Γέμισαν χρυσό τα χρηματοκιβώτια του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης

Γέμισαν χρυσό τα χρηματοκιβώτια του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξαιτίας ανησυχιών για τυχόν δυσλειτουργία στις μεταφορές χρυσού, τα χρηματοκιβώτια του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης είχαν συγκεντρώσει ασυνήθιστα μεγάλες ποσότητες χρυσού πριν από την κορύφωση της πανδημίας και την επιβολή των περιοριστικών μέτρων ανά τον κόσμο. Ενδεικτικά, στα πιστοποιημένα χρηματοκιβώτια του χρηματιστηρίου εμπορευμάτων βρίσκονται αυτή τη στιγμή 29,7 εκατ. ουγγιές χρυσού, εκ των οποίων σχεδόν τα τρία τέταρτα μεταφέρθηκαν από κάθε γωνιά του πλανήτη στις αρχές του Μαρτίου ή και ακόμα νωρίτερα.

Ο κορωνοϊός κατέστησε δύσκολες ακόμη και σπάνιες τις αερομεταφορές, με αποτέλεσμα να μειωθούν παράλληλα και οι πτήσεις των αεροσκαφών που μετέφεραν το πολύτιμο μέταλλο. Εξάλλου, στην κορύφωση των κρουσμάτων στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, τα λίγα αεροσκάφη μεταφοράς προϊόντων (cargo) που εκτελούσαν πτήσεις αξιοποιούνταν για τη μεταφορά ιατρικού εξοπλισμού.

Οι διαπραγματευτές χρυσού υποχρεώθηκαν να λάβουν ταχείες αποφάσεις, να προσπεράσουν τις κατά παράδοση χρονοβόρες διαδικασίες και να κινητοποιήσουν πλήρως τις μεταφορές χρυσού, διότι εξαιτίας της αβεβαιότητας που επικρατούσε στην αγορά, υπήρχε ζωηρό ενδιαφέρον και αυξημένη ζήτηση για το πολύτιμο μέταλλο.

Σύμφωνα άλλωστε με τη Wall Street Journal, η τιμή του έχει ενισχυθεί κατά 15% το τελευταίο έτος, καθώς οι επενδυτές προσφεύγουν στο ασφαλές καταφύγιο του χρυσού.

Με την επέλαση της πανδημίας, το κυριότερο πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι αρμόδιοι φορείς ήταν η μεταφορά του πολύτιμου μετάλλου από τη Βρετανία στη Νέα Υόρκη. Επενδυτές, τράπεζες και ορυχεία χρησιμοποιούν το χρηματιστήριο εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης για την πώληση προθεσμιακών συμβολαίων χρυσού. Αντιθέτως, η βρετανική αγορά χρησιμοποιείται ιδίως για τη διαπραγμάτευση χρυσού σε φυσική μορφή. Το κόστος μεταφοράς από τη μία προς την άλλη αγορά ανέρχεται συνήθως σε μερικά δολάρια ανά ουγγιά.

Στην περίπτωση που το κόστος στις δύο αγορές αποκλίνει, οι έμποροι έχουν την επιλογή να μεταφέρουν χρυσό από την Ευρώπη και να αξιοποιήσουν τα προθεσμιακά συμβόλαια στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Οι περιορισμοί στις μεταφορές εξαιτίας του κορωνοϊού θα μπορούσαν να αυξήσουν το κόστος στα 70 δολάρια ανά ουγγιά και ουσιαστικά να αποκλείσουν αυτή την επιλογή για τους διαπραγματευτές.

Λόγω του αυξανόμενου κόστους μεταφοράς, με την επέλαση της πανδημίας οι τράπεζες που κυριαρχούν στην αγορά χρυσού κατέγραψαν μεγάλες απώλειες. Προκειμένου να αντισταθμίσουν τις ζημίες, οι τράπεζες αυτές ενίσχυσαν αμέσως τις μεταφορές χρυσού στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Με τον τρόπο αυτό είχαν εξασφαλίσει στα πιστοποιημένα θησαυροφυλάκια την ποσότητα χρυσού που είχαν πουλήσει σε προθεσμιακά συμβόλαια στους πελάτες τους.

Ενα επιπλέον εμπόδιο που ανέκυψε στις μεταφορές χρυσού είναι το γεγονός ότι η βρετανική και η αμερικανική αγορά απαιτούν διαφορετικό μέγεθος ράβδων χρυσού. Συνεπώς, οι ράβδοι προτού φτάσουν στις ΗΠΑ, αποστέλλονταν σε ειδικές μονάδες επεξεργασίας στην Ελβετία ή σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο, όπου αναπλάθονταν, ώστε να ζυγίζουν ένα κιλό και να πληρούν τις προδιαγραφές της Νέας Υόρκης.

Οι τράπεζες που ηγούνται της αγοράς χρυσού είχαν όμως ένα ακόμα κίνητρο, ώστε να αποστείλουν το πολύτιμο μέταλλο στη Νέα Υόρκη. Υπολόγιζαν ότι η διαφορά του κόστους στις δύο αγορές θα μειωνόταν σε βάθος χρόνου. Επομένως, προέβλεπαν πως θα λάμβαναν ένα ποσό ως επιστροφή και με αυτόν τον τρόπο θα αντιστάθμιζαν τις απώλειές τους. Εκτοτε, η διαφορά του κόστους μεταξύ των δύο αγορών έχει πράγματι μειωθεί, ωστόσο παραμένει στο υψηλότατο επίπεδο των 6,15 δολαρίων ανά ουγγιά, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή