Το σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης από τη μικρή Air Baltic της Λετονίας

Το σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης από τη μικρή Air Baltic της Λετονίας

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι αεροπορικές εταιρείες περνούν τη χειρότερη κρίση στην ιστορία τους. H Air Baltic της Λετονίας αποδεικνύει πάντως ότι και στους δύσκολους καιρούς της πανδημίας είναι εφικτό να πετάς με ασφάλεια, όπως αναφέρει σχετικά σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle. «Οι άνθρωποι προς το παρόν φοβούνται να πετάξουν, αλλά αυτό θα αλλάξει σύντομα», δηλώνει ο Μάρτιν Γκάους. Ο Γερμανός πρώην πιλότος διευθύνει από το 2011 στη Ρίγα την αεροπορική εταιρεία Air Baltic, η οποία θεωρείται υπόδειγμα για πολλούς στον κλάδο και στην εποχή του κορωνοϊού αντέδρασε άμεσα. «Πρώτοι στην Ευρώπη σταματήσαμε να πετάμε στις 17 Μαρτίου και μειώσαμε την εταιρεία αμέσως κατά 40% σε προσωπικό και χώρους στάθμευσης των αεροπλάνων», λέει ο έμπειρος πρώην πιλότος. Σχεδόν 700 συνεργάτες σταμάτησαν να εργάζονται, αλλά είχαν την εγγύηση ότι θα επιστρέψουν και πάλι, μόλις ξεκινήσει η λειτουργία της Air Baltic.

Την περίοδο της καραντίνας οι έντεκα σημαντικότεροι διευθυντές της αεροπορικής εταιρείας συνεργάζονταν στενά στα κεντρικά γραφεία της στη Ρίγα. Δύο μήνες πέρασαν εκεί και δούλευαν νυχθημερόν. Κάθε δύο εβδομάδες έκαναν τεστ κορωνοϊού και έφευγαν μόνο για τον ύπνο. «Επρεπε να επεξεργαστούμε και να έχουμε έτοιμο ένα καινούργιο μοντέλο, ένα καινούργιο προϊόν», σημειώνει ο Μάρτιν Γκάους. Από τις 18 Μαΐου η εταιρεία πετάει και πάλι κανονικά. Στην αρχή με μόνο τέσσερα από τα 38 αεροπλάνα της και σήμερα με σχεδόν τα μισά. Κάποια πράγματα έχουν αλλάξει, αλλά «η μεγαλύτερη αλλαγή είναι ότι είμαστε όπως και πριν απέναντι στους πελάτες μας», λέει στην Deutsche Welle ο Μάρτιν Γκάους. Το προσωπικό δεν φοράει ολόσωμες προστατευτικές στολές, όπως σε άλλες εταιρείες, ούτε μάσκες που καλύπτουν όλο το πρόσωπο, όπως στην Qatar Airways. Οι αεροσυνοδοί φορούν μάσκες και γάντια, όπως και οι επιβάτες. «Ημασταν η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που προσέφερε σε κάθε επιβάτη μια μάσκα και δύο αντισηπτικά μαντιλάκια. Αυτή η ιδέα γεννήθηκε εδώ», λέει και πάλι ο Μάρτιν Γκάους.

Η Air Baltic έστειλε πολλές φορές στην Κίνα αεροπλάνα για να φέρουν ένα εκατομμύριο μάσκες. Η εταιρεία από τότε που ξέσπασε η πανδημία χρησιμοποιεί μόνο τα πιο σύγχρονα αεροπλάνα της, τα Airbus A220 Jet. Διαθέτει ίσως τον πιο νέο στόλο με μέσο όρο ζωής τα δύο χρόνια και σε κάθε στάση στη Ρίγα τα αεροπλάνα απολυμαίνονται. Επιπλέον, όλα τα εισιτήρια μπορούν να αλλάξουν, ακόμα και τα πιο φθηνά, πληρώνοντας το κόστος αλλαγής, ενώ οι περισσότερες μεσαίες θέσεις μένουν κενές. Μέχρι τώρα είχαν εξαιρεθεί από το πρόγραμμα πτήσεων η Ρωσία, η Ουκρανία και η Σουηδία, οι οποίες συνήθως αποτελούν πολύ σημαντικές αγορές για την εταιρεία. Τέλος, αναφέρεται πως την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου η Air Baltic είχε 369 πτήσεις σε σύγκριση με τις αντίστοιχες 1.346 πέρυσι, ενώ τον Σεπτέμβριο σχεδιάζεται να ταξιδέψουν 22 αεροσκάφη Airbus A220 και 32 τον επόμενο χρόνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή