Ζημιογόνος η Renault για πρώτη φορά τα τελευταία 10 χρόνια

Ζημιογόνος η Renault για πρώτη φορά τα τελευταία 10 χρόνια

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Renault, αφήνοντας πίσω της την εποχή του σκανδάλου Κάρλος Γκοσν, του κάποτε κραταιού επικεφαλής της και εμπνευστή της  γαλλοϊαπωνικής συμμαχίας Renault – Nissan – Mitsubishi, εμφανίζει ζημίες πρώτη φορά μέσα σε μία δεκαετία. Το 2019 είχε απώλειες της τάξεως των 141 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά το 2018 είχε εμφανίσει κέρδη 3,3 δισ. ευρώ. Σημειωτέον πως τον Νοέμβριο του 2018 ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στην Ιαπωνία για οικονομικές ατασθαλίες και λίγο πριν από την εκπνοή του 2019 διέφυγε και ζει ως φυγόδικος στον Λίβανο. Πέρυσι η Renault είχε πωλήσεις μειωμένες κατά 3,3% στα 55,5 δισ. ευρώ εν συγκρίσει με προβλέψεις αναλυτών για 55,4 δισ. ευρώ. Τα περιθώρια λειτουργικών κερδών της ελαττώθηκαν στο 4,8% από το 6,3% το 2018. Μετά τις ζημίες η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμη μέσα στην επόμενη τριετία να κάνει δραστική μείωση στα κόστη της κατά 2 δισ. ευρώ, ενώ τα ηνία της ως διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει από 1η Ιουλίου ο Λούκα ντε Μέο, ο πρώην διευθυντής εμπορικού σήματος στη Volkswagen.

Ο πολύγλωσσος Λούκα ντε Μέο, ο οποίος σηματοδοτεί και τη νέα μετά τον Γκοσν εποχή για τη Renault, έχει θητεία 25ετίας στον κλάδο. Ξεκίνησε από τη Renault και μεταξύ άλλων εργάστηκε για την Toyota και τη Fiat. Μιλώντας για τις προοπτικές της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και το πρόγραμμα εξυγίανσής της, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να περικόψει θέσεις εργασίας. Η εταιρεία, όπως και πολλές άλλες ανταγωνίστριές της, βρίσκεται αντιμέτωπη με τη φθίνουσα ζήτηση σε βασικές αγορές, όπως η Κίνα, η οποία αναμένεται να εξακολουθήσει και το τρέχον έτος. Επίσης, έχει να αντεπεξέλθει και στην πρόκληση της νέας τεχνολογίας στον κλάδο, που δεν είναι άλλη από την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Χωρίς να χάνει την ψυχραιμία της, όπως αναφέρει το Reuters, η Renault εκτιμά ότι ο στόχος για τα περιθώρια λειτουργικών κερδών φέτος θα διαμορφωθεί μεταξύ 3% και 4% εν συγκρίσει με το υψηλότερο 4,8% του 2019, ενώ το προτεινόμενο μέρισμά της θα μειωθεί κατά 70% έναντι του αντίστοιχου περυσινού.

Πέραν της γενικότερης δυσπραγίας στον κλάδο, η Renault, όπως τόνισε, τέλος, η ασκούσα χρέη διευθυνούσης συμβούλου Κλοτίλντ Ντελμπός, πρέπει να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με τη Nissan. H σύλληψη Γκοσν επιδείνωσε τις σχέσεις μαζί της και διέκοψε την υλοποίηση των κοινών προγραμμάτων τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή