Η αεροπορική που βγήκε αλώβητη από την κρίση της πανδημίας

Η αεροπορική που βγήκε αλώβητη από την κρίση της πανδημίας

2' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν όλες οι αεροπορικές εταιρείες απέλυαν προσωπικό, καθήλωναν τα αεροσκάφη τους στο έδαφος και ζητούσαν απεγνωσμένα την αρωγή των κυβερνήσεων, η VistaJet Group διατήρησε το σύνολο του προσωπικού της και συνέχισε στο ακέραιο το δρομολόγιο των πτήσεών της. Και βγήκε κερδισμένη. Προσείλκυσε επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων που αναζητούσαν εναλλακτικές στον στόλο της των 115 ιδιωτικών τζετ που κλείνουν τις πτήσεις με μικρότερο αριθμό επιβατών και με μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσά τους.

Κόντρα στο ρεύμα

Σήμερα εκτελεί το 85% των προ πανδημίας πτήσεών της και παραμένει ουσιαστικά αλώβητη από την οικονομική λαίλαπα που παρέσυρε στην άβυσσο πρωτίστως τον κλάδο των αερομεταφορών. «Πήραμε μια τολμηρή απόφαση όταν είπαμε πως δεν θα απολύσουμε κανέναν και δεν θα καθηλώσουμε τα αεροσκάφη μας», δηλώνει ο Τόμας Φλορ, ο 60χρονος Ελβετός δισεκατομμυριούχος που ίδρυσε τη VistaJet το 2004. Σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δηλώνει ικανοποιημένος καθώς «απεδείχθη πως ήταν η σωστή απόφαση».

Μολονότι δεν διαφαίνεται προοπτική ανάκαμψης του κλάδου των αερομεταφορών, ο Φλορ ευελπιστεί πως η VistaJet θα κεφαλαιοποιήσει αφενός την ευελιξία που προσφέρει ανάλογα με τη ζήτηση και αφετέρου ότι τα ιδιωτικά τζετ δίνουν τη δυνατότητα μεγαλύτερης απόστασης μεταξύ των επιβατών. Η πελατεία του, στην οποία προσβλέπει άλλωστε και για το μέλλον, είναι οι επιχειρηματίες και τα διευθυντικά στελέχη που, όπως τονίζει, «θέλουν να μεταβούν όπου είναι ελκυστικός προορισμός για τις επιχειρήσεις». Διαπιστώνει την αυξημένη ζήτηση από αυτήν τουλάχιστον την πελατεία έπειτα από 120 ημέρες καραντίνας.

Οπως τονίζει, με την πανδημία οι άνθρωποι θέλουν να βρίσκονται στον ίδιο θάλαμο με όσο λιγότερους αγνώστους γίνεται. Προσθέτει πως αυτό ισχύει είτε πρόκειται για την πρώτη θέση, για τη θέση των επιχειρηματιών ή ακόμη και για την οικονομική θέση. Γι’ αυτό και ευελπιστεί πως θα υπάρξει μεγάλο ενδιαφέρον και ζήτηση για τα ιδιωτικά τζετ, καθώς περισσότεροι άνθρωποι γνώρισαν την άνεση που προσφέρουν. Πιστεύει πως εφεξής μπορεί κάποιος να αποφασίσει ότι δεν θα πετάει έξι φορές τον χρόνο αλλά μόνον τρεις ή τέσσερις, προκειμένου να είναι βέβαιος ότι πετάει με μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση σε ένα ιδιωτικό τζετ. Δεν κρύβει πάντως την ανησυχία του για τον κλάδο των αερομεταφορών, δηλώνοντας προβληματισμένος για το πόσος καιρός θα χρειαστεί μέχρις ότου επιστρέψουν σε κερδοφορία οι αεροπορικές. Αναγνωρίζει πως είναι καλύτερα να κρατούν καθηλωμένα τα αεροσκάφη τους στο έδαφος παρά να πετούν με πληρότητα μόνον 30%.

Ασφάλεια

Σε ερώτηση του Bloomberg για το πώς προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες της εταιρείας, απαντά ότι έχουν καταργηθεί οι χειραψίες ενώ όλο το προσωπικό φοράει μάσκες και κάνει κυριολεκτικά δύο τεστ την ημέρα για τον κορωνοϊό. Εναποθέτει, άλλωστε, στην κρίση του πελάτη κατά πόσον θα τύχει παραδοσιακής εξυπηρέτησης εν πτήσει, αν δηλαδή επιθυμεί να του σερβίρουν φαγητό ή προτιμά να εξυπηρετηθεί μόνος του από τον μπουφέ του τζετ όπου όλα είναι συσκευασμένα και αποστειρωμένα.

Ο Φλορ παραμένει και σήμερα ιδιοκτήτης του 80% της εταιρείας, η αξία της οποίας αποτιμάται σε 2,65 δισ. δολάρια. Τους πρώτους μήνες της πανδημίας διέμενε σε ένα ξύλινο σαλέ στις Αλπεις, από όπου διηύθυνε τις επιχειρήσεις του μέχρις ότου αρχίσει και πάλι να ταξιδεύει τον Ιούνιο, οπότε χαλάρωσαν οι περιορισμοί στα ταξίδια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή