Οι δύσκολες προκλήσεις για τη διοίκηση της Boeing

Οι δύσκολες προκλήσεις για τη διοίκηση της Boeing

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O νέος διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης αμερικανικής εταιρείας Boeing δεν πρέπει απλά να αρχίσει να απολογείται. Χρειάζεται να κάνει περισσότερα από αυτό. Η μετοχή της εταιρείας μέσα σε ένα μήνα βυθίστηκε περισσότερο από 30%, κάνοντας πιο αισθητή τη ζημία που υπέστη o δείκτης S&P 500.

Η καθήλωση του αεροσκάφους 737 MAX έγινε πριν από ένα χρόνο ενώ τώρα υπάρχει η πιθανότητα μιας πιθανής πανδημίας του κορωνοϊού. To νέο αφεντικό της εταιρείας, λοιπόν, ο Ντέιβ Καλχούν, έχει προσπαθήσει να καθησυχάσει του μετόχους, ωστόσο η δουλειά του τείνει να αποδεικνύεται όλο και πιο δύσκολη.

Η επαναλειτουργία του αεροσκάφους μετά και την αποκαθήλωση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Ντένις Μάλενμπεργκ καθώς και η αποκατάσταση της εικόνας της εταιρείας σχετικά με την ασφάλεια των επιβατών αποτελούν βασική προτεραιότητά του. Αυτό αποδεικνύεται δύσκολο. Στο πλαίσιο συνεδρίασης της επιτροπής του Κογκρέσου την περασμένη Παρασκευή, αυτό που ειπώθηκε είναι ότι η Boeing «έχει μια κουλτούρα συγκάλυψης». Την ίδια στιγμή, η απογοήτευση της Oμοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας σχετικά με τις διαβεβαιώσεις από την πλευρά της εταιρείας για  ένα θέμα που αφορά την εγκατάσταση καλωδίου μπορεί να δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις.

Βέβαια, τώρα, η εξάπλωση του κορωνοϊού έχει αλλάξει το παιχνίδι. Οι απώλειες μέχρι στιγμής περιλαμβάνουν την κατάρρευση της βρετανικής τοπικής αεροπορικής εταιρείας Flybe, ενώ φαίνεται ότι και άλλοι επιχειρηματικοί κλάδοι είναι ιδιαίτερα «ευάλωτοι» στον ιό. Το δικό τους άγχος, βέβαια, μπορεί να μετατραπεί σε άγχος και για την ίδια την Boeing.

Εξαιτίας των δεινών που επέφεραν οι αεροπορικές τραγωδίες του 737 ΜΑΧ, το τελευταίο τρίμηνο η Boeing έχασε 2,7 δισ. δολ. σε μετρητά, ενώ συνέχισε να επιστρέφει περισσότερα από 1 δισ. δολ. ως μέρισμα. Ο ισολογισμός της λοιπόν έως το τέλος του τρίμηνου κατέγραψε χρέος που ανέρχεται σε 27 δισ. δολ., ενώ έκτοτε η εταιρεία διαπραγματευόταν για να λάβει πιστωτική γραμμή 13 δισ. δολ. Από την άλλη, ο κ. Κάλχουν, σε συνέντευξη που παραχώρησε στους New York Times και η οποία δημοσιεύθηκε την περασμένη Πέμπτη, ανέφερε ότι τα προβλήματα της εταιρείας ήταν χειρότερα απ’ ό,τι φανταζόταν, κατηγορώντας κυρίως τον κ. Μιούιλενμπεργκ, εάν και ο ίδιος ήταν στο διοικητικό συμβούλιο από το 2009.

To ζήτημα με το 737 MAX μπορεί να έχει εισέλθει σε διαδικασία διευθέτησης τώρα. Οι ρυθμιστικές αρχές δηλώνουν ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες ίσως γίνει κάποια δοκιμασία πτήσης του αεροσκάφους. Οι άνθρωποι όμως, όπως και οι εταιρείες –στις οποίες περιλαμβάνεται η Boeing– περιορίζουν τα ταξίδια τους. Ενδεικτικά, όταν είχε ξεσπάσει η επιδημία SARS, η Cathay Pacifis Airways του Xονγκ Κονγκ είδε πτώση στην κίνηση της τάξεως του 80%. Εάν η κατάσταση τώρα ενταθεί, τότε οι αεροπορικές εταιρείες θα μπουν σε πειρασμό, ή θα υποχρεωθούν, να περικόψουν τις παραγγελίες ή τις πληρωμές τους.

Η Southwest Airlines έχει δεσμευθεί να αγοράσει από την Boeing αεροσκάφη 6,5 δισ. δολ. από το 2021 έως και το 2024, σύμφωνα με στοιχεία που αποκαλύπτει η εταιρεία. Τα αεροπλάνα που ακυρώνονται μπορούν εύκολα να ξαναπουληθούν. Ωστόσο, αποτελεί ένδειξη για την πίεση που μπορεί να υποστεί η Boeing από έναν μόνο πελάτη σε μια βιομηχανία συντεθλιμμένη. Οι τιμές αλλά και τα περιθώρια κέρδους θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα χτυπήματα.

Επίσης, στα εμπορικά αεροπλάνα, θα πρέπει να συναρμολογηθούν εκατοντάδες χιλιάδες μέρη. Οι προμηθευτές όμως της Boeing ήδη βρίσκονται υπό πίεση. Τώρα, ο κορωνοϊός οδήγησε στο κλείσιμο εργοστασίων, αλλά και μεγάλων εμπορικών κέντρων παντού στον κόσμο. Οι προκλήσεις λοιπόν εξαπλώνονται γρήγορα για τον κ. Καλχούν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή