Μειωμένες πωλήσεις αναμένουν το 2002 οι αυτοκινητοβιομηχανίες

Μειωμένες πωλήσεις αναμένουν το 2002 οι αυτοκινητοβιομηχανίες

2' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τη γαλλική αγορά αυτοκινήτου το 2001 ήταν η καλύτερη χρονιά της δεκαετίας σε πωλήσεις αυτοκινήτων. Ωστόσο, δεν συνέβη το ίδιο στον υπόλοιπο κόσμο, ενώ υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία για την πορεία των πωλήσεων διεθνώς κατά το 2002. Στις ΗΠΑ οι πωλήσεις στηρίχτηκαν στις πολύ γενναίες προσφορές και τα προγράμματα χρηματοδότησης μηδενικού επιτοκίου για τον δελεασμό των καταναλωτών, ενώ η κατάσταση πήρε δραματική τροπή μετά την ανακοίνωση από τη Ford την Παρασκευή ότι πρόκειται να προχωρήσει σε εκτεταμένες απολύσεις.

Μπαράζ απολύσεων

Σε δραστικές περικοπές προσωπικού, μείωση παραγωγής κατά 16%, διακοπή παραγωγής ορισμένων μοντέλων, κλείσιμο εργοστασίων και ριζική αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της θα προχωρήσει η Ford? με τον τρόπο αυτό η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου αποσκοπεί στην αποκατάσταση της κερδοφορίας της. O γενικός διευθυντής της εταιρείας, Νικ Σίλι, δήλωσε ότι θα απολεσθούν 35.000 θέσεις εργασίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Στη Βόρειο Αμερική θα χαθούν 22.000 θέσεις εργασίας και θα κλείσουν τρία εργοστάσια συναρμολόγησης και ειδικότερα στο Νιου Τζέρσεϋ, το Μιζούρι και το Οντάριο του Καναδά, καθώς και δύο εργοστάσια εξαρτημάτων στο Οχάιο και το Μίτσιγκαν. Αυτές οι αποφάσεις θα εφαρμοσθούν σταδιακά, καθώς η Ford έχει συνάψει σύμβαση με το πανίσχυρο συνδικάτο των εργαζομένων στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, στο οποίο προβλέπεται ότι μέχρι τη λήξη του τον Σεπτέμβριο του 2003 δεν πρόκειται να κλείσει κανένα εργοστάσιο.

Αντίστοιχη ρήτρα υπάρχει και στη σύμβαση με το συνδικάτο των εργαζομένων του Καναδά, το οποίο εκπνέει εφέτος το φθινόπωρο. H παραγωγή θα μειωθεί από τα 5,7 εκατ. οχήματα ετησίως στα 4,8 εκατ., ενώ τα μοντέλα Ford Escort, Mercury Cougar, Mercury Villager και LincolCοntinental θα παύσουν πλέον να κατασκευάζονται.

Στη Γαλλία

Η εικόνα ήταν πολύ διαφορετική στη Γαλλία, όπου η εθνική ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων CCFA ανακοίνωσε πρόσφατα πως οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα αυξήθηκαν κατά 5,7% το 2001, στις 2.254.733 μονάδες, δηλαδή τις περισσότερες από το 1990. H επίδοση οφείλεται στη ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρα ντήζελ, καθώς και στα δημοφιλή προϊόντα της εγχώριας PSA Peugeot Citroen. Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με κινητήρα ντήζελ αυξήθηκαν κατά 21,1%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά σε πωλήσεις τα βενζινοκίνητα και κατακτώντας το 56,2% της αγοράς. Αλλά η εικόνα για τις γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που βελτίωσαν το μερίδιό τους στην εγχώρια αγορά στο 60,4% το 2001 από 59,1 την προηγούμενη χρονιά, ήταν η ημέρα με τη νύχτα. Οι πωλήσεις της PSA, που χρησιμοποιεί δύο εμπορικά σήματα, αυξήθηκαν κατά 15,6% – κατά 17,4% της Peugeot και κατά 13% της Citroen. Μάλιστα η μετοχή της PSA έκλεισε το 2001 με άνοδο 18,2%, έχοντας την καλύτερη επίδοση ανάμεσα στα γαλλικά blue chip. Διαφορετική ήταν η εικόνα για την ανταγωνίστρια Renault, που είδε τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Γαλλία να μειώνονται οριακά κατά 0,4% το 2001 και η μετοχή της έκλεισε το έτος με απώλειες 28,6%.

Οι πιο ευάλωτες

Οσον αφορά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου συνολικότερα, το έτος ρεκόρ πωλήσεων ήταν το 1999 όταν διατέθηκαν 15,2 εκατ. οχήματα. Το 2001 εκτιμάται ότι έκλεισε με μείωση γύρω στο 1,5%, ενώ περαιτέρω μείωση κατά 2% αναμένεται για το 2002. Τον Σεπτέμβριο, αμέσως μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στη Νέα Υόρκη και την Ουάσιγκτον, η γερμανική Volkswageέσπευσε να ανακοινώσει ότι θα έκλεινε για μία εβδομάδα δύο εργοστάσιά της προκειμένου να αποφύγει τη συσσώρευση στοκ στις αποθήκες. Από τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις πιο ευάλωτες θεωρούνται η VW και η Fiat, σύμφωνα τουλάχιστον με την εταιρεία κλαδικών ερευνών Motor Industry Research Unit (MURI), όπως και εταιρείες που εξαρτώνται σημαντικά από τις πωλήσεις στις ΗΠΑ – Mercedes, BMW και Volvo.

Το δεύτερο κρίσιμο στοιχείο του νέου τοπίου, είναι η κατάργηση της νομικής υποχρέωσης των αντιπροσώπων να παρέχουν και πλήρες συνεργείο για τη συντήρηση και τις επισκευές των αυτοκινήτων, μετά την πώλησή τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT