ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανω των 100 δισ. δολ. η κεφαλαιοποίηση της Tesla

gkat_28_2301_page_1_image_0002

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος πρέπει να είναι ο ιδρυτής και επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla Ελον Μασκ, διότι η χρηματιστηριακή αξία της έχει ξεπεράσει για πρώτη φορά στην ιστορία της τα 100 δισ. δολάρια. Κι αυτό σημαίνει ότι είναι υψηλότερη από την αντίστοιχη της γερμανικής ανταγωνίστριας Volkswagen. Eπιπλέον, σημαίνει ότι, υπερβαίνοντας το επίπεδο και διατηρώντας το επί μήνες, ο Ελον Μασκ θα έχει παχυλές απολαβές, όπως και συνολικά οι μέτοχοι της εταιρείας. Αξίζει να επισημάνουμε ότι, αμέσως μετά το χθεσινό άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς, η τιμή της μετοχής της Tesla εκτινάχθηκε κατά 4,6% και όταν ενδοσυνεδριακά άγγιξε τα 572,11 δολάρια, τότε η κεφαλαιοποίησή της συνολικά είχε διαμορφωθεί στα 103,1 δισ. δολάρια. Και αυτό πρέπει να συγκριθεί με την αντίστοιχη κεφαλαιοποίηση της Volkswagen, η οποία ανέρχεται σε 99,8 δισ. δολάρια.
Ιδιοφυΐες

Σήμερα η Tesla ουσιαστικά έρχεται δεύτερη μετά την ιαπωνική Toyota. Εν τω μεταξύ, στις τελευταίες του δηλώσεις ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός, επιφύλαξε θερμά σχόλια για τον Ελον Μασκ, ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει την απογοήτευσή του για την Boeing και τα προβλήματα του 737 ΜΑΧ. Μιλώντας για τον Μασκ, τον χαρακτήρισε μια από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες στις Ηνωμένες Πολιτείες, που χρήζουν προστασίας. «Ξέρετε, οφείλουμε να προστατεύσουμε όσους έχουν εφεύρει πράγματα, όπως ο Τόμας Εντισον τον ηλεκτρικό λαμπτήρα επί παραδείγματι», τόνισε ο Ντόναλντ Τραμπ. Βέβαια, δεν παύουν να υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι δείχνουν επιφυλακτικοί ως προς τη χρηματιστηριακή αξία της Tesla και διερωτώνται πώς είναι δυνατόν να αποτιμάται πιο πολύ από τη Volkswagen, η οποία πούλησε 30πλάσια αυτοκίνητα από την πρώτη.

Στην ομάδα αυτή δεν συγκαταλέγεται ο Χέρμπερτ Ντίες, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, o oποίος, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, είναι ο ομιλητικότερος όλων των επικεφαλής αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο Χέρμπερτ Ντίες αναγνωρίζει πως η επέκταση της Tesla προαναγγέλλει εκ βάθρων αλλαγές στον κλάδο. Και ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ζωή 100 ετών και πλέον. Είναι ενδιαφέρον πως πριν από τρεις μήνες ο κ. Ντίες είχε επισημάνει ότι πέρασε πια ο καιρός που η Tesla ήταν μια αυτοκινητοβιομηχανία δραστήρια σε μια μικρή αγορά. Την προηγούμενη εβδομάδα, σε συνάντηση εντός Volkswagen, δήλωσε στα διοικητικά στελέχη ότι τα συνδεδεμένα στο Διαδίκτυο αυτοκίνητα θα διπλασιάσουν τον χρόνο που ξοδεύουν εκεί οι καταναλωτές και, κατά συνέπεια, αυτά τα αυτοκίνητα θα μεταμορφωθούν στις πιο σημαντικές κινητές συσκευές. «Εάν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, τότε θα αντιληφθούμε και γιατί έχει τόσο υψηλή χρηματιστηριακή αξία η Tesla υπό το πρίσμα των αναλυτών», τόνισε ο Χέρμπερτ Ντίες.

Επιπροσθέτως, η υπέρβαση  των 100 δισ. δολαρίων για την Tesla σημαίνει το εξής για τον Ελον Μασκ: προβλέπεται ότι, εάν παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα για εύλογο διάστημα, θα λάβει το πρώτο μέρος ενός μεγάλου μπόνους, δηλαδή σχεδόν 346 εκατ. δολάρια· εάν δεν παραμείνει, δεν θα λάβει τίποτε. Αφ’ ης στιγμής η Tesla ανακοίνωσε κέρδη με τα οποία εξεπλάγησαν αναλυτές και επενδυτές, η τιμή της μετοχής της υπερδιπλασιάστηκε. Ειδικότερα, το τρίτο τρίμηνο του 2019 είχε καθαρά κέρδη 143 εκατ. δολαρίων ή 80 σεντς ανά μετοχή, ενώ οι αναλυτές ανέμεναν ζημίες 46 σεντς ανά μετοχή και έσοδα έως και 6,42 δισ. δολάρια. Η Τesla εμφάνισε έσοδα στα 6,3 δισ. δολάρια. Τέλος, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο, ώστε να λανσάρει το επόμενο μοντέλο, Model Y, προτού εκπνεύσει η προθεσμία που έχει ορίσει η ίδια.