ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» στις πωλήσεις Ι.Χ. σε όλη την Ευρώπη

«Βουτιά» στις πωλήσεις Ι.Χ. σε όλη την Ευρώπη

Κατακόρυφα μειώθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τον Απρίλιο, καθώς τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού υποχρέωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κλείσουν τα σημεία πώλησης και να περιορίσουν σε σημαντικό βαθμό την παραγωγή τους. Παράλληλα, όμως, η πανδημία άλλαξε ριζικά τις καταναλωτικές ανάγκες και, ως αποτέλεσμα, ο κλάδος των αυτοκινήτων αδυνατεί να δρομολογήσει την ανάκαμψή του, καθώς προβλέπεται πως η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα θα παραμείνει χαμηλή τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους.

Σε ολόκληρη τη Βρετανία, ο αριθμός πωλήσεων ανήλθε στα μόλις 4.321 αυτοκίνητα τον Απρίλιο, αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από την περίοδο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Σύμφωνα με τη βρετανική ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (SMMT), πρόκειται για πτώση ύψους 97% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, βέβαια, ήταν και τα στατιστικά στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, που επλήγησαν έντονα από τον κορωνοϊό. Ελαφρώς μικρότερη ήταν η επίπτωση του κορωνοϊού στη Γαλλία, όπου οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν τον Απρίλιο κατά 89% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

«Ολα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην επόμενη κίνηση της κυβέρνησης και οι έμποροι αυτοκινήτων αναμένουν κάποια ένδειξη για χαλάρωση των μέτρων ή για επιπλέον στήριξη των επιχειρήσεων που υποχρεώθηκαν να κατεβάσουν ρολά», σχολίασε στο Bloomberg ο Τζέιμς Φέρκλοου, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής AA Cars, συμπληρώνοντας ότι έπειτα η προσοχή της βιομηχανίας θα επικεντρωθεί στην καταναλωτική συμπεριφορά. Ο κλάδος ενδέχεται να ανακάμψει εν μέρει μέσω προσφορών από τις εταιρείες αυτοκινήτων και εξαιτίας της ενισχυμένης ανάγκης για ιδιωτικά οχήματα, αφού πολλοί θα προτιμήσουν να αποφύγουν για λίγο καιρό τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δεδομένης της αβεβαιότητας που επικρατεί στη Γηραιά Ηπειρο, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, όσον αφορά την καταστολή του κορωνοϊού, η Γερμανία δεν κατέληξε σε οριστική απόφαση σχετικά με τη στήριξη του κλάδου των αυτοκινήτων. Στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη, η καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ και τα κορυφαία στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών VW, BMW και Daimler αποφάσισαν τη σύσταση μιας κοινής επιτροπής, η οποία θα παρουσιάσει τη στρατηγική ανάκαμψης του κλάδου στις αρχές του επόμενου μήνα. Προς το παρόν, φαίνεται πως ο στόχος της επιτροπής θα είναι η ενσωμάτωση «καινοτόμων τεχνολογιών» στον κλάδο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Γερμανίδας καγκελαρίου, Στέφεν Ζάιμπερτ.

Υψηλόβαθμα στελέχη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν κάνει επανειλημμένως εκκλήσεις στην κυβέρνηση για χορήγηση κινήτρων στον γερμανικό λαό, ώστε ο κλάδος να μπορέσει να ανακάμψει μετά την ύφεση της πανδημίας. Μολονότι η γερμανική κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ανταποκριθεί, τα επιμέρους κρατίδια της χώρας έχουν υποσχεθεί ότι θα υποστηρίξουν τις προσπάθειες για ανάκαμψη της βιομηχανίας, η οποία αποτελεί και κεντρική αρτηρία της οικονομίας της χώρας.

Στο χείλος της χρεοκοπίας βρίσκεται η αμερικανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Herz, καθώς η ζήτηση για ενοικιάσεις οχημάτων μειώθηκε κατακόρυφα, ενώ δεν πληρούσε τα κριτήρια για λήψη οικονομικής στήριξης από το αμερικανικό κράτος. Επειτα από διαπραγμάτευση με τους πιστωτές της, η Herz εξασφάλισε χθες μια σύντομη παράταση για την ολοκλήρωση των οικονομικών της υποχρεώσεων και για αναδιάρθρωση του χρέους της. Συγκεκριμένα, οφείλει «να αναπτύξει μια οικονομική στρατηγική, η οποία θα ανταποκρίνεται καλύτερα στον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας» μέχρι τις 22 Μαΐου, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Διαφορετικά, εξετάζει παράλληλα την κήρυξη πτώχευσης, ωστόσο βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους πιστωτές της ώστε να αποφύγει αυτό το σενάριο.