δήλωσε ο Μάικλ Μπερκ σχετικά με την αγορά του Sewelo, σύμφωνα με τους Financial Times. Αλλά το μέγεθος του ρίσκου εξαρτάται από την άγνοια που φέρει κανείς, εξηγεί ο Μπερκ, συμπληρώνοντας ότι «όσο περισσότερο ταλέντο έχεις στην ομάδα σου, τόσο μικρότερο είναι το ρίσκο, και πιστεύω ότι έχουμε την πιο ταλαντούχα ομάδα στον κόσμο».

Οπως τόνισε ο επικεφαλής της ομάδας στους Financial Times, απαιτούνται περίπου τρεις μήνες ώστε να βρεθεί η σωστή μέθοδος κοπής του Sewelo. Το τελικό διαμάντι, που θα προκύψει μετά την επεξεργασία, θα μπορούσε να είναι έως και 900 καράτια, σύμφωνα με εκτίμηση του Μπερκ. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή