ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Facebook προβάλλει τη χρησιμότητα των εφαρμογών της

gkat_28_2201_page_1_image_0002

Αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο να τους επιβληθεί ο φόρος στις ψηφιακές υπηρεσίες, που τόσο επίμονα προωθεί η Γαλλία, οι κολοσσοί της τεχνολογίας σπεύδουν να βελτιώσουν το προφίλ τους στη συνείδηση της κοινής γνώμης και να αποδείξουν πως εκτελούν κοινωνικό έργο. Αυτό φαίνεται πως επιχειρεί και η εταιρεία Facebook, καθώς αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να της επιβληθεί, όπως άλλωστε και στους άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς της Silicon Valley, ο φόρος στις ψηφιακές υπηρεσίες, σε μια περίοδο που ασκείται και έντονη κριτική για τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων. Στο μεταξύ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο Ντόναλντ Τραμπ κατέληξαν σε προσωρινή εκεχειρία, που αφήνει για αργότερα το ακανθώδες θέμα του νόμου στις ψηφιακές υπηρεσίες. Η Copenhagen Economics, όμως, που εκπόνησε τη σχετική έρευνα για λογαριασμό της Facebook, υποστηρίζει πως είναι χρήσιμες για τις επιχειρήσεις αλλά και για την κοινωνία οι εφαρμογές του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Η εν λόγω εταιρεία ερευνών υποστηρίζει ότι χάρη στις εφαρμογές του Facebook οι εταιρείες αυξάνουν τις πωλήσεις τους, αντλούν κέρδη και δημιουργούν θέσεις εργασίας.
Πρόκειται για έρευνα που διεξήχθη μεταξύ τουλάχιστον 7.700 επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους σε 15 χώρες. Προέκυψε, έτσι, ότι η χρήση εφαρμογών του Facebook έχει βοηθήσει πολλές επιχειρήσεις και έχει οδηγήσει σε πωλήσεις που αντιστοιχούν περίπου σε 208 δισ. ευρώ στη διάρκεια του 2019.

Σύμφωνα, πάντα, με την Copenhagen Economics βάσει των κατάλληλων τεχνικών υπολογισμού προκύπτει ότι οι πωλήσεις αυτές μεταφράζονται σε 3,1 εκατ. θέσεις εργασίας. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις ανέφεραν ότι η χρήση των εφαρμογών του Facebook τις βοήθησε να κερδίσουν περίπου 98 δισ. ευρώ πέρυσι, εκ των οποίων τα 58 δισ. ευρώ είναι πωλήσεις εντός της Ε.Ε. και τα 40 δισ. ευρώ πωλήσεις στον υπόλοιπο κόσμο.

Από την εν λόγω έρευνα προκύπτει, άλλωστε, πως επιχειρήσεις που ιδρύθηκαν από γυναίκες χρησιμοποίησαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ξεκινήσουν και να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους. Το 58% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν, επίσης, ότι οι εφαρμογές του Facebook είναι σημαντικές για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τις επιχειρήσεις τους, ενώ το 65% δήλωσε ότι τις βοήθησε να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Σε ό,τι αφορά τον φόρο στις ψηφιακές υπηρεσίες, έχει απειλήσει να προκαλέσει εμπορικό πόλεμο ανάμεσα στην Ουάσιγκτον αφενός και στις Βρυξέλλες, στο πλευρό της Γαλλίας, αφετέρου. Η Ουάσιγκτον επιμένει πως οι τεχνολογικοί κολοσσοί που συγκεντρώνουν ιλιγγιώδη κέρδη και συχνά φοροδιαφεύγουν θα πρέπει μόνον εθελοντικά να φορολογηθούν βάσει των νέων κανόνων που θα συμφωνηθούν στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ. Και επειδή η Γαλλία  απειλούσε να επιβάλει ειδικό φόρο στους κολοσσούς της Silicon Valley, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει απειλήσει να επιβάλει ειδικούς φόρους σε εμβληματικά γαλλικά προϊόντα, φημισμένα γαλλικά κρασιά και τυριά που εξάγονται μαζικά. Οι δύο ηγέτες συζήτησαν, πάντως, το θέμα και αποφάσισαν να αναστείλουν μέχρι το τέλος του έτους την επιβολή οποιουδήποτε πρόσθετου φόρου.