ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερχονται ριζικές αλλαγές σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ και γυμναστήρια

gkat_28_2304_page_1_image_0003

Ολα τα πράγματα αλλάζουν για την εστίαση, τον τουρισμό και τα κέντρα άθλησης, ενώ σιγά σιγά και επιφυλακτικά αίρονται οι περιορισμοί της καραντίνας και της κυκλοφορίας στις ευρωπαϊκές χώρες. Μια καλή περίπτωση είναι η βρετανική αλυσίδα παρασκευής σάντουιτς Pret A Manger, της οποίας άνοιξαν δέκα καταστήματα στο Λονδίνο την περασμένη εβδομάδα. Εάν βρισκόσουν εκεί τον Μάρτιο, θα περίμενες αρκετά στην ουρά, που έφτανε και στο πεζοδρόμιο, ενώ σήμερα εντός του καταστήματος επιτρέπονται μόνον 5-6 άτομα. Υπάρχουν διαχωριστικά ανάμεσα σε εργαζομένους και πελάτες, καθώς και ενδείξεις στο πάτωμα για την τήρηση των αποστάσεων. Το μενού είχε αρχικά 60 είδη και τώρα μόνον 11 και αυτά πρέπει να καταναλωθούν εκτός Pret A Manger.

Συνολικά για τα εστιατόρια, τα καφέ, τα σινεμά και τα γυμναστήρια το να σηκώσουν τα ρολά τους φαίνεται να απέχει εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Στη Βρετανία, στη Γαλλία και στη Γερμανία φαίνεται πως θα είναι μάλλον τα τελευταία που θα βγουν από την καραντίνα, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Ωστόσο, προετοιμάζονται για τη νέα πραγματικότητα, η οποία ορίζει επιπλέον χώρο μεταξύ των καταναλωτών/πελατών, αυστηρότερους όρους υγιεινής και καθαριότητας, αλλά και προστασίας για το προσωπικό, και τεχνολογικές εφαρμογές που περιορίζουν τις ανθρώπινη επαφή ανάμεσα σε θαμώνες και εργαζομένους. Ο Χάμφρεϊ Κόμπολντ, διευθύνων σύμβουλος της PureGym, αλυσίδας γυμναστηρίων στη Βρετανία, στη Δανία, στην Ελβετία και στην Πολωνία, επισημαίνει ότι θα αφαιρεθούν από τις εγκαταστάσεις διάδρομοι για να ανοίξει ο χώρος και θα μειωθεί ο αριθμός των ασκουμένων που προπονούνται ταυτόχρονα.

Η ιταλική Nuova Neon Group 2 προτείνει οι ομπρέλες στη θάλασσα και οι ξαπλώστρες να διαχωρίζονται με πλεξιγκλάς σε σχήμα κύβου, ώστε να απολαμβάνουν το μπάνιο τους ασφαλώς οι άνθρωποι, ενώ ο βραβευμένος με Μισελέν σεφ Τζέισον Αθιρτον είπε πρόσφατα «πως ψάχνει να βρει τρόπο να σερβίρει το κρασί από απόσταση ενάμισι μέτρου». Τέλος, στις μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, όπως Marriott και Accor, η όποια ανάκαμψη θα είναι πάρα πολύ βραδεία, με τους αναλυτές της Morgan Stanley να προβλέπουν επαναφορά στα επίπεδα του 2019 σε ορίζοντα τουλάχιστον εξαετίας.