ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Mειώνουν παραγωγή οι αυτοκινητοβιομηχανίες

17s11auto

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ αυτών η Fiat Chrysler, η Peugeot, η Volkswagen και η Audi, έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή στα εργοστάσιά τους στην Ευρώπη, καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την κρίση του κορωνοϊού και την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης.

Αντιπρόσωποι των εργαζομένων σε Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο και Γερμανία έχουν απαιτήσει καλύτερους ελέγχους υγιεινής, απολύμανσης και απομόνωσης όσων εργαζομένων δουλεύουν σε μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη.

Η Αudi δήλωσε ότι δυσκολεύεται να συνεχίσει την παραγωγή στο εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, διότι ορισμένοι εργαζόμενοι ανησυχούν πως εκτίθενται στον ιό. Το θέμα της προστασίας των εργαζομένων έχει γίνει πλέον το επίκεντρο της συζήτησης μεταξύ διοίκησης και συνδικαλιστικών ενώσεων, σύμφωνα με την Audi.

Η Ιταλία έχει χτυπηθεί περισσότερο από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα και είναι η πρώτη που επέβαλε καραντίνα σε εθνικό επίπεδο. Ακολούθησαν η Ισπανία και σε μικρότερο βαθμό η Γαλλία, καθώς ο ιός θερίζει ολόκληρη την ήπειρο. Τα μέτρα στην Ιταλία συμφωνήθηκαν ύστερα από ολονύκτιες διαπραγματεύσεις με εταιρείες και με επικεφαλής συνδικαλιστικών ενώσεων, ώστε να επιβάλουν αυστηρότερα μέτρα για τις συνθήκες υγιεινής στον χώρο εργασίας, καθώς και για να προωθήσουν την εργασία από το σπίτι, όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Πιερ Πάολο Μπαρέτα.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία PSA, η οποία κατέχει την Peugeot, την Opel και τη Vauxhall, δήλωσε επίσης ότι κλείνει τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη μέχρι τις 27 Μαρτίου. Την περασμένη εβδομάδα, ορισμένα εργοστάσια της Renault-Nissan στην Ισπανία και το ισπανικό τμήμα Seat της Volkswagen ανακοίνωσαν ότι αναστέλλουν προσωρινά την παραγωγή, ένα μέτρο το οποίο θα μπορούσε να διαρκέσει ακόμη και μερικές εβδομάδες.

Τη Δευτέρα, το εργοστάσιο της Volkswagen κοντά στη Λισσαβώνα ανακοίνωσε ότι έχει μειώσει την καθημερινή παραγωγή του κατά 16% λόγω μειωμένου προσωπικού, καθώς η Πορτογαλία είχε ήδη προχωρήσει σε κλείσιμο όλων των σχολείων. Επίσης, η Volkswagen ανακοίνωσε την Κυριακή ότι προετοιμάζεται να αναστείλει όλες τις λειτουργίες στο εργοστάσιό της στην Μπρατισλάβα, μιας και η Σλοβακία κήρυξε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω του κορωνοϊού.

Με όλες τις μη απαραίτητες υπηρεσίες κλειστές σε αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών και τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, και με τους ανθρώπους σε καραντίνα εκτός από όσους οφείλουν οπωσδήποτε να βρίσκονται στη δουλειά τους, οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιβαρυνθούν σε τεράστιο βαθμό τον Μάρτιο.

Ο Μάρκο Οπιπάρι, αναλυτής στη Fidentiis, δήλωσε ότι μερικές εβδομάδες διακοπής της παραγωγής δεν αποτελούν μεγάλη απειλή για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιμετωπίζει ήδη την υπερπροσφορά. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η παραγωγή θα μπορούσε να αναπληρωθεί αργότερα μέσα στο έτος. «Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται στην πλευρά της ζήτησης. Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν αυτοκίνητα».

Η κρίση του κορωνοϊού χτυπάει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία ήδη αντιμετωπίζει τη μείωση της ζήτησης παγκοσμίως, καθώς και τα νέα αυστηρά μέτρα εκπομπών αέριων ρύπων.

Η Fiat Chrysler, η οποία σύμφωνα με αναλυτές παράγει το 25% των οχημάτων της στην Ευρώπη, ανακοίνωσε ότι θα παρατείνει το κλείσιμο των εργοστασίων της. «Ο όμιλος συνεργάζεται με τους προμηθευτές, ώστε να μπορέσει να διευκολύνει τη βιομηχανία, και όταν επανεκκινήσει η ζήτηση να αποδώσει το επίπεδο παραγωγής που είχε προγραμματιστεί». Η Ιταλία ακόμη επιτρέπει στις βιομηχανίες να συνεχίσουν την παραγωγή, εφόσον εφαρμόζουν αυστηρούς κανόνες ασφαλείας. Ωστόσο, όλο και περισσότερες εταιρείες επιλέγουν να σταματήσουν την παραγωγή.