Ζημίες για τη Nissan για πρώτη φορά μετά έντεκα χρόνια

Ζημίες για τη Nissan για πρώτη φορά μετά έντεκα χρόνια

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με τη Nissan να καταγράφει τις πρώτες  ζημίες των τελευταίων έντεκα χρόνων, η διοίκησή της αποφάσισε να καταρτίσει ένα πρόγραμμα ριζικής αναδιοργάνωσης των δραστηριοτήτων της, στο οποίο περιλαμβάνονται μείωση του αριθμού των μοντέλων, κλείσιμο εργοστασίων και περικοπές προσωπικού. Στόχος της διοίκησής της είναι να μετασχηματισθεί σε μια μικρότερη και αποδοτικότερη αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή ο κορωνοϊός επιδείνωσε την οικονομική της κατάσταση και την οδήγησε σε μείωση της ετήσιας κερδοφορίας της. Στο πλαίσιο του τετραετούς προγράμματος επιβίωσης, όπως το αποκαλούν οι αναλυτές, η ιαπωνική εταιρεία θα μειώσει κατά ένα πέμπτο την παραγωγική της ικανότητα και τον αριθμό των μοντέλων της, ούτως ώστε να ελαττώσει τις πάγιες δαπάνες της κατά 300 δισ. γιεν (2,8 δισ. δολάρια). Οι εγκαταστάσεις της στην Ισπανία και στην Ινδονησία θα κλείσουν, θα παύσει να είναι παρούσα στη νοτιοκορεατική αγορά, θα αποσύρει και το εμπορικό της σήμα Datsun (δημοφιλές και στην Ελλάδα) από τη Ρωσία, ενώ θα μειώσει και το προσωπικό της, αν και δεν είναι γνωστό σε ποιο βαθμό.

Εν τω μεταξύ, έχει ήδη ανακοινώσει μαζί με την εταίρο της, τη γαλλική Renault, και την επίσης εταίρο της, την ιαπωνική Mitsubishi, ότι θα συνεργαστούν στενά ώστε να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα, όπως αναφέρει το Reuters. Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες θα συντονίσουν τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την παραγωγή των αυτοκινήτων τους σε διεθνές επίπεδο, ώστε να ελέγξουν το κόστος, αλλά και να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, καθώς και στη μειωμένη λόγω κορωνοϊού ζήτηση.

«Θα κάνω καθετί δυνατόν ώστε να επιστρέψει στην οδό της ανάπτυξης η Nissan», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της Μακότο Ουτσίντα, προσθέτοντας ότι η εταιρεία διδάχθηκε από τα παλαιά της λάθη, όπως το να επιδιώκει μερίδιο στην παγκόσμια αγορά πάση θυσία. Επιπλέον, στηλίτευσε την εσωστρέφειά της, η οποία υπονόμευσε τις προσπάθειες να βαθύνει η συνεργασία της με τη Renault. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή την κατεύθυνση ήθελε να δώσει ο δημιουργός της τριμερούς συμμαχίας Renault – Nissan – Mistubishi, Κάρλος Γκοσν, ο οποίος εδώ και καιρό είναι εκτός σχήματος.

Το σχέδιο εξυγίανσης, που ανακοίνωσε ο Μακότο Ουτσίντα, είναι το δεύτερο κατά σειράν σε λιγότερο από ένα δωδεκάμηνο. Ανέλαβε τα ηνία πέρυσι τον Δεκέμβριο, δεσμευόμενος να αποκαταστήσει την οικονομική υγεία της Nissan με περιθώρια 5% και πλέον στα λειτουργικά της κέρδη και βιώσιμο μερίδιο 6% στη διεθνή αγορά. Κατά το οικονομικό έτος με λήξη στις 31 Μαρτίου 2020, η Nissan είχε λειτουργικές ζημίες 40,5 δισ. γιεν.

Ηταν η χειρότερη επίδοσή της από το 2008-2009. Το 2019 πούλησε διεθνώς 4,9 εκατ. οχήματα, δηλαδή 11% λιγότερα από το 2018. Στις ΗΠΑ, βασική αγορά της Nissan, οι πωλήσεις της μειώθηκαν 15%. Οπως, εν κατακλείδι, τόνισε ο κ. Ουτσίντα, ένας από τους στόχους του είναι η αναβάθμιση των πωλήσεων συνολικά και στις ΗΠΑ ειδικά, καθώς και η βελτίωση της εικόνας του σήματος της Nissan, ώστε να μη θεωρείται συνώνυμο ενός φθηνού αυτοκινήτου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή