Η κίνηση της Alstom που αλλάζει τη διεθνή αγορά σιδηροδρόμων

Η κίνηση της Alstom που αλλάζει τη διεθνή αγορά σιδηροδρόμων

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μια νέα προσπάθεια να ενισχυθεί για να ανταγωνιστεί τον κινεζικό κολοσσό CRRC Corp. στην παγκόσμια αγορά σιδηροδρόμων, η γαλλική βιομηχανία Αlstom επιχειρεί να εξαγοράσει τη μονάδα σιδηροδρόμων της χειμαζόμενης εταιρείας Bombardier του Καναδά. Οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξέλιξη ανάμεσα στις δύο βιομηχανίες, αλλά σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας Wall Street Journal έχουν ήδη πλησιάσει πολύ σε συμφωνία. Οπως τονίζει η αμερικανική εφημερίδα, η συγχώνευση, αν υλοποιηθεί, θα δημιουργήσει μια νέα μεικτή εταιρεία αξίας 7 δισ. δολαρίων. Η είδηση οδήγησε τις μετοχές της Alstom σε άνοδο 2,1% ενώ έχει προηγηθεί η εκτίναξή της κατά 32% στη διάρκεια του περασμένου έτους.

Το σχετικό ρεπορτάζ της WSJ αναφέρει πως το συνταξιοδοτικό ταμείο του Ταμιευτηρίου στο Κεμπέκ, που ελέγχει το 32,5% της μονάδας σιδηροδρόμων της Bombardier, έχει ήδη συναινέσει να εκποιήσει το μερίδιό του στην Alstom και  να αγοράσει μειοψηφικό πακέτο στη νέα μεικτή εταιρεία. Σύμφωνα, άλλωστε, με το Bloomberg, οι δύο εταιρείες έχουν ήδη εξετάσει ορισμένα αντισταθμιστικά μέτρα για να ανταποκριθούν σε τυχόν αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ως προς τον αντίκτυπο της συγχώνευσης στον ανταγωνισμό.

Αν ευοδωθούν τα σχέδια των δύο εταιρειών, η συγχώνευση θα μετατρέψει την Alstom στη δεύτερη στον κόσμο βιομηχανία σιδηροδρόμων ικανή να ανταγωνιστεί την CRRC. Από σχετική ανάλυση της γερμανικής συμβουλευτικής εταιρείας SCI Verkehr προκύπτει πως μετά τη συγχώνευση με τη μονάδα σιδηροδρόμων της Bombardier, που σημειωτέον έχει έδρα στο Βερολίνο, η Alstom θα είναι είναι ηγετική δύναμη στην ευρωπαϊκή αγορά αστικών συγκοινωνιών.

Ως εκ τούτου, αναμένεται να βρεθεί στο στόχαστρο της Κομισιόν και να αντιμετωπίσει σχολαστικούς ελέγχους. Εχει προηγηθεί η προηγούμενη προσπάθεια της γαλλικής βιομηχανίας σιδηροδρόμων να συγχωνευθεί με τον γερμανικό κολοσσό Siemens προκειμένου να φτιάξουν από κοινού έναν πρωταθλητή της Ε.Ε., που θα μπορεί να ανταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά. Προσέκρουσε, όμως, στις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που την απαγόρευσε πριν από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2019. Σύμφωνα, πάντως, με τους Αϊτόρ Ορτίζ και Μουσταφά Οκούρ, αναλυτές βιομηχανίας της BI, «η συμφωνία Αlstom – Bombardier ενδέχεται να έχει πολύ πιο εύκολη πορεία από εκείνη των Alstom – Siemens και η τύχη της ίσως κριθεί από τον όγκο των αποεπενδύσεων που θα αποφασίσουν οι δύο εταίροι».

Η Κομισιόν είχε κωφεύσει στις προειδοποιήσεις επιχειρηματιών και πολιτικών τόσο της Γαλλίας όσο και της Γερμανίας γύρω από την ανάγκη να δημιουργηθεί ένας πανευρωπαϊκός πρωταθλητής στον κλάδο των σιδηροδρόμων για να αντιμετωπίσει τον επιθετικό ανταγωνισμό της Κίνας. Σημειωτέον ότι το 2017 η Bombardier είχε προσεγγίσει τη Siemens με στόχο τη συγχώνευσή της μέχρι τη στιγμή που η εμβληματική βιομηχανία της Γερμανίας επέλεξε να επιδιώξει συγχώνευση με την Alstom. Η καναδική βιομηχανία, που πέραν των σιδηροδρόμων παράγει και αεροσκάφη, έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες στην προσπάθειά της να περιορίσει το αυξημένο κόστος της παραγωγής σιδηροδρόμων. Προσπαθεί παράλληλα να περιορίσει το μακροπρόθεσμο χρέος της, ύψους 9,3 δισ. δολαρίων, και τον περασμένο μήνα ανακοίνωσε ότι, μεταξύ άλλων, εξετάζει την προοπτική να εκποιήσει ορισμένα περιουσιακά στοιχεία της. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή