THE LEX COLUMN

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αλυσίδες λιανικών πωλήσεων επιτέλους ενώνουν τους… κρίκους τους για να αποκαλύψουν το μελλοντικό σχήμα που θα λάβει ο κλάδος στην Ευρώπη. H συμφωνία της βρετανικής Kingfisher με τη γερμανική Hornbach και εκείνη της Dixons με την ιταλική UniEuro, παρ’ ότι μικρές από χρηματοοικονομική άποψη, επέσπευσαν τον ρυθμό της ενοποίησης του κλάδου.

Η Kingfisher εξαγόρασε μερίδιο του πλέον ελκυστικού παίκτη στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης στον κλάδο αυτό. H Hornbach ίσως είναι η μόνη αλυσίδα που αύξησε πέρυσι σταθερά τα κέρδη της και ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων. Θα έπρεπε να είναι ηγέτιδα στην αναπόφευκτη ενοποίηση μιας υπερκορεσμένης αγοράς – και ήταν η πιο προφανής γερμανική εταίρος του αμερικανικού κολοσσού Home Depot. H τιμή εξαγοράς δεν ανακοινώθηκε. Αν αποδειχθεί πλησιέστερη στην ανώτατη κλίμακα των εκτιμήσεων των αναλυτών, οι οποίες εκτείνονται από 50 ώς 70 εκατ. στερλίνες, θα της αποφέρει το 25% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου (12,5% των συνολικών μετοχών) ενός ομίλου με καθαρή αξία ενεργητικού 223 εκατ. στερλίνες. Ομως, η ευκαιρία δικαιολογεί την τιμή – ακόμα κι αν η Kingfisher χρειαστεί να περιμένει πριν αναλάβει τον έλεγχο. H Dixons πήγε λίγο καλύτερα εξασφαλίζοντας δικαίωμα προαίρεσης για την αγορά ολόκληρης της UniEuro ώς το 2003, κάτι που της δίνει πιθανό έλεγχο της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών της Ιταλίας. Εχοντας εξαγοράσει τη σκανδιναβική Elk jop, η Dixons συνήψε τις δυο τελευταίες μεγάλες ευρωπαϊκές συμφωνίες στον χώρο της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών ειδών, «κλέβοντας» την πρωτοκαθεδρία από την Kingfisher. Πλέον, ο αγώνας διεξάγεται μεταξύ των δύο για τη συμμαχία με τη Media Markt της Metro και την εξαφάλιση της ηγεσίας στην ίδια αγορά.

ΒΑΕ Systems

H BAE Systems επιτέλους πετάει ελεύθερη. Μετά δέκα χρόνια αναδιάρθρωσης και 2,2 δισ. στερλίνες έκτακτων επιβαρύνσεων, κλείνει την περιφερειακή δραστηριότητα αεροναυπηγικής που τη βοήθησε να σταθεί στα πόδια της στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Ηταν ανέκαθεν ζήτημα χρόνου το αν η BAE θα «έπεφτε στην παγίδα» και ορθώς επέσπευσε τη διαδικασία μετά την κάμψη της ζήτησης από την 11η Σεπτεμβρίου. Οι επενδυτές θα χρειαστεί να επωμισθούν νέες επιβαρύνσεις ύψους 400 εκατ. στερλινών. H κίνηση, όμως, απομακρύνει μια πηγή αβεβαιότητας η οποία -καθώς τα περιφερειακά αεροσκάφη αναλογούν στο 3% των πωλήσεων- δεν θα λείψει στην εταιρεία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή