Η κινεζική Tencent «προσπέρασε» τη Facebook

Η κινεζική Tencent «προσπέρασε» τη Facebook

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O κινεζικός όμιλος υψηλής τεχνολογίας της Tencent ξεπέρασε εντός της εβδομάδας σε κεφαλαιοποίηση την αμερικανική εταιρεία Facebook, χάρις στο πολύ ζωηρό αγοραστικό ενδιαφέρον για τη μετοχή του από τις αρχές του χρόνου, όπως αναφέρει το τηλεοπτικό ειδησεογραφικό δίκτυο CNBC. Ειδικότερα, η κεφαλαιοποίηση ανήλθε σε 664,5 δισ. δολάρια έναντι των 656,15 δισ. δολαρίων της Facebook στο κλείσιμο της αγοράς την Τρίτη (χθες τα δεδομένα είχαν αλλάξει και πάλι με τη Facebook να έχει κεφαλαιοποίηση 657,8 δισ. δολάρια και 650,7 δισ. δολάρια η Tencent).

Ανοδος

Η δε τιμή της μετοχής της Tencent εμφάνισε μία άνοδο σχεδόν 43% το τελευταίο δωδεκάμηνο, όταν η τιμή της μετοχής της αμερικανικής εταιρείας με το ομώνυμο κοινωνικό δίκτυο ενισχύθηκε μόλις 12%. Η Τencent είχε υπερβεί σε κεφαλαιοποίηση τη Facebook και στα τέλη του 2017 και αρκετές φορές για βραχύ διάστημα το 2018, αλλά το 2019 για το σύνολο του έτους η αμερικανική εταιρεία προηγήθηκε της κινεζικής. Τα σχετικά στοιχεία προέρχονται από την S&P Global Market Intelligence. Τι ακριβώς, όμως, είναι ο όμιλος Tencent, o οποίος ιδρύθηκε πριν από σχεδόν 22 χρόνια;

Ο πολυσχιδής όμιλος με έδρα τη Σεντζέν στα νότια της Κίνας έχει παγκόσμιο βεληνεκές και διατηρεί δραστηριότητες σε υπηρεσίες και προϊόντα συναφή με το Διαδίκτυο, την ψηφιακή ψυχαγωγία, την τεχνητή νοημοσύνη και την τεχνολογία εν γένει. Η Tencent θεωρείται ο μεγαλύτερος όμιλος στον κόσμο στα βιντεοπαιχνίδια, και ένα από τους κορυφαίους στα κοινωνικά δίκτυα και στα επενδυτικά καινοτομικά κεφάλαια.

Μεταξύ των υπηρεσιών τις οποίες παρέχει εντός και εκτός Κίνας, συγκαταλέγονται εκείνες των κοινωνικών δικτύων, της μουσικής, των διαδικτυακών πυλών, του ηλεκτρονικού εμπορίου, των παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα, της πρόσβασης στο Διαδίκτυο, των ψηφιακών πληρωμών, των κινητών τηλεφώνων και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Λόγου χάριν, μπορεί η Tencent να είναι διάσημη χάρις στα βιντεοπαιχνίδια για χρήση σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα, αλλά ιδιαίτερη δημοφιλία γνωρίζει και με το WeChat.  Πρόκειται για την πιο διαδεδομένη εφαρμογή μηνυμάτων στην Κίνα, ενώ οι χρήστες της ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο. Εντός της εφαρμογής αυτής παρέχεται και δυνατότητα κοινωνικού δικτύου με την υπηρεσία Moments, όπου στο περιβάλλον αυτό οι χρήστες μπορούν να αναρτήσουν συνδέσμους, βίντεο και φωτογραφίες.

Επίσης, εκεί υπάρχει και δυνατότητα διαφημίσεων, από τις οποίες αποκομίζει και υψηλά έσοδα η Tencent, ενώ διαθέτει και μία υπηρεσία στιγμιαίων μηνυμάτων με το όνομα QQ. Συνολικά μιλώντας για τις πωλήσεις του κινεζικού ομίλου, εκείνες από τα κοινωνικά του δίκτυα αντιστοιχούν στο 23%.

Πανδημία

Αξίζει να αναφερθεί πως η αναγκαστική παραμονή των ανθρώπων στο σπίτι τους εξαιτίας της πανδημίας ωφέλησε την Tencent, διότι πέρασαν πολύ χρόνο είτε παίζοντας είτε κάνοντας χρήση των ποικιλόμορφων εφαρμογών της. Πάντως, ανεξαρτήτως της δημοφιλίας των προϊόντων της, η Tencent έχει πάμπολλες φορές κατηγορηθεί για το πόσο όμοια είναι με εκείνα των ανταγωνιστών της. Καθόλου τυχαία ο ιδρυτής και πρόεδρός της Χουατένγκ Πόνι Μα έχει δηλώσει πως «το να αντιγράφεις δεν είναι κακό». Ο δε μέγιστος αντίπαλός του, ο ιδρυτής του κολοσσού του ψηφιακού λιανεμπορίου Alibaba, Τζακ Μα, επισημαίνει πως «το πρόβλημα με την Tencent έγκειται στο ότι στερείται καινοτομίας και όλα τα προϊόντα της είναι απομιμήσεις».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή