Χωρίς κρατική στήριξη η αυτοκινητοβιομηχανία στις αναπτυσσόμενες

Χωρίς κρατική στήριξη η αυτοκινητοβιομηχανία στις αναπτυσσόμενες

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς καμία οικονομική στήριξη καλούνται να επιβιώσουν της πανδημίας όσες αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτων διατηρούν εργοστάσια σε αναπτυσσόμενες χώρες. Σε αντίθεση με τις ανεπτυγμένες οικονομίες, όπου οι κυβερνήσεις στο σύνολό τους έχουν εφαρμόσει πακέτα στήριξης τεράστιου βεληνεκούς, τα προγράμματα στήριξης εργαζομένων σε ορισμένες αναδυόμενες οικονομίες είναι ανεπαρκή, προκαλώντας τεράστια πλήγματα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μεταξύ αυτών, συγκαταλέγεται το Μεξικό, οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και της Βορείου Αφρικής, όπου οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν πολλές μονάδες παραγωγής, διότι το κόστος εργασίας εκεί είναι χαμηλότερο.

Η Audi, για παράδειγμα, εξακολουθεί να καταβάλλει πλήρεις μισθούς στους 12.800 υπαλλήλους της, που απασχολούνται σε εργοστάσιο στην Ουγγαρία και έχουν σταματήσει να εργάζονται λόγω της πανδημίας. Οι 5.000 εργαζόμενοι της Audi στο Μεξικό λαμβάνουν το 75% των αποδοχών τους. Επίσης χωρίς κρατική στήριξη, η Nissan και η Fiat Chrysler πληρώνουν κανονικά τους μισθούς των εργαζομένων τους στο Μεξικό. Σημειώνεται πως μετά τη σύναψη της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου στη Βόρεια Αμερική (NAFTA), το Μεξικό κατέστη μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες αυτοκινήτων, διότι οι επιχειρήσεις του κλάδου έσπευσαν να εκμεταλλευτούν το χαμηλό εργατικό κόστος και τους φθηνούς εργοστασιακούς χώρους.

Για τους ίδιους λόγους, πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στραφεί στις χώρες της Βορείου Αφρικής. Ενδεικτικά, η Renault διατηρεί εργοστάσια στο Μαρόκο και στην Αλγερία, ενώ η γαλλική PSA έχει μονάδα παραγωγής στην Τυνησία. Μάλιστα, η Renault έχει επιβεβαιώσει στους Financial Times ότι εξακολουθεί να αποζημιώνει πλήρως τους εργαζομένους της στο Μαρόκο και σκοπεύει να επανεκκινήσει την παραγωγή στο τέλος Μαΐου. Η Seat της Volkswagen έχει ένα εργοστάσιο στην Αλγερία, το οποίο είναι κλειστό από το τέλος του προηγούμενου έτους εξαιτίας των πολιτικών αναταραχών. Ωστόσο, η Seat συνεργάζεται με την τοπική Sovac, η οποία καταβάλλει το 75% των αποδοχών στους εργαζομένους της.

Αντιθέτως, σε ανεπτυγμένες οικονομίες, οι ίδιες αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να καλύψουν, τουλάχιστον εν μέρει, τις υποχρεώσεις τους μέσω των κρατικών προγραμμάτων στήριξης. Στις ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εξασφαλίσουν στήριξη όχι μόνον από τις τοπικές κυβερνήσεις των πολιτειών, αλλά και άμεσα από το αμερικανικό κράτος. Στη Βρετανία και σε ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, οι κυβερνήσεις καλύπτουν έως και το 80% των μισθών των εργαζομένων. Συγκεκριμένα η Renault, για παράδειγμα, διαπραγματεύεται με τη γαλλική κυβέρνηση για δάνειο δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς όπως έχει δηλώσει κάθε μήνας αδράνειας κοστίζει στην εταιρεία 600 εκατ. ευρώ σε μετρητά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή