ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεπέρασε τα 190 δισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση της Tesla

gkat_28_1206_page_1_image_0001

Ενα βήμα πριν από την κατάκτηση του άτυπου τίτλου της αυτοκινητοβιομηχανίας με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση βρίσκεται η Tesla. H χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας ξεπέρασε τα 190 δισ. δολ. και στην περίπτωση που η μετοχή της ενισχυθεί κατά 11%, τότε θα ξεπεράσει την ιαπωνική Toyota, τη μόνη αυτοκινητοβιομηχανία αυτή τη στιγμή που την προσπερνά με χρηματιστηριακή αξία 210,5 δισ. δολαρίων.

Η Tesla κινείται δυναμικά προς την κορυφαία θέση παρότι η παραγωγή της είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με αυτήν της Toyota. Ενδεικτικά, το πρώτο τρίμηνο του 2020, η αμερικανική Tesla παρήγαγε 103.000 οχήματα, ενώ η Toyota σχεδόν 2,4 εκατ. Επίσης, η Tesla κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά μόλις τον Ιανουάριο, προσπερνώντας τη Volkswagen και αυτή τη στιγμή η χρηματιστηριακή της αξία είναι σχεδόν διπλάσια σε σχέση με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Μόνον από την αρχή του Ιουνίου, η τιμή της μετοχής της Tesla έχει ενισχυθεί κατά 23% και συγκεκριμένα αυτή την εβδομάδα αυξήθηκε κατά 9%, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ελον Μασκ, ανακοίνωσε στους υπαλλήλους του ότι ήρθε η ώρα να «τα δώσουν όλα» και να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του νέου ηλεκτρικού ημιφορτηγού της εταιρείας. Επίσης αυτή την εβδομάδα, η εταιρεία χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών Wedbush Securities σχολίασε πως η Tesla έχει στρώσει τον δρόμο προς την επιτυχία στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Η Wedbush Securities αναφερόταν συγκεκριμένα στο νέο εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη, το οποίο πλησιάζει τις 100.000 παραγγελίες.

Από την άλλη πλευρά, η Toyota προβλέπει πως τα κέρδη της θα υποχωρήσουν κατά 80% μέχρι το τέλος του έτους, αγγίζοντας το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εννέα ετών. Η χρηματιστηριακή αξία της Toyota έχει υποχωρήσει κατά 10% από την αρχή του έτους. Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, η χρηματιστηριακή αξία της περιλαμβάνει 14,3% σε μετοχές που κατέχει η Toyota και αντιστοιχούν σε περίπου 30 δισ. δολάρια. Αντιθέτως, η Tesla δεν κατέχει ίδιες μετοχές.

Οπως σχολίασε χθες ο Ακιο Τογιόντα, διευθύνων σύμβουλος της Toyota, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει κερδοφόρος εν μέσω της πανδημίας. Μιλώντας στους μετόχους της εταιρείας, ο Τογιόντα επισήμανε πως θα αξιοποιήσει τα μαθήματα που του δίδαξε η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Τόνισε επίσης πως «εάν δεν νικήσουμε, τότε δεν θα μπορέσουμε να στηρίξουμε αυτόν τον κλάδο και τη χώρα μας». «Σήμερα είμαστε διαφορετικοί σε σχέση με αυτό που ήμασταν κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης», συμπλήρωσε ο ίδιος. Προκειμένου να προσφέρει κίνητρα στους επιφυλακτικούς καταναλωτές, η Toyota προχώρησε σε χαλάρωση των όρων για δάνεια αγοράς αυτοκινήτων. Επίσης, ανακοίνωσε πως θα αρχίσει να προσφέρει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς ενοικίαση. Μολονότι ορισμένες από τις μονάδες παραγωγής της Toyota θα παραμείνουν κλειστές μέχρι το τέλος του μήνα, η εταιρεία εξακολουθεί να στοχεύει στην παραγωγή 3 εκατ. αυτοκινήτων ανά έτος στην Ιαπωνία, σύμφωνα με τον Μιτσούρου Καβάι, υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota.

Το κλείσιμο των εργοστασίων και των σημείων πώλησης οδήγησε σε ραγδαία πτώση των κερδών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ακόμη και μετά τη χαλάρωση των μέτρων, ο κλάδος προβλέπεται πως θα ανακάμψει μόνο μετά το τέλος του τρέχοντος έτους. Συγκεκριμένα, η Toyota αναμένει πως η αγορά των αυτοκινήτων θα ανακάμψει μετά το πρώτο μισό του 2021.